16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Witte Haai

Apple weert beveiligde chatapplicatie Cryptocat uit App Store

Apple heeft de applicatie Cryptocat, een app die chatten met encryptie mogelijk maakt, geweerd uit de App Store, zo meldt de ontwikkelaar. Volgens de maker zijn de redenen die Apple opgeeft onrechtmatig en hij overweegt daarom juridische stappen.

De app had binnenkort in de App Store moeten staan, maar het team van Apple dat apps keurt heeft de release tegengehouden, meldt ontwikkelaar Nadim Kobeissi via zijn Twitter-account. Volgens Kobeissi mag hij door een nda niet spreken over de precieze redenen van de afwijzing van zijn chatapplicatie.

Wel zegt hij dat de door Apple opgegeven redenen voor weigering in zijn ogen onrechtmatig zijn. Ook zouden de opgegeven redenen erop wijzen dat andere beveiligde chatapplicaties ook afgewezen kunnen worden. In een vervolgtweet stelt Kobeissi serieus te overwegen om juridische stappen te nemen tegen Apples afwijzing.

Door het gebrek aan argumentatie vanuit Apple blijft het onduidelijk waarom de chatapplicatie Cryptocat geweigerd is. …

Lees verder: Tweakers.net

Gerelateerd:
    Apple haalt Bitcoin-app van Coinbase uit App Store

Bijdrager
    Shmoo

Who cares…

Lid
    lEl

Mijn ervaring met Apple en hun appstore beleid is dat ze altijd erg duidelijk zijn over wat er fout is met je app. Het gebrek aan argumentatie dat de developers opgeven is dus echt zever. Om het nog erger te maken vertelde hij dat hij onder NDA niet kon vertellen wat het probleem juist is. Iets wat ik ook al erg vreemd vind, aangezien volgens verschillende ontwikkelaars waar ik mee samenwerk, de NDA deze reports niet dekt.

Volgens mij een staaltje marketing van deze gasten.

Bijdrager
    computer space

Als Apple iets weigert heeft het vrijwel altijd met blote tieten te maken! Wordt Cryptokat toevallig gebruikt in de vleesfilmindustrie?

Bijdrager
    Witte Haai
    computer op 04 januari 2014

Als Apple iets weigert heeft het vrijwel altijd met blote tieten te maken! Wordt Cryptokat toevallig gebruikt in de vleesfilmindustrie?

Als Apple inkomsten misloopt, omdat ze jouw data niet kunnen doorverkopen, hebben ze ook een motief. En met data (alles waar wij over chatten, mailen, enz) is geld te verdienen.

Voorbeeld uit Tegelicht – Uw persoonlijke data zijn goud waard: Een 16-jarig meisje en haar vader doen regelmatig boodschappen bij de Amerikaanse winkelketen Target. De vader was verrast dat ze in eens reclamematieriaal over babyartikelen ontvingen. Hij gaat om uitleg vragen, en na wat heen en weer gebel bleek, dat Target op basis van algoritmes had ingeschat dat het meisje zwanger moest zijn. Het meisje bekende later inderdaad zwanger te zijn. Maar hoe wist Target dat? Uit data blijkt dat zwangere vrouwen vaker shampoo’s en lotions kopen die minder sterk ruiken.

Ander voorbeeld:

Googel nooit ‘snelkookpan’ en ‘rugzak’ op dezelfde computer

Zes agenten van de Amerikaanse terrorismecel hebben woensdag de Amerikaanse journaliste Michel Catalano ondervraagd in verband met zoekopdrachten die ze op Google zou hebben ingegeven. Daarbij zouden de woorden ‘snelkookpan’ en ‘rugzak’ zijn ingetypt. Omdat deze zoektermen na de bomaanslag van 15 april in Boston – waarbij de terroristen gebruik maakten van een in een snelkookpan verstopte bom in een rugzak om drie doden en 260 gewonden te maken — onmiddellijk alarmbellen deden rinkelen bij de lokale politie werd een onderzoek ingesteld. Catalano zegt dat haar niets te verwijten valt:

‘Ik had ‘snelkookpan’ gegoogeld; mijn man zocht een ‘rugzak’. In andere tijden zou deze combinatie onschuldig zijn gebleken, maar we leven nu in ‘deze tijden’.

Nog volgens Catalano is het nu duidelijk dat de NSA (Amerikaanse Geheime Dienst) wel degelijk de internetactiviteit van de Amerikaanse burgers controleert. Dat blijkt uit volgende tweets:

Pro tip: don’t do a search for pressure cookers right after your spouse does a search for backpacks if you don’t want the FBI at your door.
    — Michele Catalano (@inthefade) July 31, 2013

Zes agenten boden zich thuis bij haar aan, vroegen of ze even het huis mochten doorlopen, vroegen haar man of die ‘snelkookpan’ had gegoogeld, maar waren ten allen tijde hoffelijk en vriendelijk.

‘Ik ben bang. En niet van de juiste zaken,’ besluit ze. ‘Ik weet niet meer wat ik nog allemaal gegoogeld heb, dat afzonderlijk van elkaar onschuldig is, maar gecombineerd net verdacht.’

Vraag is nu hoe die informatie – die duidelijk van Google afkomstig is – bij de Suffolk County Police Department is beland. Die gaf – nadat Catalano’s bericht de wereld was rondgegaan – een persbericht vrij waaruit blijkt dat Catalano’s echtgenoot- die in mei zijn job kwijtspeelde – op de computer van zijn werkgever deze zoektermen zou hebben ingetypt. Na zijn ontslag werd de zoekgeschiedenis door zijn werkgever gecontroleerd. Omdat die de woorden ‘snelkookpan’ en ‘rugzak’ terugvond, lichtte de werkgever – en niet de NSA – de politie in. Die onderzocht de zaak en besloot na een bezoek aan de Catalano’s om de zaak te klasseren.

Catalano heeft haar verhaal ondertussen aangepast.

Bron: Express .be

Natuurlijk mobiele telefoons zijn niet meer uit de samenleving weg te denken.
    En natuurlijk mailen, chatten, googlen de meesten van ons niet over te plannen aanslagen. Maar vooral in het laatste voorbeeld zie je dat als de FBI, NSA, CIA, AIVD, enz een verkeerde inschatting van jouw data maken, jouw gevoel van privacy een behoorlijke deuk kan oplopen.

Moderator
    Pete.Z

Maar maken ze een goeie inschatting, eindig je niet met 300 anderen en een vliegtuig in een hoog gebouw…….

Bijdrager
    Witte Haai

@Pete.Z: Persoonlijk geloof ik meer dat 9/11 een inside job was. Dat die oorlog de VS heel goed uitkwam. Zo raakten ze ook weer van hun oorlogsmateriaal af.

Marketupdate.nl meldt zelfs dat de echte reden voor de oorlog was dat Sadam Hussein meer olie op de markt wou brengen; Wat minder schaarste zou betekenen; Waardoor de olieprijs zou zakken; Wat minder inkomsten voor de oliebedrijven zou betekenen. Maar… dat gaat te ver om hier dieper om in te gaan.

Bijdrager
    Domtoren
    Witte op 04 januari 2014

@Pete.Z: Persoonlijk geloof ik meer …

Geloven doe je in de kerk. Doe eens wat bewijzen voor die stelling. En, nee, complottheoriën zijn geen bewijs.

En dan on-topic: Cryptocat is niet zo veilig als ze beweren te zijn. Misschien was dat de reden voor de weigering?

Bijdrager
    jf

De eveloper heeft dit trucje al eerder uitgehaald, blijkt ook uit die wiki-page:

Cryptocat developer Nadim Kobeissi claims that he was detained and questioned at the U.S. border by the DHS in June 2012 about its censorship resistance. He tweeted about the incident afterwards, resulting in media coverage and a spike in the popularity of Cryptocat.

Het is de zoveelste developer wiens app om “onduidelijke” redenen geweigerd is door Apple. Over het algemeen levert het in ieder geval óók prettig veel publiciteit op…;)

Bijdrager
    belfortmac

@PeteZ

Wat lul jij zwak, en dat noemt zich moderator.

Bijdrager
    Witte Haai
    Domtoren op 04 januari 2014

Doe eens wat bewijzen voor die stelling. En, nee, complottheoriën zijn geen bewijs.

1) Architecten en ingeneurs verenigd in AE911Truth hebben materiaal van ground zero onderzocht, en vonden restanten van explosieven.
    2) Hoe kon gebouw 7 instorten (zeven uur na het drama met de Twin Towers) zonder dat het door een vliegtuig is geraakt?
    3) Genoemde architecten en ingeneurs zijn het er over eens dat de gebouwen zijn ingestord mbv cotrolled demolition. Ook Zembla heeft er nog een aflevering aan geweid.
    4) Brandweermannen hoorden explosies in de Twin Towers: Firefighters for 9-11 Truth FDNY Explosion Radio Transmissions
    5) Gedetailleerde getuigenissen van zware kelder-explosies Twin Towers, circa 6 seconden vòòr eerste inslag vliegtuig
    6) Burgemeester Giuliani werd gewaarschuwd vóór instorten Twin Towers.
    7) Enzovoorts…

Lees verder op: Waarheid911.nl

Als een bepaalde groep mensen oorlog nodig heeft (reden: olie, of andere grondstoffen, of ze wil van een dwarsliggend regime af), maar de bevolking is nog niet enthousiast, dan moeten ze enthousiast worden gemaakt. Er moet een ‘false flag’ worden opgezet.

En er is hier niets nieuws onder de zon:
    – Nazi-Duitsland organiseerde een false flag aan de Poolse grens, waarbij het moest lijken als of het Poolse leger Duitsland was binnengevallen. In werkelijkheid had men veroordeelde misdadigers Poolse uniformen aangedaan, een injectie gegeven, en met kogels doorzeefd. Bron: Zaplog.nl
    – 1945 2eWO: Roosevelt wist vooraf van een geplande Pearl Harbour aanval maar deed bewust niets
    – Vietnam-oorlog: De Vs heeft de aanval in de “Golf van Tonkin” tijdens de Vietnam oorlog zelf in scene gezet.

Bijdrager
    GoeieDag

Zeldzaam dom gelul dit! Die zogenaamde bewijzen en andere zaken. Het is allemaal al uitvoerig ge-debunked, maar voor believers is er altijd weer wat te vinden, om te geloven dat…
    Net zoals het voor de wetenschap onmogelijk is te bewijzen dat Klein Duimpje NIET heeft bestaan.

Wie dit soort onzin gelooft, geloof inderdaad in alle sprookjes; vaak ook nog onder het mom van een ‘kritische insteek’.

Dit soort personen zijn niet een beetje dom, maar heel erg dom!

Bijdrager
    Witte Haai

@GoeieDag: Droom lekker verder…

Bijdrager
    GoeieDag

Ja, zo denken de dit soort mensen als jij over anderen, die zich door dit soort onzin niet laten meeslepen.
    Ik zal je zeggen dat ik me er aardig in hebt verdiept, en uiteindelijk loopt elk spoor naar een inside job (de Joden!, de Bushes!) dood.

Wentel jij je nou maar in je domme aannames uit het grote sprookjesboek.

Bijdrager
    Stirf

Haai,

Heb je toevallig ook een theorie waarom de wachtkamers van doktoren en ziekenhuizen stampvol zijn?

Bijdrager
    Witte Haai
    Stirf op 05 januari 2014

Haai,

Heb je toevallig ook een theorie waarom de wachtkamers van doktoren en ziekenhuizen stampvol zijn?

– Te weinig dokters?
    – Het leuke behang in wachtkamers?
    – De leesmap?
    – Leuke dokters-assistentes?

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.