16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Mrwhoopie

Apple watch paired niet met nieuwe iPhone

Mijn vrouw had een iPhone 5s waar een watch mee gesynced was.Nu neemt mijn vrouw mijjn oude 6s in gebruik,ik heb de 5s aan iTunes gehangen en een backup  laten doen,deze backup is dan op de (nieuwe) 6s gekomen,alles verliep perfect behalve het pairen van de watch.Ik kan op de 6s de watch app openen maar de camera reageert niet op the stardust annimatie op de watch.Bij handmatig koppelen ziet hij wel direct de juiste nummer (naam van watch en dan moet ik 6 cijfers die op de watch staan ingeven op de 6s maar deze 6 cijfers komen nooit.

Met de 5s koppelt de watch telkens zonder fout en kan de reserve kopie terug gezet worden.

Welke stappen ik ook volg via de Apple support pagina…niets werktnheeft hier iemand de juist tip AUB?

Bijdrager
    Mrwhoopie

Ik denk dat het aan ios13 ligt want met een oudere iPhone die geen ios13 heeft gaat het direct en perfect.Wat kan ik nu nog doen?Het kan toch niet zijn dat  ik deze apple watch niet meer kan gebruiken?

Moderator
    Night

Dat kan kloppen. Maar met watchOS 6 (laatste versie is 6.1) zou het goed moeten gaan i.c.m. iOS 13. Check dus even welke versie watchOS jouw Apple Watch ‘draait’.

Bijdrager
    pinkie

Ja, uit eigen ervaring, ios 13 accepteert alleen watchos 6

Bijdrager
    Shmoo

Lijkt mij onzin. Dan zou je nooit je iPhone mogen upgraden wanneer je een eerste generatie Apple Watch gebruikt. ūüßź

Bijdrager
    GoeieDag

watchOS 6 wordt ondersteund op Apple Watch Series 1 en nieuwer

Even dacht ik dat de eerste AW ook op 6 kan draaien, maar de 1e generatie zit nog voor de eerste serie, dus je hebt gelijk.

Wel verwarrend die nummering van Apple. Is er nou niemand daar die nadenkt, op het moment dat ze een eerste product op de markt brengen, hoe ze de lijn van vervolgproducten gaan benoemen? Want nu is het een klerezooi, vooral bij de AW en helemaal bij de iPad. Wat een mafkezen.

Bijdrager
    pinkie

Ik moet het omdraaien. Watch os 6 vereist ios 13.

Bijdrager
    Shmoo

Maar dat heeft niets met het pairen te maken.

Wat overigens ook heel raar is. De TS schrijft dat hij een backup maakt met iTunes (lokaal) van de iPhone 5s. Dan maak je dus een volledige backup, ook iOS systeembestanden en alles. Daarna zet hij deze backup op een iPhone 6s. <— als het goed is moet de connectie met de Apple Watch [naam vrouw] dan gewoon mee teruggezet worden. Mevrouw moet dan de iPhone 6s gewoon aanzetten + de Apple Watch opnieuw opstarten en dan zou deze gewoon weer verbinding moeten maken met elkaar. Zo niet, dan ga je even naar Bluetooth en druk je op Verbinden met Apple Watch.

Je hoeft als het ware geen nieuwe verbinding tot stand te brengen door met de camera te de Apple Watch te scannen. Dat is alleen nodig wanneer je een nieuwe connectie maakt. Wanneer je een Apple Watch als nieuw device koppelt aan een iPhone.

Moderator
    Night

Was watchOS 6.1 update ook niet voor oudere AW’s, zoadat deze weer probleemloos met iOS 13 meekonden?

Bijdrager
    Shmoo

Volgens mij kwam watchOS 6.0 in het begin alleen uit voor de Apple Watch Series 4 en nieuwer. Later kwam watchOS 6.nog.wat  en die was ook voor de modellen Series 1 t/m 3.

Dit had niets met een bug te maken maar gewoon de gebruikelijke diarree van Apple. Niets op tijd kunnen lanceren en hopelijk upgraden mensen dan wat sneller naar nieuwere hardware.

Bijdrager
    Mrwhoopie

Ik heb inderdaad de backup lokaal gedaan omdat van de 5s naar de 6s wel een grote stap in IOS,en ik dacht echt dat dan alles 1 op 1 overgenomen werd, echter de pairing van de watch was er niet, om het helemaal raar te maken…haar Bluethoot carkit en speaker werkte allen alsof het nooit anders is geweest.

Ik krijg de watch ook niet manueel gekoppeld de 6 cijferige code komt gewoon niet op de watch,wel zie ik dat de iPhone dan wel een Bluethoot verbinding heeft met haar iPhone.

Ik heb de watch gewist,de netwerksettings van de iPhone gewist, niets helpt, ik heb geprobeerd om de watch te koppelen met mijn 11 idem als met haar 6s,niets werkt.

Ik snap het dus niet waarom werkt het niet?Het werkt wel met haar 5s die een veel oudere IOS draait het moet dus wel in het IOS zitten.

Bijdrager
    GoeieDag

Volgens mij is de oplossing duidelijk aangereikt: zet watchOS 6 op de AW.

Bijdrager
    Mrwhoopie

<p class=”cite”>GoeieDag op 25 november 2019 om 22:19</p>
    Volgens mij is de oplossing duidelijk aangereikt: zet watchOS 6 op de AW.

Maar hoe krijg ik watch OS 6 op de AW als hij nergens aan gekoppeld is?

Moderator
    Night

Je kan hem toch koppelen met de 5s?

Bijdrager
    Mrwhoopie

<p class=”cite”>Night op 26 november 2019 om 21:53</p>
    Je kan hem toch koppelen met de 5s?

De 5s blijkt een 5 te zijn en het laatste hoogste iOS is 10.3.4 en in de watch app staat dat de watch 3.2.3 draait en dat er geen update is…

Bijdrager
    Mrwhoopie

Contact gehad met Apple,desondanks dat het toestel uit garantie is, herstellen ze het gratis.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.