8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    computer space

Apple wil Intel dumpen

Lees net op Nu dat Apple Intel wil dumpen en voor eigen chips wil gaan. Intel aandeel onderuit… Maar wat vinden wij ervan?

Zou Apple Rosetta weer uit de doos toveren voor X86 op ARM virtualisatie?

Ik zit niet zo te springen om weer een CPU transitie. Zeker als dit ook het eind van de open architectuur betekent (waar de iMac Pro al een beetje aan laat ruiken).

Bijdrager
    Shmoo

Willen we allemaal wel, Intel dumpen.

Het is praat voor 2020, tegen die tijd kan nog veel gebeuren en/of hebben jullie al lang een nieuwe Mac gekocht dus hoeven jullie je daar tot minimaal 2026 al geen zorgen meer over te maken. Alhoewel sommige hier. 😅

Bijdrager
    Brombeer

Hangt er ook vanaf hoe lang dat ‘hier’ blijft.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

<p class=”cite”>computer space op 2 april 2018 om 22:21</p>
    Lees net op Nu dat Apple Intel wil dumpen en voor eigen chips wil gaan.

Die geruchten gingen al langer, sinds er vorig jaar ARM-code ontdekt werd in macOS geloof ik.

Zou Apple Rosetta weer uit de doos toveren voor X86 op ARM virtualisatie?

Dat denk ik wel, want diezelfde manier hebben ze al twee keer eerder gebruikt.

Ik zit niet zo te springen om weer een CPU transitie.

Hoe heb je daar als gebruiker last van dan?

Bijdrager
    McJohn

Ik geloof dat die Universal Binary apps best Ok functioneerden, maar dan heb je weer dubbele code, wat een rompslomp is en wordt je op een gegeven moment weer aangeport om native apps aan te kopen. Het is te verwachten dat Apple op een bepaald ogenblik met hun eigen chips gaat afkomen, net zoals bij hun i-devices, die keuze lijkt me niet onlogisch, doch dan mag je bootcamp liquideren veronderstel ik?

Tim Cook zal wel uitleggen dat APFS nog lekkerder gaat werken, en dat de performantie qua rekenkracht en graphics serieur de hoogte in gaat tov Intel. althans dat is wat de marketing hem zal influisteren.

En dan wordt macOS 10.x de laatste versie dat Intel ondersteund, en huppel je zo weer achterop. En zo blijft de economie draaien.

• Deze reactie is gewijzigd 4 maanden, 2 weken geleden door  McJohn.

Moderator
    Night

Nee, Bootcamp wordt straks een los aan te schaffen combinatiepakket van een Intel e-CPU en Bootcamp software.

Bijdrager
    Shmoo

Serieus, denk je werkelijk dat Apple nog verder gaat met Bootcamp? Dat hebben ze 4 jaar geleden al lang afgeschreven, zoals macOS Server. Allemaal bijzaak dat uiteindelijk gewoon compleet zal verdwijnen, Time Machine is daar ook eentje van.

Moderator
    Night

Slimmerik: een externe CPU is dus gewoon een Windows computer;-)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.