15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    bonestaak

Apple tv4 met DS software

Op dit moment heb ik nog een DX3 android box. Er is best veel software voor maar het meeste heb je toch niet nodig. Veel werkt er in Android toch wel omslachtig zo niet onvriendelijk.
    Ik wil misschien toch wel overstappen naar de ATV4 maar ik wilde even zeker weten of mijn stream pakketten daar ook onder zouden werken. Gaat om DSvideo DSphoto en DSaudio. Ik kan kennelijk niet zonder een ATV in de tv shop kijken of ze deze programma’s hebben. Als ik itunes op mijn Mac mini open krijg ik als ik naar de store ga alleen itunes en ipad te zien.
    Ongetwijfeld komt het antwoord er is plex en ja daar heb ik zelfs een premium account voor maar de DS software ondanks wat simpeler werkt veel beter op mijn DS214 play want de intel hardware van deze wordt door Plex niet ondersteund.

Bijdrager
    SvS

Nee, helaas niet.
    Eerder ook gekeken voor mijn eigen NAS DS systeem, want het zou handiger zijn om het op TV4 te besturen ipv via iPhone/iPad.
    Misschien zijn ze nog in ontwikkeling, want ik vind het niet anders dan logisch om het daarop ook erbij te hebben.

Infuse doet het goed voor map met video’s.
    Maar over iTunes ben ik niet tevreden.

Maar ja, het werkt wel via iOS.
    Heb je wel altijd je iOS bij nodig om te streamen. Zal zo testen, nog niet eerder gedaan.

Bijdrager
    makasa

Met vlc kan je de ds214 benaderen en je films afspelen.

Bijdrager
    bonestaak

Hoe open je via VLC dan je mappen op de NAS? VLC werkt op de Mac zelf al niet eens best (dus met bestanden op de MAC zelf.

Bijdrager
    FloorvN

afspelen van Films en muziek, en foto’s gaat uistekend op de Apple TV4.
    Ik gebruik daarvoor Kodi, en Infuse voor !

Draait als een zonnetje, en alle formaten ook;)

Bijdrager
    makasa

Open lokale bestanden en je ziet je nas. Dze aanklikken en navigeer naar het bestand

Bijdrager
    bonestaak

@makassa,
    Op die wijze kan elk programma dat, maar dat is een wezenlijk verschil met de presentatie zoals bij Plex, DSvideo, Infuse etc. Waarbij je een volledig overzicht hebt compleet met info.

Bijdrager
    IsSidha

Plex gebruikt de hardware van de NAS om videos te streamen ofwel transcoden als dat nodig is.. Kodi gebruikt daarvoor de hardware van de speler en zou voor jou dan een betere keuze zijn, ware het niet dat de Kodi/XBMC remote app wel zoo beroerd is dat het een totaal onding is.. Infuse is leuk maar voor DTS doorgifte moet je de premium app kopen en het slaat alle media info dus op je iphone/ipad op, wat ook niet handig is.. VLC is sowieso een totaal drama op de ATV4.. iTunes werkt ook leuk maar je moet dan buiten je NAS ook nog eens een Mac aan hebben staan, en moet je alle bestanden omzetten naar iTunes formaten wat in de meeste gevallen gewoon maanden werk is

als je een iphone/ipad hebt kun je de airplay functie gebruiken voor de DS software, maar dan heb je aan een ATV3 ruim voldoende en die zijn dan stukken goedkoper (69 euro geloof ik momenteel)

Zelf gebruik ik Plex op een NAS met ATV3 en hoef voorlopig nog niks anders ook, werkt geweldig
    Totdat mijn favo game uit is en dan ga ik wel over, alleen wanneer is onbekend
    want zoals jij zelf ook al aangeeft, je ziet nergens de inhoud van de store

Bijdrager
    bonestaak

Ik heb de Ipad 1 dus het geweldige airplay is er niet.

Infuse schijnt volgens u dus alles op te slaan op de TV4 … Ik ga er van uit dat de schijf in de TV4 een flash schijf is (nand) en die gaan erg snel stuk met veel lees / schrijf functies.

ATV 3 heeft een Ir remote en mijn kastje dat in de plaats van de DX3 gaat komen staat achter een paar andere kasten… dus moet RF zijn

Ik heb wel nagenoeg alles op mijn Synology naar .mp4 omgezet maar toch heb ik aan plex mijn twijfels.

En inderdaad ik vind Kodi gewoon niet echt prettig om mee te werken.

Bijdrager
    IsSidha

wat ik gemerkt heb met infuse na wat ermee gespeeld te hebben is dat het alle metadata op de ipad gaat opslaan.. je kunt ook zonder metadata, maar dan browse je dus door de mappen heen op zoek naar video bestanden.. maar het is een gratis download dus je kunt het gewoon uitproberen.. Infuse op de ATV heb ik niet geprobeerd maar lijkt me wel op dezelfde manier te werken.

ATV3 gaat niet werken dan inderdaad.. tenzij je alles in iTunes gooit en met de Remote app van Apple de boel aanstuurt.. prettig? nah niet echt

Plex is inderdaad een twijfel geval… ga je films op je ipad kijken dan gaat ie het omzetten en martelt dan je NAS.. gebruik je het alleen op de ATV4 dan valt dat mee, ik zie eigenlijk zelden dat Plex het nodig vind om iets te transcoden voordat het gaat streamen.. met mp4 moet dat al helemaal geen probleem zijn

VLC, Infuse, Plex, Simple.X (?) en waarschijnlijk nog een paar hebben vrijwel allemaal ook een gratis app voor de ipad en de meeste hebben ook een native app voor de ATV4.. probeer het uit en kijk wat je prettig vind

Bijdrager
    bonestaak

Ik ga toch de stap doen om een TV4 te kopen. Erg vaak gebruik ik de Ipad ook niet voor dit werk, was meer bedoeld als ik buiten de deur ben maar ook dat ben ik niet vaak. In 90 procent van de gevallen zal ik gewoon in de huiskamer naar de TV kijken en daar is alles en natuurlijk ook de ATV4 ook gewoon bekabeld. Ik mag aannemen dat 10Mb toch wel genoeg moet zijn (al blijft het vreemd dat al die apparaten nooit een gbit netwerk aansluiting hebben. Anyway, mijn ipad1 is beperkt tot wireless en dan niet verder dan N (doet wel N met 5 ghz maar 2,4 ghz is hier toch sneller vreemd genoeg). Ik haal als ik 3 meter van de router af zit iets van net 4Mb. Ik heb de meeste van mijn (video) bestanden op mp4 formaat staan. Ik heb trouwens maar een paar 1024 bestanden dus de meeste bestanden zullen ook wel op de ipad draaien op misschien die 1024 bestanden na.

Plex is er in ieder geval zeker voor de ATV4

Bijdrager
    Shmoo

Ik heb de meeste van mijn (video) bestanden op mp4 formaat staan.

Als dat het geval is dan is iTunes met Thuisdeling natuurlijk gewoon de beste keus. Airplay bij Apple kun je vergeten dat je al vanaf het begin een ramp maar als jij gewoon videobestanden hebt die in iTunes gesleept kunnen worden dan is er geen stabieler verbinding dan iTunes + Thuisdeling + een Apple TV.

Apple TV 4 is vooral een heel groot praatje maar als je 1-op-1 gaat kijken dan kan het kastje op dit moment, misschien 15% meer dan de Apple TV 3 en heeft het een hele mooie afstandsbediening. Samen is dat 35,- meerprijs waard. zeker geen 180,- waard.

Bijdrager
    bonestaak

Zoals met alle Apple spul is ook dit apparaat erg duur. Echter ik heb nu ook al zo vaak geknoeid met andere varianten (Raspberry PI waarbij ik ook steeds na een week opnieuw een kaartje moest formatteren en alles opnieuw installeren. Een keer stroom eraf en het was weer hommeles. De DX3 die compleet met hardwareguru abonnement ook al 115 euro was, best wel veel programma’s op die android maar zo ingewikkeld in gebruik en op het moment dat je eens sport wil gaan kijken krijg je steeds server niet beschikbaar. Ik heb eens even gestoeid met die tv4 op het leidseplein en ja dat werkte toch wat makkelijker.

Bijdrager
    TheBigZ

Als je al een Synology NAS hebt, kun je daar Plex op draaien. Met PlexConnect kun je dan op je ATV3 direct Plex gebruiken (zonder dat je Mac aan staat).

https://forums.plex.tv/discussion/72356/plexconnect-on-synology/p1

https://github.com/iBaa/PlexConnect/blob/master/README.md

Bijdrager
    Spinozo

Synology is er mee bezig. In de beta van versie 6 staat er bij: Coming soon

https://www.synology.com/en-global/dsm/6.0beta/multimedia/#mobile

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.