10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    Jos Opel

Apple TV4 i.c.m. HDMI extractor

Omdat de Apple TV4 geen audio uitgang heeft wil ik een HDMI extractor gebruiken en het audiogedeelte op mijn Bose aansluiten. Kan ik in dat geval muziek luisteren zonder de TV aan te zetten?

Bijdrager
    thijsvanzwam

Jep, dat kan. doe ik ook!

Bijdrager
    Robert_

Ja, gebruik er ook 1. besteld bij Aliexpress voor een tientje.

Bijdrager
    Jos Opel

Bedankt Thijs en Robert. Ik bedoel dus dat de TV helemaal uitblijft en niet alleen het beeldscherm uitgezet wordt, klopt dat?

Bijdrager
    Brari

Bijna. De ATV4 kan niet worden bediend zonder dat de tv aan staan. Je zal dus je tv aan moeten zetten om muziek te selecteren.
    De oude Apple Remote app werkt niet met de ATV4 en de nieuwe kan niet zoeken in je muziekbibliotheek.
    Daarna kan de tv wel weer uit. Een audio extractor werkt trouwens prima.

Bijdrager
    Jos Opel

“Brari, maar de muziekkeuze via Remote App voor iTunes maken kan dus wel?

Bijdrager
    Jos Opel

@brari, sorry ik lees je reactie nu pas goed. Ik gebruik nu de iTunes Remote versie 4.3 met update van 15 september j.l. En kan wel muziek kiezen en afspelen via Apple TV3.

Bijdrager
    Brari

Ja, met de ATV3 en de iTunes remote app gaat het prima.
    De ATV4 werkt niet met de iTunes remote app, alleen met de Apple TV Remote app. Deze heeft een tv scherm nodig om muziek te kunnen selecteren.

Bijdrager
    Jos Opel

@ Robert en Thijs, willen jullie reageren op onderstaande reactie van Brari?

met de ATV3 en de iTunes remote app gaat het prima.
    De ATV4 werkt niet met de iTunes remote app, alleen met de Apple TV Remote app. Deze heeft een tv scherm nodig om muziek te kunnen selecteren.

Bijdrager
    Brari

Oké, ik heb nu wat meer tijd om het vollediger uit te leggen:

Je kan met een ATV muziek naar een versterker/speaker sturen.
    1) Streamen, via Airplay
    2) Verbinden, via je iTunes bibliotheek

Airplay is natuurlijk eenvoudig: je selecteert muziek van je iphone/ipad/computer en streamt dit via Airplay naar een ATV. Deze ATV is gekoppeld aan je versterker/speaker. Dit staat volledig los van de iTunes Remote app of de Apple TV Remote app. Dit staat ook los van je tv.
    Dit werkt erg goed, totdat je iPhone leeg is of je buiten bereik van je wifi bent…:-P

Als je muziek in je iTunes bibliotheek staat en je wilt niet streamen, maar een verbinding maken tussen je iTunes bibliotheek en je ATV, dan gebruik je één van de apps, of de afstandsbediening van de ATV.

De iTunes Remote app leest je bibliotheek in en toont deze in de app. Het heeft een zoekfunctie. Hierdoor kan je muziek zoeken en selecteren. De tv staat uit en is niet nodig. De iTunes Remote app werkt op deze manier voor de ATV1/2/3. Vreemd genoeg niet voor de ATV4! Op de ATV4 is deze app een afstandsbediening, nagenoeg gelijk aan de Apple TV Remote app.

De Apple TV Remote app is niets anders dan een afstandsbediening in app-vorm. Het toont wat je afspeelt, maar het heeft geen zoekfunctie. Hiervoor heb je dus je tv nodig, of Siri.
    Met de laatste tvOS update kan je ook Siri in NL gebruiken en kan je muziek laten zoeken door Siri. Hier is de tv niet bij nodig, maar of dit nu erg handig is en de zoekfunctie kan vervangen is denk ik persoonlijk…:angel:
    De Apple TV Remote app werkt samen met alle ATV’s, op dezelfde manier.

Met de fysieke afstandsbediening heb je logischerwijs de tv nodig.

Ik hoop dat dit helpt.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 1 maand geleden door  Brari.
    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 1 maand geleden door  Brari.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.