10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    McMeller

Apple Watch schakelarmband korter geworden?

Mijn Apple Watch van de eerste generatie was een stalen model met schakelarmband. Deze heb ik verkocht toen de Series 2 verscheen.

Ik ben de schakelarmband altijd mooi blijven vinden. Vandaag tikte ik op Marktplaats voor een leuke prijs een gebruikt exemplaar in goede staat op de kop.

Met veel enthousiasme zet ik hem net op mijn Apple Watch, mooi! Maar helaas, ik krijg hem bijzonder moeilijk om mijn pols en de sluiting niet dicht. Alle 8 de verwijderbare schakels zitten er nu in. Volgens mij had ik er destijds 1 of 2 uitgehaald.

Ik vond een foto van mijn net uitgepakte eerste Watch. Inclusief de schakel die in de kast zit, tel ik er aan beide kanten 12. Nu tel ik er aan beide kanten 11, waarvan 4 verwijderbaar. Het was me al opgevallen dat de band 100 euro goedkoper was geworden. Is dat misschien geen toeval en is hij korter geworden? Kan iemand dat bevestigen?

Bijdrager
    Absrnd

Chinese kopie ?

Bijdrager
    KarelWillem

Ik weet bijna zeker dat ik ergens een vergelijk had gezien van ‘oude’ en ‘nieuwe’ bandjes, en dat ze dus inderdaad korter zijn geworden.

New Sport Loop bands seem much shorter than the older ones from AppleWatch

Bijdrager
    jasper050

Waarschijnlijk bij de collega: https://www.iculture.nl/nieuws/apple-watch-sport-loop-steeds-korter/

Bijdrager
    McMeller

Namaak was natuurlijk ook één van de eerste dingen waar ik aan dacht. Maar dan is het wel de beste imitatie die ik ooit gezien heb. Ik ken de originele band immers erg goed en alles voelt als vanouds. Het materiaal, het gewicht, de mate van flexibiliteit tussen de schakels, de sluiting, en zelfs hoe het bandje verkleurt als ik hem afspoel is herkenbaar.

Daarnaast komt de verkoper erg betrouwbaar over. Hij heeft ook losse schakels voor de zilverkleurige versie in de aanbieding, hij weet dus gewoon wat de producten inhouden. Verder vertelde hij uitgebreid waarom hij geen Apple Watch meer had, en wat voor horloge hij nu draagt. De beste oplichters herken je niet, maar naar mijn idee heb ik gewoon met een eerlijke verkoper te maken.

Het heeft er alle schijn van dat de band van twee keer 12 naar 11 schakels is gegaan, waarvan 4 verwijderbaar aan elke kant. Ik gok dat dat op hetzelfde moment als de prijsverlaging van 100 euro geweest is.

Bijdrager
    Shmoo

Kortom, je kunt ‘m niet meer om je nek doen.

Bijdrager
    McMeller

Op naar de dierenspeciaalzaak dan maar.

Geblokkeerd
    Anoniem

Dikker geworden.

Bijdrager
    McMeller

<p class=”cite”>vuurvreter op 26 oktober 2018 om 11:49</p>
    Dikker geworden.

Nee, hij is alleen korter geworden. Niet dikker.;-)

Geblokkeerd
    Anoniem

Ja dat zeg ik ook over mijn kleren   ;-)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.