16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    dirkmeister

AppleCare

Yo,

Hoe werkt dit systeem (Applecare), aangezien je het ook na je laptop-koop kan kopen is dit toch fraude gevoelig? Dus als je laptop kapot gaat, na je garantie tijd, snel Applecare kopen?
    En ik zag dat er op Ebay ook serienummers worden verkocht, maar dit is allemaal type-gevoelig (dus welke apple laptop je hebt), neem ik aan?

En nu ik toch een topic open kan ik maar meteen vragen: hoe controleren ze dat je student bent anders dan zeggen welke school je zit? Ik ga namelijk over een maand in het buitenland een talencursus volgen en kan dus niet echt aantonen dat ik student ben.

Alvast bedankt.

(als topic verkeerd staat excuses :innocent: )

Inactief
    Anoniem

Je hebt 1 jaar garantie op je aankopen. Op de laatste dag waarin je garantie verloopt kun je apple care nog aanschaffen.

Bijdrager
    I-GJ

ze checken d.m.v. je studentenpas / nummer en school of je student bent. Daarnaast moet je je legitimeren.

Bijdrager
    mac-addict

dus eigenlijk is het onzin om direct apple care aan te schaffen als je een nieuwe koopt ?

Want dan kan je net zo goed wachten neem ik aan ?of zit er wel een voordeel aan ?

Bijdrager
    sypie

Je kunt langer om hulp bellen zonder dat je een dikke rekening krijgt. Standaard is dat 90 dagen, met AppleCare is dat een jaar.

Bijdrager
    MacBoot

op eBay kun je ook AppleCare kopen, is stukken goedkoper en is overal geldig
    je moet dan inderdaad wel de goede kopen, want die voor een MacBook is duurder dan die voor een iMac:wink:

AppleCare houd niks meer en minder in dat de fabrieksgarantie met twee jaar verlengd word
    en je kunt het alleen aanschaffen in het eerste jaar van de garantie

Bijdrager
    macpro
    ”Remly”

dus eigenlijk is het onzin om direct apple care aan te schaffen als je een nieuwe koopt ?

Want dan kan je net zo goed wachten neem ik aan ?of zit er wel een voordeel aan ?

Het grote voordeel is dat je minder gezeur hebt als er wat is. Met AppleCare is het duidelijk en wordt je meteen geholpen.
    Zonder AppleCare moet je in het eerste jaar af en toe een beetje aandringen, terwijl dat niet nodig hoort te zijn.
    Dus als je van plan bent om AppleCare aan te schaffen, doe het dan zo snel mogelijk.

Bijdrager
    Sanjeev

Ik weet wel dat je bij gelijktijdig aanschaf van een MAC + APC bij een APR 10% krijgt op de aanschaf van
    APC, later krijg je de korting niet.

Bijdrager
    Taconew

Geen Apple Care kopen, gewoon een goede reisverzekering (aangezien je deze nodig hebt in het buitenland). Indien je Mac gestolen wordt op vakantie heb je helemaal NIETS aan AppleCare (nou ja, nog een rotter gevoel in je onderbuik).

Je hebt gewoon 2 JAAR! garantie:

Voor Europa is bepaald dat iedereen volgens de wet twee jaar garantie heeft. Dit staat in de Europese Richtlijn Koop en Garantie. Die twee jaar is een minimum. Het kan dus zijn dat in sommige Europese landen de garantieperiode langer is.

In de Nederlandse wet staat niet hoeveel jaar garantie u hebt. Maar in Nederland hebt u vaak langer dan twee jaar garantie. Hoe lang u garantie hebt, hangt af van het product dat u koopt. Voor een paar schoenen voor uw kind hebt u bijvoorbeeld korter garantie dan voor een wasmachine. Gaat uw wasmachine na vier jaar stuk, en is het niet uw schuld? Dan hebt u volgens de wet nog steeds garantie. U kunt dus nog teruggaan naar de winkel.

BRON

Bijdrager
    macpro

@Taconew: lees nou toch eerst eens wat er staat voordat je gaat roepen dat je 2 jaar garantie hebt. Die heb je dus niet in Nederland.

Bijdrager
    sypie

@MacPro, wijs maar aan waar dat staat. Het staat namelijk niet op die pagina.

Bijdrager
    macpro

Kijk eens naar de 1e zin van de 2e alinea van de quote van Taconew.

Bijdrager
    MouseMighty

:P Geweldig, iets beweren daar een argument/bron voor vinden die het tegendeel bewijst. Briljant!

Inactief
    Anoniem

Toconew heeft in zodanig gelijk:

“In de Nederlandse wet staat niet hoeveel jaar garantie u hebt. Maar in Nederland hebt u vaak langer dan twee jaar garantie. Hoe lang u garantie hebt, hangt af van het product dat u koopt. Voor een paar schoenen voor uw kind hebt u bijvoorbeeld korter garantie dan voor een wasmachine. Gaat uw wasmachine na vier jaar stuk, en is het niet uw schuld? Dan hebt u volgens de wet nog steeds garantie. U kunt dus nog teruggaan naar de winkel.

Het gaat erom dat elk product een duur heeft waarin het geacht wordt niet stuk te gaan.
    Een wasmachine heeft in dit voorbeeld bv. een langere levensduur dan laten we zeggen een mobiele telefoon.

Van een laptop/desktop wordt dus ook verwacht dat deze langer dan 1 jaar meegaat. Deze tijd dat het wordt geachtt e werken heb je volgens de wet dus ook garantie.

3 jaar fabrieksgarantie op een auto is weinig, zeker als er van een auto wordt verwacht dat deze een stuk langer meegaat.

Het gaat om schade BUITEN jouw schuld om, dus door een fabrieksfout! Deze kan ook voorkomen na een lange tijd.
    (voor het intypen van de letter “p”op je toetsenbord staat laten we zeggen 3.000.000 keer, als deze na 2.000.000 keer ermee ophoudt door een fabrieksfout heb je dus recht op vervanging!

Ik hoop dat dit verhaal een beetje opheldering geeft…

Bijdrager
    macpro
    ”thomasaafjes”

(voor het intypen van de letter “p”op je toetsenbord staat laten we zeggen 3.000.000 keer, als deze na 2.000.000 keer ermee ophoudt door een fabrieksfout heb je dus recht op vervanging!

Met even een nuancering: in jouw voorbeeld heb je recht op een tegemoetkoming in de kosten van vervanging. De letter P heeft het 2/3 van zijn levensduur uitgehouden. De fabrikant hoeft dus slechts 1/3 van de kosten te betalen, te weten de resterende levensduur.

Bijdrager
    MouseMighty
    ”thomasaafjes”

Het gaat erom dat elk product een duur heeft waarin het geacht wordt niet stuk te gaan.
    Een wasmachine heeft in dit voorbeeld bv. een langere levensduur dan laten we zeggen een mobiele telefoon.

Van een laptop/desktop wordt dus ook verwacht dat deze langer dan 1 jaar meegaat. Deze tijd dat het wordt geachtt e werken heb je volgens de wet dus ook garantie.

En wie bepaald dat het “verwacht” wordt? en wat is dan garantie en wat is dan gebruikersellende? Als het allemaal zo makkelijk zou zijn, zeker met Europese wetgeving was Apple allang door Neelie op de vingers getikt. Het is allemaal iets moeilijker. Waar je als consument vanuit mag gaan is de garantie de fabrikant zelf geeft. Extra garantie, care plans, verzekeringen moet je zelf van beslissen hoe of wat.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.