10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    youriu

Apple TV+XBMC buffer probleempje

Goedemorgen,

Sinds afgelopen weekend ben ik in het bezit van Apple TV, en heb daar XBMC op geïnstalleerd.
    Heb afgelopen dagen lopen klooien om een SMB share toe te voegen, zodat ik lekker relaxt een serie/filmpje kan kijken.

De share heb ik aangemaakt op een pc in het netwerk, waar een aantal films en series op staan.

Uiteindelijk was alles aangesloten, dus ik dacht ready to go. Ik starten een HD serie, maar begon gelijk enorm te bufferen. Ik werkte via WiFi, dus kon wel begrijpen dat het niet lekker liep. Vervolgens een kabel aangesloten, Apple TV opnieuw opgestart en weer geprobeerd.

Om een lang verhaal kort te maken, het buffert nog steeds als een gek, ook als er een kabel in de Apple TV zit.

Heb de afgelopen dagen geprobeerd instellingen te wijzingen etc. maar dit mocht niet baten waardoor ik nu dus redelijk teleurgesteld ben en ik niet weer wat ik kan doen?

Heeft iemand tips? Moet ik bijvoorbeeld een NAS aanschaffen ipv een share ergens op een pc? Of maakt dit geen verschil?

Alvast bedankt.

Bijdrager
    youriu

Trouwens, het gaan voornamelijk op WMV (HD) files.

Bijdrager
    vincentvega

dit was voor mij een reden om XBMC weer van mijn ATV2 te mieteren

Bijdrager
    youriu

wat draai jij er dan op?

Bijdrager
    vincentvega

vina wifi probeer ik avi’s en mkv’s te bekijken; met name de mkv’s zijn niet te bekijken; erg hakkelig beeld.

Bijdrager
    youriu

Oke, maar welk media center gebruik je nu dan?

Bijdrager
    vincentvega

ik heb via een jailbreak xbmc op mijn ATV2 geinstalleerd

Bijdrager
    Jazzamataz

Ik snap er niks meer van:D

Bijdrager
    Jazzamataz

Het kan zijn dat de bitrate van films erg hoog is. Als ik films met een bitrate van max 25mbps draai loopt het prima.

Bijdrager
    youriu

Volgens mij snapt vincent mij niet:-) Ik begrijp dat je eerst zegt, dat je XBMC van je Apple tv hebt gegooid, en later er weer op gezet?

Jazzamataz; Met wat configureer jij je bitrate?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.