-
Het is nu wellicht wat snel na de launch, maar ik weet zeker dat Colorware binnenkort met gekleurde MacBooks zal komen. En daar zit vast ook weer een glimmend witte bij.
Gooi alle ideeën hier maar in. Dan heb je tenminste kans dat er iets mee gebeurt in plaats van dat er alleen maar over heen en weer gepraat wordt.
Ik vind dit inderdaad ook veel mooier! Met die zwarte rouwrand en zwarte toetsen lijkt de MacBook op veel van die lelijke Windows laptops, hoewel de styling natuurlijk toch mooier en strakker is. Misschien proberen ze ‘m meer op andere laptops te laten lijken om zo mensen over de streep te trekken. Jammer! Witte rand, witte toetsen was mooier geweest. Of anders: een keuzemogelijkheid.
Wel meer mensen denken dat ze iets “leuks” kunnen ontwerpen.
Maar (bijna) altijd blijkt toch maar dat als je ervoor gestudeerd hebt je pas echt iets moois kan ontwerpen.Leraren op de opleiding waar ik op heb gezeten (bouwkunde) zeggen dat alleen de mensen met de hoogste opleiding (universitair of academisch) kunnen ontwerpen (uitzonderingen daar gelaten).
En ik ben het daar wel mee eens.Even iets wit maken en helemaal voorbij gaan aan een concept is precies wat ik hierboven bedoel.
de zwarte rand is een goede keuze. als je een wit frame gebruikt zie je een zwart randje om je scherm. Zoals bij oude iPods e Cinema Displays best wel opvalt. Dat ziet er best wel raar uit. Bovendien refecteert het witte frame mee licht, waardoor er om je beeldscherm meer te zien is, wat afleidt van je scherm zelf.
De zwarte toetsen zijn daarbij een logisch gevolg. Anders wordt het onoverzichtelijk. Ik vind echter dat zwarte toetsen nooit zonder toetsenbordverlichting moeten gaan, en het gebrek hiervan op de goedkoopste nieuwe MacBook dus een kwalijke zaak. Gebruik in het donker wordt hierdoor gewoon moeilijk.
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.