19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    Gijs Raggers

apple zonder macs… :(

Op de site van apple staat nu op de voorpagina geen enkele mac meer. Alleen nog iPods en iPhones. Speelgoed. Hoe moet dit verder?!

Inactief
    Anoniem

Ze zetten altijd de nieuwe troep op de voorpagina. Vorige maand waren het de iMacs… nu de nieuwe iPods. Get a life.:?

Bijdrager
    Double_UK
    ”Zakske”

Get a life.:?

… zegt degene die binnen twee-en-een-half jaar bijna 6000 reacties post op MacOSX, tegen degene die in ruim vier jaar 700 berichten heeft achtergelaten…

8)

Inactief
    Anoniem

Ik heb gewoon veel vrije tijd… that’s my life.:wink:

Bijdrager
    Marius1976

Met het gevaar hier een soort van flamewar te ontketenen moet ik zeggen dat Gijs zeker wel een punt heeft.

Mij persoonlijk interesseren al die non-Mac gadgets geen ene moer, en ik wil gewoon kwalitatief goede, en doorontwikkelde Macs (EN SOFTWARE!)

Ik (en ik ben niet de enige) zit al maanden -als het geen jaar is- op een fatsoenlijke update van Logic te wachten bijvoorbeeld. Maar dat heeft geen enkele prioriteit meer bij Apple.

natuurlijk… het is geen filantropische instellingen, en ze hebben groot gelijk dat ze zich concentreren op datgene wat kennelijk het meeste geld oplevert, maar een bepaalde groep gebruikers staat toch wel wat in de kou, en in dus vind ik dat Gijs wel een punt heeft.

En de “get a life” reactie… tja… Gijs -en niet alleen Gijs- heeft onvoorstelbaar lang op iLife ’08 moeten wachten, ook doordat Apple alleen nog maar oog heeft voor z’n gadgets…. dus dat “get a life” valt ook nog niet mee bij apple:D

Groet
    Marius

Bijdrager
    SeaTrue
    ”Marius1976″

Ik (en ik ben niet de enige) zit al maanden -als het geen jaar is- op een fatsoenlijke update van Logic te wachten bijvoorbeeld. Maar dat heeft geen enkele prioriteit meer bij Apple.

vind je dit dan geen fatsoenlijke update? (ik ken niets van dit programma…)

Bijdrager
    Nicks

Vorige maand stond de hele homepage vol met iPhone nieuws. Sinds Apple computers, Apple inc. is gaan heten, zijn ze natuurlijk ook geen computerbedrijf meer;-)

Bijdrager
    KarelWillem
    ”Marius1976″

….En de “get a life” reactie… tja… Gijs -en niet alleen Gijs- heeft onvoorstelbaar lang op iLife ’08 moeten wachten, ook doordat Apple alleen nog maar oog heeft voor z’n gadgets…. dus dat “get a life” valt ook nog niet mee bij apple :D….

Ontzettend lang moeten wachten?

We hadden iLife ’06 uit 2006 en kregen iLife ’08 in 2007.

Hoezo lang wachten?

En op die homepage heb ik ook een hele tijd tegen een hele mooie nieuwe iMac aan zitten kijken.
    Valt dus allemaal wel mee denk ik.

Bijdrager
    Dick de Roos

Ik hoop wel dat het opzij schuiven van Leopard ter meerdere glorie van de iPhone een incident is.
    Maar tot op heden hebben we nog niet veel te klagen.
    :? Behalve misschien de schijnbaar achteruit lopende kwaliteit van de spulletjes. (scheef scherm op de iPod nano; kwaliteit van het scherm van de iMac (??); regelmatige problemen met allerlei modellen) Dat soort dingen.

Bijdrager
    Mendoza

hoe groter het bedrijf, hoe sneller ze vatbaar zijn voor allerlei productfouten. overigens zie ik ook dat de computer bij Apple in ieder geval minder op de voorgrond staat de laatste jaren. geen verwijt, maar een constatering. de laatste iMac geeft me wel weer het vertrouwen dat Apple niet van plan is de computers te verwaarlozen.

Bijdrager
    Esquare

Dit + speelgoed = Mac
    Dit – speelgoed = 0

:sealed:

Bijdrager
    Cenobyte
    ”Marius1976″

Met het gevaar hier een soort van flamewar te ontketenen moet ik zeggen dat Gijs zeker wel een punt heeft.

Mij persoonlijk interesseren al die non-Mac gadgets geen ene moer, en ik wil gewoon kwalitatief goede, en doorontwikkelde Macs (EN SOFTWARE!)

Toch denk ik dat dat weinig te maken heeft met hetgeen Apple voor op zijn site zet. Zoals al gezegd wordt: Apple wil gewoon zijn nieuwe producten promoten en of er nou een iPhone of iMac voor op de site staat, het bedrijf blijft dezelfde producten leveren. De een vind de iMac echter totaal oninteressant, de ander de iPhone.

Bijdrager
    Mendoza

maar de vrees dat de computers een ‘ondergeschoven kindje’ worden is niet geheel ten onrechte. misschien niet op de korte termijn, maar als een bedrijf zijn geld niet verdiend met computers, maar met telefoon en iPods, zal de aandacht op dit onderdeel kunnen verslappen.

Bijdrager
    Steff
    ”gijsraggers”

Goh maar toen de nieuwe iMac uit kwam stond die op de voorpagina. Toen de MacPro er was stond dat weer op de voorpagina. En ja, nu er een iPod is verschenen staat deze op de voorpagina. Gewoon je nieuwste product wat je wilt hypen de meeste aandacht proberen te geven is toch logisch of zie ik dat fout?

Straks met een hardware update van een Macintosh of misschien tijdens de introductie van MacOSX Leopard zal er heus wel weer iets op de voorpagina staan.

Moderator
    Pete.Z

Tja, je voorpagina gebruik je om nieuwe producten onder de aandacht te brengen.
    Althans, bij de meeste sites.

Bijdrager
    mac lover

ik ben het enerzijds wel met Gijs eens… ik heb ook veel meer met de computers dan met de ”speeltjes”. ik zie de laatste tijd ook weinig machines meer op de voorpagina en die vind ik juist het meest interessante van apple… iPods en telefoons interesseren me gewoon niet zo. ze zijn wel leuk om te hebben maar ik zal nooit 200 euro uitgeven aan een iPod. bij een mac zal ik daar niet te beroerd voor zijn… mijn huidige machine kost bijna 3 keer zoveel… kortom ik begrijp Gijs wel degelijk

Moderator
    Poezenbeest

Gezever… Apple is bij het grote publiek bekend als de maker van iPods en daarnaast ook dure computers. Als je naar de cijfers van Apple kijkt, zal je ook zien dat een groot deel van de omzet (en winst) gehaald wordt uit de verkoop van iPods… Als je niet openstaat voor verandering (Apple is een technologie-onderneming, geen computerbedrijf meer) dan snap je de gedachte achter Apple niet.

Overigens ben ik het wel met de TS eens dat twee advertenties op de .nl-site voor dezelfde iPodTouch een beetje overkill is en dat je ook best een Mac mag laten zien. Op de .com vandaag wel drie iMacs naast elkaar, maar dan gaat het weer niet over de Mac zelf….

Bijdrager
    Osirison

Ik kan me er persoonlijk niet druk over maken, tis maar een FRONTpage… vrij aanemelijk dat er de nieuwste producten op staan…
    En Apple kan best trots zijn op z’n ipod’s vind ik!
    Ik ben zelf in aanraking gekomen met Apple juist door ipod!.. en ik ben echt niet de enige.. inmiddels heb ik een Macmini en Macbook pro, het is dat m’n Eizo scherm mooier is dan de schermen in de iMac anders had ik die gehad…

Evengoed staat alles gewoon op de Apple site dus wat maakt het nou uit wat er op de frontpage staat, beetje doorklikken en je heb goede software of andere gadgets

Bijdrager
    Marieke van Osch

Groot voordeel van het promoten van de speeltjes is dat iedereen die dingen wil hebben. Ik hoop dan ook dat door deze speeltjes de Mac populairder gaat worden. Wat ik wel heel jammer vind is dat Apple nog zo weinig promoot dat ze gewoon geweldige computers verkopen.

Dus Gijs, eens!
    Maarja dat had je natuurlijk ook niet anders verwacht van mij :innocent:

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.