13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    Niek89

Apple TV/iTV

Ik was gisteren in een Apple store in Arnhem. Een vriend van mij wou graag een 30inch cinema display, en dat als TV scherm gebruiken, en om dan ook in de woonkamer (waar het scherm zal komen te hangen) willen compureren met een extern toetsenbord. Zijn vraag was dus of dat met Apple TV mogelijk was. Dit was dus niet mogelijk, maar nu zei die medewerker dat het wel mogelijk was met iTV. Toen ik antwoorde dat het geen i maar Apple tv is geworden, corrigeerde hij me dat het 2 verschillende dingen waren.

Dus nu 2 vragen:

Is er een mogelijkheid om gewoon tv te kunnen kijken via je kabel op een 30inch scherm, en is er echt een verschil tussen iTV en Apple tv ?

Bijdrager
    noxius

Niet iTV maar Eyetv

Op mijn macbook werkt het prima:)

Bijdrager
    Mark Kokos

Zoals anderen al zeiden is het eyetv! En dit werkt erg goed… bij de Apple-winkel in Utrecht hebben ze een demo-model staan en ziet er erg mooi uit…

Wel jammer dat die medewerker niet wat duidelijker was…

Bijdrager
    Marcski

volgens mij kan je dan beter een mac mini en eyeTV kopen…

Bijdrager
    Rolf

Om het nog even uit te breiden: Ik heb een PowerMac met een EyeTV (dit om op te nemen van de kabel, te editen, en vervolgens te renderen richting Mpeg of MP4 (voor iPod) of niet renderen en dan via EyeHome naar de Keuken te streamen. In plaats van de EyeHome (het streamen is toch niet altijd zo lekker) ga ik nu een AppleTV neerzetten.
    Betekent wel dat ik nu opgenomen spul moet rederen zodat het in iTunes speelt, anders pakt de AppleTV het weer niet…..tja…altijd wat… :lol:

Bijdrager
    Wild pigeon
    ”Marcski”

volgens mij kan je dan beter een mac mini en eyeTV kopen…

Lijkt mij ook de beste oplossing

Bijdrager
    MarcelK

[Verplaatst naar ‘Hardware’]

Bijdrager
    iAgree

Klinkt allemaal heel leuk, maar voor mij hangt het er wel een beetje vanaf of ik de plek waar ik me films op sla binnen itunes, zelf kan aangeven, zo staat mijn muziek fysiek op een externe schijf en alleen de library op de interne schijf.

Ik zou dit dus wel zien zitten mits ik voor de films een andere externe schijf zou kunnen aanwijzen , maar zover als ik itunes ken is dat niet mogelijk, en komen de toch best wel grote Video files automatisch op de zelfde drive als waar je muziek staat, en dan heb ik dus een probleem, want daar heb ik echt geen ruimte voor.

Weten jullie daar al iets over ?

Bijdrager
    Rolf

Je hebt gelijk. Die films komen binnen de iTunes library (onder het kopje Films of Movies in je artiestenlijst zelfs….)

Bijdrager
    RuudBerg

Btw, is er al een exacte datum bekend omtrent de levering van AppleTV in Nederland?

Bijdrager
    Bassen

Is dit ook mogelijk voor de iMac G4, ik heb namelijk vandaag (inmiddels gister) een Migli, maar die werk alleen maar met USB 2.0 (wat is dus niet heb)

Bijdrager
    Shannon

Ik weet niet precies of dit bericht misschien in het roddel department hoort, of hier kan plaatsen.
    Komt ie:

http://www.engadget.com/2007/02/08/apple-tv-to-play-games-too/

Back last September when Apple introduced the “iTV” alongside games for the iPod, we had to wonder to ourselves whether Apple would use iTunes and their new casual games relationships to make the device we now know as the Apple TV something of a competitor for Xbox Live Arcade. While there’s no way of knowing whether Apple will again dive into living room gaming (remember the Pippin?) short of swiping their 12-month roadmap, we do find it rather interesting that casual games company PopCap (the studio that supplies titles such as Bejeweled and Zuma oh so many platforms — including the iPod) might have slipped on some Apple TV plans. Greg Canessa, Xbox Live Arcade executive that recently jumped ship to PopCap, told Wired the following about his new job: “It will be about taking the stable of franchises and games out of PopCap’s studio and adapting, customizing it for different platforms — adding multiplayer, new play modes, HD, customizing the user interface and display for Zune, iPod, Apple TV, Nintendo DS, PSP.” You might think that maybe the Apple TV part was an erroneous slip, but he did mention adding HD support, and none of the other subjects for ports he listed play games in HD — you do the math. What we really want to know, though, is how they plan to get us to game with the impossibly minimal Apple remote bundled with the Apple TV.

Dat was hem weer voor het slapen gaan..:)

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.