16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    fritz

apple vraagt plots wachtwoord

Hallo

Na het installeren van snowleopard, wat goed gelukt is en enkele malen zonder problemen op te starten en terug af te sluiten vraagt hij plots een log-in wachtwoord. Telkens zonder wachtwoord kunnen opstarten en nu dit. Ik begrijp het niet goed.

Hebben jullie een oplossing?

Alvast bedankt
    mvg
    Fritz

Bijdrager
    Hansi2124

Je weet zeker dat je helemaal niets hebt veranderd in Systeemvoorkeuren?
    Maar wil je van dat wachtwoord ingeven af of niet?
    Daarvoor moet je naar Systeemvoorkeuren / Accounts gaan. Ik heb het niet voor mij, dus misschien kan je het verder even zelf controleren hoe het daar staat.

Bijdrager
    fritz

Hansi bedankt voor uw reactie.

Nee er is niet aan geprutst geweest. Het probleem is nu dat ik niet kan inloggen in het systeem… Nog nooit gehad dit probleem.

Bijdrager
    Thoomas

Probeer eens opnieuw op te starten, je hebt zo te horen automatisch inloggen aan staan, wellicht heb je gewoon per ongeluk voor de optie “Log uit” gekozen. Probeer anders vanaf de installatie-DVD op te starten, vanaf daar kan je dan je wachtwoord wijzigen (zonder dat je het oorspronkelijke wachtwoord nodig hebt). Hoe dit moet vind je hier:
    http://support.apple.com/kb/HT1274?viewlocale=nl_NL (onder het kopje “Het oorspronkelijke beheerderswachtwoord opnieuw instellen“).

Mocht je geen installatie DVD meer hebben, kan je de volgende truuk gebruiken:
    Herstart de Mac en houdt de COMMAND en S toetsen ingedrukt Er verschijnen allerlei teksten in beeld. Na het opstarten de volgende commando’s ingeven (na elk commando steeds de ENTER-toets indrukken!):
    mount -uw /
    rm /var/db/.AppleSetupDone
    shutdown -h now

Hiermee wordt aan de Mac verteld dat de setup nog niet gereed is. Bij het opnieuw opstarten verschijnt meteen de mogelijkheid om een nieuwe gebruiker aan te maken.
    Bestaande gebruikers en gegevens blijven gewoon bewaard. Maak voor de zekerheid een gebruiker aan met een naam die nog niet bestaat.

Bijdrager
    martijnst

Het kan natuurlijk ook zijn dat je geen wachtwoord had ingesteld. Dan moet je inloggen door ook geen wachtwoord in te vullen.

Bijdrager
    xionix

als je meerdere log in accounts aan zou hebben staan kun je bij het wachtwoord invullen ervoor kiezen om te stoppen zeg maar.
    Kijk of daar nog meer accounts staan kies jouw account dan uit. Mocht hij dan nog om een wachtwoord vragen, niets invullen maar gewoon verder klikken.
    Je hebt immers geen wachtwoord ingegeven dus zul je er ook geen moeten invoeren.

Bijdrager
    Thoomas

Als je geen wachtwoord in hebt gesteld, zal hij na het klikken op je naam, gelijk inloggen. Er zal in dat geval geen wachtwoordveld verschijnen, maar je zal gewoon gelijk ingelogd worden. De twee bovenstaande tips kloppen helaas dus niet.

Bijdrager
    Joffry

Probeer eerst eens ‘Applejack’

Geblokkeerd
    Anoniem

Niet toevallig kinderen die wat vrolijk rond hebben geklikt?:P

Bijdrager
    fritz

hallo bedankt voor de reactie.

Had nog niet gemerkt dat er zoveel reacties op gekomen waren.
    IK had ondertussen een nieuwe topic gestart met het correcte probleem. Het is de pc van m’n ma daarvan…

hier de tekst
    en ik denk de oplossing mss gevonden te hebben
    Hallo

Ik probeer m’n probleem wat bij te stellen in deze nieuwe topic.

Dus het probleem is het volgende op een Imac 20″ met snowleopard.

Ik kreeg het log-in scherm met de naam. Wanneer ik (zonder paswoord) op enter druk komt er een blauw scherm en gaat ie vervolgens terug naar het log-in scherm. Om zot van te worden.

Wat heb ik gedaan. Ik heb de install cd van mac osx ingestoken opgestart via die cd en hulpprogramma bevoegdheden hersteld + herstelling algemeen gedaan. Helpt niet.
    Wanneer ik de cd insteek krijg ik direct de melding dat hij het systeem niet opnieuw kan installeren. Ik vraag me nog steeds af waarom. Zou dat kunnen zijn dat ik een andere install cd van een andere pc gebruik? Of dat er iets aan m’n systeem is?
    Wat ik wel had gedaan is een vanuit reservekopie een nieuw systeem op gezet. Had ongeveer 3 uur geduurd. Start terug op en het werkt. Ik herstart hem een keer en het werkt nog altijd. Vandaag probeer ik opnieuw en het is terug hetzelfde probleem.

Graag had ik van jullie wat hulp hier omtrent.
    Alvast bedankt
    Mvg
    Fritz

nl hier http://support.apple.com/kb/TS1413

wat denken jullie?

vriendelijk bedankt

Bijdrager
    Hansi2124

Ik denk dat je die route van Support even moet uitproberen….. En let inderdaad op dat die installatie-dvd wel gewoon voor die Mac geschikt is. Anders moet je even Snow Leopard los kopen voor €29 mocht je dat nog niet hebben.

Bijdrager
    fritz

Hello

Lukte aan geen kanten. Opgestart met de install dvd. Wat krijg ik. Kan MAC OSX niet installeren.
    Heb dan de partitie verwijderd omdat ik dacht dat het dan wel zou lukken. Uiteindelijk ben ik bezig om een time machine versie er opnieuw op te zetten… een versie van voor dat ik snowleopard heb geïnstalleerd. Wordt dus vervolgd.

Bedankt
    Fritz

Bijdrager
    Hansi2124

Kan je dan nu wel installeren vanaf de originele bijgeleverde installatie-dvd dan? Want TM heeft geen systeem als backup……

Bijdrager
    fritz

Nee nog steeds kan ik niet installeren. Ik zet het terug met een time machine versie. Alles verloopt terug ok. Als ik hem afsluit en deze ochtend terug opstart geraak ik er terug niet op. Om zot te komen

Bijdrager
    Hansi2124

Dan moet je even mijn bericht van 5 augustus terug lezen; misschien dat je daar meer aan hebt….

Bijdrager
    Dagaloni

Als ik het zo lees dan lijkt het erop alsof Mac OS X je wachtwoord wel herkend en het account wil laden maar op een of andere manier is er iets dat blokkeert. Ik heb ook geen idee wat het zou kunnen zijn.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.