5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Sbojevets

Apple verbouwen!!!???

Kan je een G4 nu ook “verbouwen” net als een pc? Kan je er ook een andere grafische kaart inzetten en een ander moederbord met processor?? En kan dit nu ook zonder problemen? Ik heb zelf een iMac en dacht altijd dat je er weinig aan kon sleutelen, maar zijn dit soort dingen wel mogelijk? Gewoon een vraagje, wie heeft een antwoord of ervaring en heeft wel eens een oude iMac of G4 omgebouwd? Mijn idee is eigenlijk om bijv. de Powerbook G4 die ik heb en de iMac met een relatief goedkope manier sneller te maken, te upgraden.

Alvast bedankt!!

Bijdrager
    roelboekel.nl

het is inderdaad net als een windoos bak,

Je kan er bij zetten wat je wil en er uit halen ook natuurlijk. Kijk hier eens rond, ben al vaak een linkje tegen gekomen van xlr8yourmac oid. Daar kun je vast wel wat vinden. Het spreek voor zich dat een Powermac wat gemakkelijk te verbouwen is dan een ibookje..

Roel

Bijdrager
    Jordan_D

Zover ik weet beperkt de mac zich tot meer ram, snellere en grotere HD, betere grafischekaart en diverse opslag drives waarmee je je mac kan upgraden.

Soms wordt er door een bedrijf als powerlogix mogelijkheden geboden om je proccesor up te graden via een daughtercard of zelfs een nieuwe processor die op je moederbord wordt gesoldeerd.

Maar dat soort mogelijkheden worden nog weleens in de weg gestaan doordat ze de snelle service alleen in de U.S. kunnen garanderen. Plus dat er hier in nederland ook nog een keer invoerrechten moet worden betaald.

Al om al er is veel mogelijk zolang je maar de poen er voor over heb.

Bijdrager
    Macpwm

Zelf heb ik een G3 B/W omgezet naar een G4/450, zonder al te veel problemen. Geheugen bijgeprikt en twee harde schijven geplaatst.
    Natuurlijk moet je voor jezelf steeds de vraag stellen of de prijs van je upgrade het waard is.
    Soms kom je goedkoper uit met een nieuw systeem.
    Voor een G3 B/W is er een proccessor van 1 GHz beschikbaar maar de prijs is veel te hoog, je kunt praktisch voor deze prijs een eMac kopen.

Bijdrager
    Sbojevets

mmm, ik denk, als ik dit zo lees, dat je van een G3 nog wel een G5 kan maken als je maar genoeg geld investeerd. Misschien is een overstap naar nieuw dan wel een betere en snellere optie waarmee je een systeem krijgt zonder problemen en ng met garantie. Ik begin er niet aan, al is dit ook omdat ik niet weet hoe zo iets te doen. Laat het hobby’en maar aan de fanatics over, ik bedank.

Thanx for the info!! L8R!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.