25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:

Bijdrager
    fedde123

gaat apple werkelijk van oplader veranderen?

Bijdrager
    Wijtze

Op Apple’s eigen manier, hebben ze er al een oplossing voor:

Een verloopstekker lightning naar micro-usb

Bijdrager
    Hasoweh

Geen idee. Je zou zeggen dat iedere oplader universeel is zolang er maar een USB aansluiting in zit. De kabel die de telefoon verbind zou iedere kabel kunnen zijn in mijn beleving.

Bijdrager
    belfortmac

@wijtze

Dat klopt dus niet, die is andersom:)

Bijdrager
    Wijtze

@daalhofmac,

Klopt, ik bedoelde te zeggen dat Apple de lightning-poort niet gaan veranderen in micro-usb, maar op deze manier toch voldoen aan de eisen van de EU..

Oke lezen is ook een vak:

Apple kan niet om de wet heen door een omzetstuk mee te leveren die in de nu gebruikte Lightning-oplader past, zegt Manders. “Dat is niet de bedoeling.”

Ze zullen dus wel moeten. We zullen zien of ze een Europese iPhone gaan uitbrengen tegen die tijd.. Zou t dan ook betekenen dat de iPads van micro-usb voorzien moeten worden?

Bijdrager
    belfortmac

Maar Apple zal zijn aansluiting ook geschikt moeten maken voor usb.
    Het is de bedoeling dat Apple kabels dan ook te gebruiken zijn op andere merken.

Bijdrager
    SunKeeper

Nou, ik denk dat je nog lang kan wachten. Apple gaat gewoon in beroep daartegen.

Waarschijnlijk draait het uit op het feit dat Apple zonder extra meerprijs standaard het verloopstukje bij iedere iPhone gaat leveren. Zo kan iedereen zijn huidige oplader voor de iPhone gebruiken, dat is namelijk de bedoeling van de wet. (er worden teveel opladers weggegooid omdat ze niet compatible zijn wanneer het device wordt vernieuwd)

Maar Lightning naar micro-USB veranderen in de iPhone? Dan moet er nog heel wat gaan gebeuren, reken maar, want daar gaan ze nooit mee akkoord.

iPads zijn trouwens veilig, het gaat alleen om mobiele telefoons.

Bijdrager
    fedde123

Misschien is dit een overbodige vraag maar: Wat wil de EU hier bereiken?
    Ik dacht eerst voor die oplaadpunten, maar daar gebruiken ze hopelijk toch gewoon USB?
    Wat is hun doel?

Bijdrager
    belfortmac

Veel mensen hebben een la vol met opladers, daar moet dus een eind aan komen.
    Dus niet meer bij iedere nieuwe telefoon een nieuwe oplader.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

gaat apple werkelijk van oplader veranderen?

Je kan al jaren de iPhone opladen met een standaard usb lader….

Men wil een universele lader, nu die is er al heel lang, je kan met de iPhonelader elke ander telefoon ook opladen, dat heet dus universeel.

De lader moet dan wel een standaard USB aansluiting hebben, dat heeft de Apple lader al heel lang.

Je zou dus kunnen zeggen dat Apple al klaar is, de anderen waar het kabeltje vast zit aan de lader moeten zich gaan aanpassen voor 2017 (is nog niet zeker of dit wordt aangenomen)

Bijdrager
    SunKeeper

Andere merken hebben toch allang een losse kabel en een losse lader?

Of heb ik het nou helemaal mis?

Bijdrager
    1984
    Wijtze op 13 maart 2014

Op Apple’s eigen manier, hebben ze er al een oplossing voor:

Een verloopstekker lightning naar micro-usb

Apple kan niet om de wet heen door een omzetstuk mee te leveren die in de nu gebruikte Lightning-oplader past, zegt Manders. “Dat is niet de bedoeling.” bron

Bijdrager
    madcat

Weer een lekkere kansloze actie om innovatie tegen te gaan.

vroeger kon ik het wel begrijpen,in de tijd dat elke telefoonmaker elk jaar een andere stekker introduceerde.
    prima dat alle android telefoon toestellen dezelfde usb stekker heeft uit 2007, maar de lighting stekker is beduidend innovatiever dan die ouderwetse meuk op de android telefoons.

Gaat de tijd dan weer komen dat je een iPhone uit amerika moet importeren of is de EU te slim of door de stekker compleet weg te innoveren en draadloos laden erbij te doen.

Zijn er trouwens mensen die de stekker daadwerkelijk gebruiken voor iets anders dan opladen?
    een video kan ik mij indenken maar dat kan weer via appletv,

Bijdrager
    BenDover

Net even dat wetsvoorstel gelezen maar het gaat alleen om de lader universeel te maken.
    Verkeerde conclusies worden weer overal getrokken. Lader van Apple heeft een universele USB aansluiting.
    Dus zoals apple het nu doet met eventueel een verloopje is prima.
    Gaat weer dezelfde kant op als toen de batterij verwijderbaar moest zijn, er stond namelijk nergens dat de consument dat moest kunnen doen.

Met name mobiele telefoons die op de markt worden aangeboden moeten compatibel zijn met een universele lader.

Bijdrager
    computer space

Europa zou ook Mass Storage moeten verplichten op USB connectors van telefoons. Dan wordt het echt handig. Klotezooi bij iOS en WindowsPhone waarbij je met allerlei baggerapps je foto’s en muziek moet managen.

Bijdrager
    Apple Focus

Ik zie het al gebeuren :’) dat apple speciaal voor de EU hun telefoons en Macs gaan aanpassen….. Dus niet. En apple gaat al helemaal niet de iPhone aanpassen voor de hele wereld omdat de EU speciaal een universele oplader wil:D Bijna lachwekkend dit…. De eu moet zich maar eens ergens anders druk om gaan maken dan over een stomme lader.

Bijdrager
    1984

Telefoons met Android en Windows kun al tijden op dezelfde manier opladen, maar Apple houdt vast aan de eigen lader. Met de nieuwe regels mogen smartphones zonder een universele lader niet in Europa worden verkocht…..

Bijdrager
    SunKeeper

Hallo, kopieermachine.

De lader is al universeel, sinds de iPhone bestaat. Niets aan de hand en keurig binnen de regels. Zelfs je TomTom laadt er mee op.

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, die opmerking snap ik ook niet.

Op vakantie hebben we alleen Apple-laders bij ons.
    En zowel de fototoestellen, als de iPod, iPad, iPhone en Android laden daarmee.

Bijdrager
    boerke

Ik zit nog steeds met een tablet – Samsung galaxy 2 met een stekker die niet is te onderscheiden van een ipod 30 polige stekker, maar toch pastie ’t niet.Wat Samsung verder moet en doet met 30 polige connectors blijft me tot heden een raadsel?
    (behalve kopieren)—(die dingen zijn uiteindelijk identiek!)(behalve de pasvorm)
    Volgens mij levert Apple al jaren lang (ver voor de regels) USB laders, alleen de kabel is dan iets anders.

Maar steek nu eens een normale usb kabel in een connector…..
    na 3 pogingen heb je meestal (vaak) geluk.
    Of soms pas na 4-5?

is die 3/1 kans dan de weg om te gaan?
    of !!!!!!!!!!!!!!!
    een connector die altijd (1/1) raak is!

Uiteindelijk wint dus uiteindelijk USB met een minieme telefoon connector, die de aansluiting uiteindelijk totaal kan vernielen indien verkeerd-om aangesloten wegens die hele fragiele (micrometer-onderdelen, die ook nog (verkeerd omgekeerd) kwetsbaar zijn)

Mamma, kusje erop?

het kusje komt dan weer 5 jaar later, als de EU beslist dat dit een foutje uit het verleden is, en dat ze daarvoor niet verder verantwoordelijk zijn.

Is dit niet uiteindelijk een consumenten tegen “echt goede” wetgeving – fabrikantenoorlog?
    lever fatsoenlijke (solide) aansluitingen!
    Die niet slijten / verweren door (soms) verkeerd aansluiten

waarom kan ik de EU niet aanklagen voor fouten die nu al te voorspellen zijn>

Bijdrager
    belfortmac

@boerke

Dat was nog eens een stevig boerenverhaal voor bij de erwtensoep:roll:

Bijdrager
    boerke
    daalhofmac op 14 maart 2014

@boerke

Dat was nog eens een stevig boerenverhaal voor bij de erwtensoep:roll:

Ik doe mijn best, maar het forum werkt niet echt mee

(het heet trouwens Snert (=erwtensoep)! naar de herkomst (van snert) zoek ik nog steeds.)
    (moar ik kom dan oak uut grun)

het zinloos prikken met een connector die (meestal) toch niet past is trouwens ook snert.

Bijdrager
    pruus

Wat zou het een innovatie zijn als Apple een usb poort, alleen voor het laden, toevoegt., naast de lightning. Plaats genoeg, toch? Iedereen blij…..8s?

Moderator
    Pete.Z

Belachelijk dat een EU (of wie dan ook) op deze manier vastklampt aan verouderde techniek.

Bijdrager
    Obi

En tegen de tijd dat dit wet wordt en geïmplementeerd wordt, heeft draadloos laden dit alweer ingehaald..

Oja en dit:

De Commissie berekende eerder dat elk jaar 50.000 ton aan opladers wordt weggegooid.

Euh de Commissie heeft zelf berekend dat er elk jaar 50000 ton wordt weggegooid, politici die iets ‘berekend’ hebben.
    Das toch een fundamenteel verkeerd uitgangspunt, politici iets laten berekenen..

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.