4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Klaas

Apple Watch meet hartslag te vaak

Op de site van Apple staat:

Daarnaast meet de Apple Watch uw hartslag gedurende de dag wanneer u niet beweegt. U kunt deze hartslagmetingen op de achtergrond zien in de Gezondheid-app op de iPhone. Aangezien Apple Watch deze achtergrondmeting alleen uitvoert wanneer u niet beweegt, kan de tijd tussen deze metingen variëren.

Bron: https://support.apple.com/nl-nl/HT204666

Nu ik achter mijn computer op werk bezig ben, heb ik mijn gezondheid-app gekeken en ik zie dat er heel vaak gemeten is. De afgelopen uur is dat wel 12 keer. De tijden variëren inderdaad zoals het ook op de site staat, maar zover ik heb kunnen vinden moet dat om de 10 minuten gebeuren. Bij mij gebeurt het soms om de 1-2 minuten. Heeft iemand hier ervaring mee? Apple heeft me verteld dat ik dit alleen kan uitschakelen in de privacy instellingen, maar dan werkt de heart reate app ook niet.

Het gaat om een Apple Watch series 2 42mm met WatchOS 3.0

Bijdrager
    Shmoo

Wat is het probleem dan?

Laat het horloge lekker z’n ding doen. Calorieën worden toch ook zo’n beetje elke minuut gemeten of bijgeteld, kijk maar eens in diezelfde app bij calorieën rust en actief.

Bijdrager
    Klaas

Nou de hartslag meter verbruikt meer batterij, dus dat spreekt me niet echt aan. Vandaar dat ik meer informatie wil hebben.

Bijdrager
    Shmoo

Dit is mijn hartslag vandaag. Zoals je ziet controleert mijn Apple Watch ongeveer elke 6 tot 10 minuten mijn hartslag. Dit wist ik niet eens.

Je moet het ding gebruiken niet de hele tijd naar de batterij lopen starten. Als de Apple Watch geen batterij mag verbruiken moet je gewoon een klokje bij de HEMA kopen.
    Vergeet even die batterij, gebruik het ding gewoon een een paar dagen. Waarschijnlijk probeert het ding gewoon een goede balans te vinden de eerste dagen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.