17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Apple vs. Sony

Beide spelers getest! Klik hier!
    Check vooral de tijd van het uploaden van mp3’s! :P

Diotav

Bijdrager
    boesboes

en de ondersteunde muziekformaten.

welgeteld,
    1
    :D

wel vette batterij!

Bijdrager
    Sad

Wat fijn dat ze dit nou ook eens vermelden!

En die Sony, tis jammer ik heb jaaaaaaaaaren lang uitsluitend Sony walkmans gehad, maar ze hebben nu gewoon verloren.

Bijdrager
    Oupro

Wel leuk dat het nu net Apple is die op deze manier een goede concurrent wordt van Sony.

Bijdrager
    Mark Kokos

Cool dat Sony een keer nie wint!!

Maarruh, een iPod kan toch geen WAV-files afspelen, er staat dat ie het wel kan, mmmm :?

Bijdrager
    Richie79

Only ( Sony ) Apple :D

Bijdrager
    teddibeer

Ze zijn er wel mee bezig geweest; zo te zien

Bijdrager
    iNick

What were they thinking???

Laten we een produkt op de markt brengen om te concurreren met de beste mp3-speler van dit moment. Wetende dat de concurrent uitblinkt in gebruiksgemak, integratie met de software (iTunes), snelle informatieoverdracht en vooral in ‘coolheid’. Dus maken we een apparaat met een “moeilijk te begrijpen menustructuur”, software die niet opweegt tegen iTunes, een informatieoverdracht van lik mn vestje en een uiterlijk van een digitale fotocamera.

Goed bezig Sony!

Moderator
    unSOUND
    ”Mak”

Maarruh, een iPod kan toch geen WAV-files afspelen, er staat dat ie het wel kan, mmmm :?

Ja hoor, een iPod kan gewoon WAV bestanden afspelen.

en natuurlijk de formaten: AIFF, AU, AAC en MP3.

Bijdrager
    OReason

De naam van dat programma “Connect” kan al verwarrend zijn voor computer-leken. Wat een flut ding. Leuke test, maar blijkbaar niet echt te vergelijken met een echte mp3 speler:)

Wacht eens even, het is niet eens een mp3-speler want het speelt geen mp3’s af. Ookal verwarrend. Maar je kan wel 12 uur lang muziek luisteren waar je nog eens een paar uur aan toe kan voegen voor t navigeren, dat is dan wel weer: only sony:P

Bijdrager
    My-Pod

wel erg lang voor 416 songs 2 uur en 13 minuten! Terwijl de iPod gewoon er 4 minuten over doet :lol: :lol:

Bijdrager
    MacBeer

Die speler moet eerst de MP3’s converteren naar dat rare formaat van Sony, maar ook met die extra bewerking is het véél te lang voordat de speler vol staat.

Bijdrager
    KR1275
    ”colpolyp”

En die Sony, tis jammer ik heb jaaaaaaaaaren lang uitsluitend Sony walkmans gehad, maar ze hebben nu gewoon verloren.

Waarom?

In de VS is momenteel een ware hetze bezig tegen de iPod, waar Apple voor gezwicht is. Met name de batterij gaat gemiddeld maar 1,5 jaar mee en dan bedragen de reparatiekosten 200 dollar. Dat heeft men nu verlaagd naar 100 dollar, onder druk van consumentenorganisaties. Van de nieuwste modellen zou dat 50 dollar worden. De Apple is mooi en klinkt goed, maar men heeft geen ervaring met duurzaamheid van dergelijke toestellen. Op dat vlak doen Japanners, net als bij auto’s, het gewoon beter. Walkmans gaan erg lang mee, zijn superzuinig in gebruik en batterij vervangen kost een paar tientjes, soms nog minder.

Het is wel knap dat Apple Sony van de troon heeft weten te stoten, maar Sony is in de VS ook erg populair en Aziatische landen kicken helemaal op Japans-achtige spullen. Ik denk dat Apple uiteindelijk toch gepasseerd gaat worden. Ik zou geen iPod kopen, gezien de korte levensduur. Bovendien moet je er direct een andere koptelefoon bijkopen, want degene die is bijgeleverd, klinkt niet fijn. Met een goede, is de klank ook erg goed.

Mircosoft was toch ook met zo’n speler bezig?

Bijdrager
    winston

Mircosoft was toch ook met zo’n speler bezig?

jaw ze zijn er indd mee bezig…..(de neppe copy cats! :x)

ik heb naar plaatjes gezocht….maar volgens mij niet egt gevonden.(hetkan er aan liggen dat de site in het japans is:? )

http://www.microsoft.com/taiwan/msclub/companystore/store02.htm

maar ja we w8ten(inspanning:mrgreen: )af.

Bijdrager
    iNick
    ”Richard
    ”colpolyp”

De Apple is mooi en klinkt goed, maar men heeft geen ervaring met duurzaamheid van dergelijke toestellen.

Mijn accu is vrijwel nooit leeg. Hij hangt ook altijd aan mn maccie om op te laden (om te gebruiken als HD, dus laadt ‘ie op) en toen ik afgelopen winter ging wintersporten heeft een 12 uur durende rit overleefd zonder op te laden (is niet constant aan geweest, maar zeker 6 a 7 uur (tweede generatie iPod) ). En mijn Pod is al 2 jaar oud en tweedehands gekocht.

Maar ik zal de enige zijn zonder problemen:D

Bijdrager
    passenger
    ”Richard

Ik zou geen iPod kopen, gezien de korte levensduur.

Daarmee ga je mee in de totaal nutteloze hetze tegen de iPod. Heb nu een kleine 2 jaar de 1e 10 GB iPod, en nog nooit gezeur gehad. Er zijn inderdaad wel problemen geweest, maar Amerikanen zijn erg goed in moord en brand schreeuwen als er iets eventueel niet helemaal goed zou zijn. Kijk voor de gein eens op de iPod-supportsite wat voor een problemen mensen hebben met de iPod. In 95 procent van de gevallen: RTFM!

Om overigens een ideetje te geven: ik heb de afgelopen vijftien jaar bijna jaarlijks een Sony walkman versleten, want bij dagelijks gebruik hielden ze het na iets meer dan een jaar voor gezien. wat geldt voor goedkope en dure modellen. Pas toen ik overstapte op Panasonic deed ik ineens veel langer met zo’n apparaat. Met veeeeeeel betere geluidskwaliteit op de koop toe. Dus ik ben vrij content met mijn iPod, doet het nu een kleine twee jaar uitstekend, en still going strong, dagelijks.

En dat Apple het moeilijker zal krijgen, natuurlijk. Maar ze hebben nog altijd mijlen voorsprong op de concurrentie.

Bijdrager
    Sad

In het begin was er een reeks iPods waarvan de batterij nogal gaar was. Apple boodt geen replacement en de hele wereld stond op zijn kop toen die New Yorker ook nog eens een filmpje er van maakte.

Totale onzinnige media-hype natuurlijk, want de batterij in de meeste iPods was gewoon goed. En bij verschillende leveranciers kan je gewoon nieuwe batterijen kopen voor €40 ongeveer.

Maar neen, iedereen staarde zich blind op de initiele batterij problemen, vooral mensen die zelf geen iPod hebben roepen meteen “Oh heb jij een iPod, ja slechte batterij he?”. Dit komt op mij over als “oh ben jij neger ja dan zal je wel lui zijn en bananen eten he?” en dat antwoord ik dan ook maar als er iemand weer eens gaat zeiken als ik relaxered met mijn iPod rondloop.

Als bij dit Sony model de batterij niet zo goed blijkt te zijn dan maakt het niets uit. Het apparaat is gewoonweg niet cool genoeg om de hele wereld er over te doen vallen.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.