17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    pschaik26

Apple Watch zonder iPhone te gebruiken tijdens hardlopen

Dag

Ooit kocht ik de allereerste versie van de Apple Watch, een teleurstellende ervaring omdat aanwezigheid van je iPhone continue vereist was voor de doelen waar ik het voor wilde gebruiken: als Sports Watch tijdens het hardlopen. Ik zoek namelijk een vervanging van het vroegere Nike/TomTom horloge. De Apple Watch was dat zeker niet. het is alsof je je iPhone door een sleutelgat moet bedienen. Tergends

Inmiddels zijn we 5 generaties verder en zitten we bij 6. Wat ik niet goed kan doorgronden: in hoeverre kun je nu je Apple Watch wel gebruiken om je hardloopsessies bij te houden (positie, afstand, hartritme en snelheid). Of is daarvoor nog steeds nodig om een iPhone in de buurt te hebben?

Bijdrager
    Blue helmet

Zie uitleg

Zelf gebruik ik de Apple Watch series 3 met Runkeeper in combinatie met mijn iPhone, maar je kunt ook standalone de Apple Watch gebruiken combinatie met Runkeeper. Runkeeper info kun je weer aan de Apple Activiteiten app.

Bijdrager
    Blue helmet

Meerdere app mogelijkheden. Zie uitleg

Bijdrager
    KarelWillem

Dit kan zonder de iPhone met een Apple Watch 3, 4, 5, 6, SE:

https://support.apple.com/nl-nl/guide/watch/apd0443fb403/watchos

Bijdrager
    MevalonicAcid

Correct,
    Ik gbruik een apple watch 4 in combinatie met strava.
    Eenmaal thuis synct the watch automatisch met mijn iphone en iets later staan alle gegevens (afstand/kaart/hartslag/…) online in strava beschikbaar.

Waar ik niet zeker van ben is of de watch ook een sync (met strava/runkeeper/…) uitvoert wanneer je in bereik van je thuis of een ‘gekend’ netwerk komt en je iphone uit staat. Even nog te testen;)

Bijdrager
    pschaik26

Dank voor jullie antwoorden. Als ik het goed begrijp is het meten van je runs wel degelijk zonder iPhone mogelijk maar zie je de resultaten pas achteraf na het syncen. Maar kun je ook tijdens je run bv je snelheid zien?

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

<p class=”cite”>KarelWillem op 4 februari 2021 om 16:24</p>
    Dit kan zonder de iPhone met een Apple Watch 3, 4, 5, 6, SE:

https://support.apple.com/nl-nl/guide/watch/apd0443fb403/watchos

Hier een Watch series 2. Werkt ook prima.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

<p class=”cite”>pschaik26 op 4 februari 2021 om 17:10</p>
    Dank voor jullie antwoorden. Als ik het goed begrijp is het meten van je runs wel degelijk zonder iPhone mogelijk maar zie je de resultaten pas achteraf na het syncen. Maar kun je ook tijdens je run bv je snelheid zien?

Ja hoor. Dat gaat allemaal. Ik zou zeggen: probeer het eens.

Bijdrager
    Theos

Vanaf series 2 zit er GPS in het horloge, wat het bijhouden van runs etc mogelijk maakt.
    Dus volgens mij kun je vanaf dat model al heel veel zonder dat de iPhone nodig is.

Bijdrager
    pschaik26

Dank allemaal!

Bijdrager
    Kevin

Ik gebruik de Watch 3 en ben er zeer tevreden over. Werkt tijdens het hardlopen (zonder iPhone) goed met Strava en de eigen Apple sport app. Waar ik nog wel mee worstel is de muziek. Volgens mij kun je alleen maar met Apple Music muziek luister via je Watch zonder iPhone. Heeft iemand hier daar een andere oplossing voor?

Bijdrager
    Kevin

<p class=”cite”>KarelWillem op 5 februari 2021 om 12:09</p>
    https://tweakers.net/nieuws/174186/apple-watch-gebruikers-kunnen-spotify-streamen-zonder-noodzaak-iphone-verbinding.html

Ow nice, thnx! Net 2 maand geleden mijn Spotify opgezegd. Dit is wel een reden om weer een Spotify abonnement te nemen.

Bijdrager
    Blue helmet

Kan ook met een gratis account! Werkt bijvoorbeeld ook in combinatie CarPlay prima.

Je kunt natuurlijk ook gewoon muziek op je Apple Watch zetten en gebruik je je Watch in combinatie met AirPods kan werkt dat ook prima!

Bijdrager
    pschaik26

Is er nog een verschil tussen Apple Watch Series 6 en Apple Watch Nike?

Bijdrager
    Blue helmet

Geen verschil behalve het bandje

Zie de tekst: Apple Watch Nike Series 6 (GPS) with Nike Sport Band

Bijdrager
    pschaik26

dankjewel

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.