4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    MisteryOfLife

Apple wireless keyboard probleem

Ik gebruik een aluminium wireless keyboard met een witte macbook met leopard. Gisteren verbond mijn toetsenbord opeens niet meer met m’n macbook. Ik dacht hem te herverbinden dus ik verwijderde het toetsenbord uit de bluetooth apparaten-lijst, maar nu wilt hij niet meer pairen. Hij wordt nog wel herkend als ik ‘toetsenbord’ aanduid in de bluetooth setup assistant, maar als ik dan de code wil intikken zegt hij steeds dat het niet gelukt is om de koppeling tot stand te brengen. Het groene lichtje van het toetsenbord flikkert wel regelmatig als ik het aanzet, maar het lichtje achter de shift lock key werkt niet. Is dit een teken dat het mijn toetsenbord zelf is die kapot is? De melding dat hij niet kan verbinden komt er elke keer als ik de code heb ingetikt en op enter heb geduwd, dus hij moet die entertoets toch registreren? Ik heb al de schijfbevoegdheden hersteld, m’n macbook heropgestart en er nieuwe batterijen ingestoken maar ik vind nergens een andere oplossing.

Bedankt voor de hulp!

Bijdrager
    nookie

Ik heb hetzelfde probleem gehad en vond een simpele oplossing, via een ander forum.
    Het kan namelijk liggen aan het contact van de toetsenbord naar de batterij, wat niet goed aansluit.
    Haal de batterijen er eens uit.
    Maak een rond propje van aluminiumfolie, ongeveer zo groot als het bolletje op je batterij.
    Het propje moet passen in dat gaatje in je batterijopslag. Kijk maar eens in de opslag.
    Dan weet je wat ik bedoel. Bij mij werkt het nu weer.
    Heel soms moet ik dat bolletje even vervangen door een vers bolletje, want het is dan te platgedrukt.

Mocht dit niet werken na wat verschillende bolletjes, dan is denk ik je toestenbord defect,
    aangezien je het hebt over het lampje wat bij je Caps-lock niet meer werkt.

Bijdrager
    sypie

Dat is van eenzelfde soort oplossing als de veertjes van een batterijcompartiment uittrekken om een steviger contact te maken.

Hou er rekening mee, ondanks dat penlites ogenschijnlijk hetzelfde zijn, de maten net iets kunnen afwijken. Spanningen kunnen ook verschillen. Je hebt AA batterijen van 1,2V en van 1,5V. Kijk hier ook eens goed naar.

Het knipperen van een ledje kan misschien ook een teken zijn dat de batterijen simpelweg afgekeurd worden door de hardware?

Bijdrager
    MisteryOfLife

Bedankt voor de oplossing met de bolletjes, maar dit heeft niet geholpen. De batterijen zijn van hetzelfde merk/soort als ik altijd heb gebruikt (1,5 V), dus dit is het probleem waarschijnlijk ook niet.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.