9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Timm

Verschil levertijd Apple Watch Series 2

Beste omt-ers
    Ik wil de nieuwe Apple watch gaan bestellen, alleen is de levertijd via de site langer als de winkel, kan iemand mij vertellen waarom?
    Alvast bedankt

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 jaar, 10 maanden geleden door  Raymon Mens. Reden: Topic titel verduidelijkt

Bijdrager
    Timm

Moderator
    Raymon Mens

Het viel me ook al op. Waarschijnlijk is er een verschil in voorraad tussen het centrale magazijn dat internet-orders doet en de voorraad die voor de fysieke winkels is gereserveerd.

Bijdrager
    Shmoo

Dit heeft met verwachtingen te maken..

Veel meer mensen kopen online omdat het gemakkelijk is. Orders online van nieuwe producten worden direct vanuit China verzonden. Dat terwijl de site uitgaat van winkels die hun eerste levering gewoon al gehad hebben.

Kortom een winkel heeft al 300 stuks ontvangen en de site/app kan niet controleren hoeveel er daar al van verkocht zijn totdat iemand dit doorgeeft en de site heeft gewoon de productieband als basis.

Nieuwe en op maat gemaakte producten komen meestal gewoon direct van de fabriek/sorteercentrum naar je toe. Spulletje dat al wat langer in de collectie is en meteen op online voorraad is wordt meest vanuit Ierland of ergens anders centraal verzonden.

Bijdrager
    NoPlasticPhones

Iemand een idee of ik er vrijdag eentje kan bemachtigen in de Apple Store van Brussel? Ik ben niet van plan om reeds om zeven uur in de rij te gaan staan. Stel dat ik er een half uurtje voor de openingstijd ben, zou ik dan nog een Apple Watch Sport (Series 2) kunnen kopen?

Of zou het net zoals vroeger met gigantische rijen voor de Store zijn? Ik herinner me van de originele Apple Watch lancering dat er praktisch nergens een tekort was. Onder andere de heren van OMT hadden zonder veel gedoe eentje in Londen. Misschien is de grote drukte bij de Apple Store vooral voor de iPhone 7? Of zouden de meeste mensen inmiddels online besteld hebben?

Bijdrager
    Vern

In Den Haag in de rij gestaan (niet-reserveringen) voor een 42mm rvs met sportband. Na 10 minuten maar geïnformeerd bij een medewerker. RVS niet binnengekomen. Volgens mij nergens. Nu maar gereserveerd bij een reseller.

Bijdrager
    Timm

Stomme Apple he @vern.
    Al van te voren gepreorderd bij reseller, nog steeds geen mail. Afgelopen weekend heel Arnhem doorzocht naar m’n watch, helaas nergens! Ze zeggen dat ze op woensdag weer Apple vracht krijgen dus misschien zat ie daarbij, ze konden niks beloven.

Bijdrager
    Timm

*slik*
    27 oktober pas….. ?

Bijdrager
    NoPlasticPhones

Vrijdag 16 september ben ik om 07u00 gaan aanschuiven voor de Apple Store in Brussel. Na een opeenvolging van geblunder van Apple’s kant, ben ik om half tien met lege handen naar huis gegaan.

Ten eerste is het simpelweg onmogelijk om telefonisch contact te krijgen met iemand in de effectieve winkel in Brussel. Ik hoop dat dit geen voorbode is van hun “nieuwe” winkelconcept. Het maakt niet uit welk nummer je intoetst in het keuzemenu, je wordt altijd doorverbonden met een algemene AppleCare-helpdesk in Nederland. Uiteindelijk heb ik zowat elk nummer op de Apple-website gebeld, en hoewel ik de Apple Store van Amsterdam wél kon spreken, kon men me ook daar niet verder helpen. Elke persoon die ik verder sprak had het over andere data: vrijdag, maandag, enzovoorts. Op een bepaald moment had ik zelfs iemand aan de lijn die het consequent over de “iWatch” had. Hemel…

Dinsdag dan maar eens op prospectie geweest in Brussel. Een hele onderneming, zo met het openbaar vervoer. Daar werd mij op het hart gedrukt dat er voldoende Apple Watches beschikbaar zouden zijn, en dat er een aparte rij voor de iPhone 7 zou zijn. Ondertussen had ik het kleurtje en het bandje dat ik wilde (weliswaar in de Series 1, want de 2 lag nog niet in de winkel) ook eens kunnen omdoen. Met een fijn gevoel de winkel verlaten.

Helaas ging het geblunder vrijdag gewoon verder. Ten eerste was ik veel te vroeg. Men had mij gezegd vóór 8 uur te komen, nu bleek dit enkel voor iPhone-reserveringen te gelden. Alle andere klanten moesten wachten tot 10 uur. “Sorry” zeggen ze dan. Dus eerst nog 3 uur doelloos door Brussel gekuierd, want niks was open. Gelukkig verzekerde men mij wederom dat het model dat ik wilde hebben, beperkt voorradig was.

Uiteindelijk sta ik om half tien terug voor de Store, nog steeds geen serieuze rij voor de Apple Watch. Ik voel me optimistisch. Dan spreekt één van de medewerkers die me dinsdag ook voortgeholpen had aan. Hij wilde even – voor de opening – controleren of m’n model er was. Hij dacht van wel.

Niet dus. Apple had welgeteld één – ja, je leest het goed, één – soort Watch geleverd: de aluminium met het witte sportbandje. Het echte basismodel dus. Geen space grey, geen nylon, geen RVS, niks. Zelfs niet alle reserveringen waren geleverd. De man gaf zelf te kennen dat Apple dit doet om de indruk te creëren dat het product veel populairder is dan het in werkelijkheid is. Vervolgens raadde hij me aan naar huis te gaan, en online te bestellen.

Levertijd : 3 tot 5 weken. Maar als je naar de verwachte leveringsdatum kijkt, is het 4 tot 6 weken. In ik heb al zo’n donkerbruin vermoeden dat het 6 weken gaan worden, aangezien er al vanaf de tweede dag dat reservaties mogelijk waren “minimum 3 weken” stond, en ik pas een week later (op de dag van de effectieve verkoopstart) mijn bestelling heb geplaatst.

14 tot 27 oktober. Waarom zoveel marge? Zucht. Waarschijnlijk wordt de MacBook Pro die ik in oktober wil bestellen dan ook pas in januari geleverd.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.