8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Kristof Vantorre

Apple watch 3 scherm gebroken

Men vriendin haar gouden apple watch 3 ligt hier al een tijdje met een gebroken scherm in de kast.
    Ik twijfelde om die te laten herstellen vanwege de hoge kosten.
    Nu heb ik gezien dat sinds series 5 uit is, die kost van €250 naar €180 gezakt is en nu zou ik die alsnog willen herstellen/vervangen.
    Ik zelf heb een series 2 en men vriendin draagt ondertussen geen horloge meer. Nu is mijn vraag, als ik deze laat herstellen/vervangen bij een apple store, kan ik dan een ander kleur kiezen? Dan kan ik men series 2 verkopen en neem ik de series 3 van men vriendin. Maar zo met een gouden apple watch rondlopen zie ik niet zitten.

Bijdrager
    McPim

Dat lijkt me niet.. Voor dat bedrag wordt het glas vervangen, niet de kast.

Bijdrager
    Joid

Ik denk niet dat men daar instinkt.

Bijdrager
    Hyrax

Apple vervangt de gehele Watch op het moment dat je aankomt voor welke reparatie dan ook. Het is niet mogelijk om een ander product te krijgen dan je hebt gekocht, tenzij Apple dit zelf doet (bijvoorbeeld toen de series 0 niet meer geproduceerd werd, kregen mensen een series 1).

Op het moment van vervangen krijg je dus voor 169 EUR (de prijs die jij noemde is inclusief verzending en dat is niet van toepassing bij de Apple Store) een Apple Watch S3 Gold

McPim op 14 september 2019 om 08:43

<span style=”background-color: #ffffff; font-size: 16px;”>Dat lijkt me niet.. Voor dat bedrag wordt het glas vervangen, niet de kast.</span>

En dit klopt dus niet:)

• Deze reactie is gewijzigd 4 dagen, 5 uur geleden door  Hyrax.

Bijdrager
    henkverhaar

<p class=”cite”>Hyrax op 16 september 2019 om 12:07</p>

McPim op 14 september 2019 om 08:43

<span style=”background-color: #ffffff; font-size: 16px;”>Dat lijkt me niet.. Voor dat bedrag wordt het glas vervangen, niet de kast.</span>

En dit klopt dus niet:)

Nou, apple zelf zegt anders van wel… Zie: https://support.apple.com/screen-replacement-program-apple-watch-series-2-3

Moderator
    Night

Ik kan ook nergens iets terugvinden over de vervanging van de kast bij schermbreuk.

Bijdrager
    Shmoo

Bovenstaande link gaat over een Apple Watch Reparatieprogramma – das heel wat anders. Dan geeft Apple toe dat ze iets fout hebben gedaan tijdens de productie en dan kost het Apple geld om dit op te lossen. Ik kan mij heel goed voorstellen dat je in zo’n situatie een werknemer(tje) die 7,12 per uur kost lekker zijn gang laat gaan om dingen te repareren-repareren.

Als ik het verhaal zo lees, dan heeft TS vooral een lompe vriendin die haar Apple Watch stuk heeft gemaakt. Eigenlijk zou je het dan moeten uitmaken maar goed, dan gaan ze huilen en je gaat er van houden hè. Beide situaties zijn totaal verschillend. Als jij Apple moet betalen voor reparatie dan levert Apple een nieuwe dienst, nieuwe garantie en dan is Refurbished (volgens de Apple standaarden) een veel logischere keuze. Dan krijg je veel eerder een compleet nieuw + getest klokje ipv alleen een glasplaatje. Daarom zijn de reparatiekosten vaak ook zo hoog. Je moet ook betalen voor het printplaatje, nieuwe batterij, verpakking en al die kermis.

Bijdrager
    Hyrax

Wat Shmoo zegt dus. Buiten garantie wordt het gehele device vervangen. In zeldzame gevallen bepaalt Apple zelf dat bij reparatieprogramma’s ze toch het part doen, in plaats van het gehele device.

De serviceprijzen-pagina van de Apple Watch maakt verder geen onderscheid tussen scherm en rest, en geeft alleen maar een buiten-garantie prijs. Dat betekent dus dat je dat betaalt ongeacht het probleem of de schade – en dat betekent dus gehele vervanging.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.