5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    ieteke

Apple watch 2

Sinds eind oktober ben ik in het bezit van een Apple watch 2 nike versie. Bedoeling is om te hardlopen met alleen het horloge. Maar het blijkt dat mijn horloge op gebied van de activity en nike app niet communiceert met mijn iphone 6S. Alles is getest door Apple zowel horloge als iphone. Het lijkt een softwarebug. Meerdere malen opnieuw ingesteld het horloge, maar niets lost het op. Met mijn man zijn iphone 5s werkt het horloge wel en wisselt het keurig de data uit van de activity app. Een nieuwe telefoon aanschaffen gaat te ver en bovendien wellicht is mijn probleem dan nog niet opgelost omdat het nu in de backup vast zit.

Iemand nog een goede tip, wat ik nog proberen kan?

Ik baal flink van dit probleem. Ik loop nu hard met mijn oude nike sport horloge, anders ben ik de gegevens gewoon kwijt.

Bijdrager
    Niels

Heb je al geprobeert de watch via de watch op opnieuw in te stellen?

Als het een bug in iOS is kun je een back-up en herstel proberen.

Mocht dit dan nog steeds niet werken, dan kun je het beste je iPhone als nieuw instellen, heel veel werk, maar het lost waarschijnlijk wel het probleem op.

Bijdrager
    Infinitatus

Ik heb ook een Apple watch 2 en een iphone 6S. En het werkt perfect. Houd er wel meer rekening dat het horloge (en ik dacht ook de iphone) aan de lader moeten liggen. Anders wordt er niet gesinchroniseerd. En ze moeten natuurlijk in de buurt liggen, want het is bluetooth. Ditzelfde geldt ook voor muziek apart op je horloge te zetten. Zorg er ook voor dat het horloge geen enkele voor van connectie meer maakt met de iphone 5s. Kijk ook eens even op de apple site voor de correct manier van reset en herstel, zowel vanuit de iphone als de apple watch.

Bijdrager
    Spinozo

De Apple Watch en Telefoon synchroniseren continu, daarvoor hoeft hij zeker niet aan de lader te liggen. Alleen bij de installatie van een nieuwe WatchOS moet de alleen de Watch aan de lader. Enfin, het probleem zit hem in de iPhone instellingen. Als je die terugzet naar fabrieksinstellingen zal hij het doen. Wel even je gegevens backuppen die je belangrijk vindt. Succes!

Bijdrager
    ieteke

Er voor gekozen om de iPhone als nieuw in te stellen, omdat dit de grootste kans gaf op een oplossing. En jawel, hij doet het! Zojuist alleen met het horloge een wandelrondje gemaakt, geregistreerd met work-out, de route is keurig te zien op de telefoon. Het nike sport horloge kan op marktplaats.

Ik was sinds oktober ’16 al in de weer met dit probleem, elke keer bij een IOS update, hopende op dat het opgelost zou worden. Het opnieuw instellen viel me mee, foto’s staan in de iCloud, die zijn snel weer benaderbaar. Heb nu meteen mooi de iPhone opgeruimd, ik had door de jaren heen (vanaf de iPhone 3G), er heel wat onnodige apps op staan.

Bedankt voor de tips!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.