9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Theo7

Apple X11 installeren?

Hallo,

Heb weer een beginners vraagje.

Heb nu net Open Office geinstalleerd.
    Maar nu zegt het dat ik eerst Apple X11 moet instaleren.
    Heb dat op internet opgezocht en vond daar dus een opmerking dat ik het van me installatieCD kan afhalen en installeren.

Ik keek op CD1 maar heb geen idee in welke map ik het kan vinden?
    Hoe doe ik dit?

Alvast weer bedankt!

Bijdrager
    Buzz

Als je in het venster van CD1 naar beneden scrollt dan staat daar een installatie-paketje met als naam “installatie van additionele software” of iets van die strekking. Als je die installer opstart dan kan je op een gegeven moment voor X11 kiezen.

Als je X11 ge├»nstalleerd hebt moet je het ook nog opstarten voordat je met programma’s als Open Office aan de slag gaat. X11 kan je dan vinden in de Hulpprogramma’s map onder applicaties. Of in het Engels: Applications/Utilities.

Succes!

Bijdrager
    Mattheus

Als je Xcode bedoelt, moet je even zoeken op je HD naar developer.

Bijdrager
    Theo7

Wat is het verschil tussen Xcode en X11?

Bijdrager
    Buzz

Nee, XCode is iets heel anders. XCode is de ontwikkelomgeving van Apple. Dat heb je nodig als je wil programmeren voor OS X. XCode kan je ook installeren vanaf je meegeleverde CD’s als je dat wil. Het staat dan onder “Developer Tools” of iets dergelijks.

X11 is de grafische schil die op veel Linux en UNIX-varianten wordt gebruikt. Het is te vergelijken met Aqua van OS X zelf. Op OS X kan je Aqua en X11 programma’s tegelijkertijd draaien. Maar X11 programma’s (zoals Open Office) kunnen natuurlijk niet gebruik maken van de gelikte Apple-vormgeving die Aqua biedt.

[edit: linkjes toegevoegd]

Bijdrager
    Mattheus

Ojee,

ik heb verwarring gezaaid…..

excusez moi

Bijdrager
    Theo7

Bedankt Buzz, je klinkt als een echte pro.

Geen probleem Matheus, gelukkig reageert men hier altijd super snel, dus de verwarring bleef niet lang hangen:wink:

Bijdrager
    Theo7

Gelukt, Open Office werkt!

Ik leer het wel…..:wink:

Bijdrager
    rudeboy

in plaats van openOffice kun je ook NeoOffice (http://www.neooffice.org/) installeren. hoef je geen X11 voor en de look is aqua

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.