7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Afroman

Apple Wallet, waar is de ondersteuning in Nederland?

Ik vind dit echt wel een mooi platform. Gewoon 1 plek voor al je kaarten, creditcards etc. En het popt up wanneer je het nodig hebt op basis van je locatie, NFC apparaat (Apple Pay in landen waar het ondersteund wordt) of wat dan ook. Dat maakt het al efficiënt, makkelijk en snel.In plaats van je telefoon te ontgrendelen, juiste app zoeken, juiste tabje vinden en dan pas de actie doen. En je hebt een mooie verzamelplaats van alle pasjes.

Ik snap niet waarom het in Nederland niet gebruikt wordt. Je hebt zoveel apps. (Appie van Albert Heijn, Ticketmaster, Airmiles, La Place) die allemaal hun eigen app hebben die je kunt koppelen aan een kaart zodat je die ook kunt scannen. Maar er zit helemaal geen link met Passbook wat het zo onhandig maakt.

Je hebt apps zoals Stocard. Dat maakt het enigzins makkelijk. (Voor kaarten als Ikea family, Bever card etc) Maar het is nog lang niet optimaal.

Waarom is de ondersteuning in Nederland zo brak? Terwijl het wel gewoon kan? Want het staat totaal los van Apple Pay, en de API is open ervoor. Want Pathé maakt er wel gebruik van en dat werkt als een trein.

Bijdrager
    madcat

Ik gebruik apple wallet al best wel veel, vooral voor de tickets van KLM.

Maar hier in nederland wordt inderdaad nog vaak een pdf via de mail gestuurd met een scan code, het heeft waarschijnlijk te maken met geld.

Bijdrager
    Niels

Denk dat het eerder komt dat de iPhone hier bij lange na niet zo populair is als in de VS. De ‘macht’ die Apple hier heeft is bij lange na niet zo groot. Bovendien zijn Nederlanders een stuk sceptischer wat betreft nieuwe ontwikkelingen, we moeten er hier in Nederland altijd met z’n allen oneindig over discussiëren en als iets niet lukt natuurlijk nog harder over zeiken.

Overigens kun je een hoop dingen zelf in de Wallet zetten met apps als Stocard, etc. KLM en Easyjet zijn een van de weinige bedrijven in Nederland die wel met hun tijd meegaan.

Bijdrager
    mekkeronly

Ik denk dat het probleem niet de populariteit van de iPhone is, maar des te meer die van een creditcard. Een Nederlander gebruikt zijn creditcard enkel voor kostbare of online aankopen, niet de boodschappen. Gezien Apple een percentage per transactie krijgt is het enkel interessant als wij ook daadwerkelijk een creditcard aan een AppleID hangen voor al onze aankopen.

Bijdrager
    Niels

@mekkeronly: ik denk dat jij Apple Pay bedoelt. Dat wordt hier voornamelijk door de banken tegengehouden, die willen liever allemaal eerst hun eigen ding proberen, dan hoeven ze namelijk niks af te dragen aan Apple. Ook winkeliers zitten niet op extra kosten te wachten, Nederland is nu eenmaal een PIN-land. Vaak is het nu al zo dat je 1-2% extra betaalt met een creditcard.

Moderator
    Poezenbeest

Treinkaartjes zouden ook een mooie zijn voor Wallet, aangezien nu overal QR-lezers staan op de stations. Maarja…

In mijn leven heb ik nog maar èèn keer van Wallet (Passbook) gebruik kunnen maken, toen ik met Lufthansa vloog… Helaas werkte he alleen in München echt goed…

Bijdrager
    Afroman

Ja vind het vrij lastig want het is in theorie best een goed platform waar ik zeker toekomst in zie. Maar als de ontwikkelingen hier in Nederland achterlopen (namens bedrijven, namens Apple en namens ontwikkelaars) schiet het niet op. Op Glastonbury in Engeland had je zoveel punten waarbij je met Apple Pay kon betalen en de snelheid was best wel hoog hoe snel de betaling werd gedaan. En het gemak ook!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.