7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Jeah

Apple watch series 2 'barometer'?

Hi allemaal,

Volgens Ifixit zit er een barometer in de nieuwe watch, kan het zijn dat deze dus ook het traplopen gaat meten?

Mvg,

Bijdrager
    KarelWillem

In hoeverre is luchtdruk een dingetje bij traplopen?

Bijdrager
    Jeah

Wat regelt dit bij de iphone dan? Deze doet dat toch ook dmv de barometer?

Bijdrager
    Niels

Van wat ik begrepen heb is die functie voorlopig niet in de software geactiveerd. Zou best wel eens een batterij issue kunnen zijn, maar dat kan ik niet bevestigen.

Bijdrager
    Jeah

@nielsdam

Waar heb je dit gelezen, ik ben benieuwd!:D

Bijdrager
    KarelWillem
    Jeah op 20 september 2016

Wat regelt dit bij de iphone dan? Deze doet dat toch ook dmv de barometer?

Blijkbaar.:)

With the release of iPhone 6 and 6 Plus, elevation is now calculated with the help of the built-in barometer sensor…

Bijdrager
    iep
    KarelWillem op 20 september 2016

In hoeverre is luchtdruk een dingetje bij traplopen?

Nogal aangezien we al sinds jaar en dag hoogte meten dmv luchtdruk (wat je met een barometer doet). Driemaal raden wat je doet als je gaat traplopen;)

Op dit moment wordt de barometer in de iPhone gebruikt en niet de watch zelf. Dit was voor de GPS ook het geval maar daar kun je nu zonder. Echter, voor zaken als traplopen en workouts in de bergen waarbij hoogte van belang is voor een juiste berekening van o.a. de calorieën betekent dat je dus altijd je iPhone mee moet nemen. Voor velen veranderd die GPS in de watch dus helemaal niets; dat was wel het geval geweest wanneer er ook een barometer in had gezeten. Apple benoemd het ook nergens in de specs maar iFixit heeft het wel fysiek gevonden. De vraag is of de hardware dan goed genoeg is en wanneer en of Apple nog met een software update gaat komen die deze functionaliteit inschakelt.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.