9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Klaas

Apple Watch series 2 GPS

Ik heb onlangs een Apple Watch series 2 aangeschaft. Alleen hoe werkt de GPS functie? Ik kan er niets van terug vinden en tijdens een workout of navigatie enz. gaat de GPS van mij iPhone aan:?: Iemand meer informatie hierover?

Bijdrager
    Shmoo

Dat werkt allemaal automatisch in de achtergrond.

Als je een workout start zal de GPS nu je positie volgen. Wanneer je klaar bent en de workout stopt en opslaat kun je in de activiteiten app op je iPhone zien waar je gelopen hebt. (Kaartje)

Bijdrager
    Klaas

Als ik dat doe, dan gaat de GPS op mijn iPhone wel aan (pijltje naast de batterij) klopt dat dan wel allemaal? Ik wil namelijk niet dat die de batterij van mijn iPhone leeg trekt hiervoor.

Bijdrager
    Shmoo

Dat lijkt mij sterk. Ik heb sinds ik een iPhone en Apple Watch heb nog nooit last gehad dat mijn Apple Watch (1) ooit batterij verbruikte van mijn iPhone. En in die van mij zit niet eens een GPS dus die moet wel de GPS van de iPhone gebruiken.

Volgens mij gebruikt de Apple Watch verder naast de workout ook geen GPS. Dus het is niet zo dat het continue aanstaat.

Wat wel kan, is dat het de eerste keer gaat vergelijken. De GPS van de iPhone tegen die van de Apple Watch om zo nauwkeuriger te werk te gaan bij volgende metingen. Een soort eigen calibratie.

Bijdrager
    Niels

GPS gaat alleen aan als je de workout app start

Bijdrager
    mtooster

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat automatisch de GPS van je iPhone wordt gebruikt als deze nog in de buurt is om zo de accu van de Watch te sparen…

Gevonden:
    “Series 2 now has built-in GPS. It works very well in my testing here in Philadelphia. There’s no warm-up time. Apple Watch just seems to know when it’s out of communication distance from its paired iPhone, and it gets a GPS signal without you telling it to. You don’t need to turn it on, you don’t need to turn it off. The watch simply picks up the Location Services preferences from the iPhone (Settings → Privacy → Location Services). So if I go for a run with my Apple Watch, without my iPhone, I don’t have to do anything to get my path tracked. It just happens. There’s nothing I need to do to make it track my path. And if I do have my phone with me, the Workout app will let the iPhone do the GPS because it’s the bigger-batteried device.”
    http://daringfireball.net/2016/09/apple_watch_series_2_and_watchos_3

Bijdrager
    iMad

Wisten jullie dat je via je Apple Watch kan bellen zonder dat de iPhone aan staat?
    Met FaceTime Audio via Wifi.
    Zowel met de oude als de nieuwe Apple Watch.

En dan nog een nieuwtje als je in Safari je Navigatie kolom hebt staan en je dubbelklikt op een map dat de iconen groter worden.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  iMad.

Bijdrager
    Klaas

@Nummer 39 Nee, dat werkt niet. Ik had het al gister toevallig getest. Nadat ik verbinding had gemaakt met mijn iPhone, was het pas zichtbaar.

Bijdrager
    iep

Het is misschien voor jou en de andere forumgangers handig te weten of je in het geval van diefstal je Apple Watch Series 2 kan lokaliseren;)

Met GPS kun je alleen je positie uitrekenen. Voor lokaliseren van een item zal die positie ook doorgestuurd moeten worden en daarvoor is dan weer iets van een internetverbinding vereist. De Apple Watch beschikt niet over zo’n verbinding tenzij hij verbonden is met je iPhone.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.