7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Michiel Schaap

Apple TV4 maakt geen verbinding met MAC

Tot voor kort kon ik met mijn oude mac en apple TV2 foto’s kijken die op de MAC stonden in Foto’s. Moest de MAC wel aanstaan natuurlijk. Inmiddels is de MAC vervangen door een nieuwe en kort geleden ook de Apple TV, nu een 4. Als je bij het overzicht van de Apps klikt op “Computers” zou hij verbinding met de mac moeten maken. Ze zitten allebei in hetzelfde netwerk, de mac zelfs bedraad aan de apple wifi router. Wachtwoorden zijn gelijk. Als je zoekt bij Apple wordt er weinig over gemeld. Een oplossing gevonden in de vorm van een tool Xcode. Dat blijkt een enorm en complex programma voor app bouwers. Ik wil alleen verbinding met de mac zodat ik op de TV, via de Apple TV, de foto’s kan bekijken die in Foto’s op de MAC staan. Er komt niet meer dan het draaiende “wachtwieltje”. Hoe krijg ik nu verbinding?

Bijdrager
    Rick

Je kunt op de Mac AirPlay aanzetten of je foto’s op je iCloud zetten dan komen ze ook in de foto app op je Apple tv

Bijdrager
    R_M

thuisdeling aanzetten.

Bijdrager
    Michiel Schaap

Thuisdeling staat aan. Airplay ook. Foto’s naar iCloud betekent ook weer een abonnement op iCloud voor alle 15000 foto’s. Het zou hier in huis toch moeten werken zonder dat.

Bijdrager
    R_M

Bijzonder dat het niet met thuisdeling lukt. Dat zou toch de oplossing moeten zijn, denk ik.

Zo heb ik het voor elkaar met een ATV3 en een iMac met mijn foto collectie. Wellicht op Mac thuisdeling nog een uit en aanzetten?

Bijdrager
    Michiel Schaap

Thuisdeling uit en weer aangezet, geen verandering, ook de firewall uitgeschakeld. Levert ook geen oplossing.

Bijdrager
    Rick

Ik las net dat thuisdeling alleen voor de iTunes bibliotheek is

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.