5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    bert1976

Apple TV4

Allen,

Heb een raar probleem met mijn Apple TV4.  Sinds een tijdje wanneer deze automatisch uit gaat (niet standby) en ik wil hem met de Apple TV remote terug aanzetten, dan lukt dit niet.  Het rare is dat ik dan de stroomkabel uit en weer in moet steken, soms zelfs omgedraaid.  En dan loopt alles vlotjes.

Dit probleem is gekomen denk ik met de laatste update (laatste versie is geinstalleerd).  Kan dit de oorzaak zijn of eventueel iets anders.  De Apple TV constant laten aanstaan vind ik nu ook geen optie.

Alvast bedankt voor de reacties.

Bert

Bijdrager
    Shmoo

Sinds tvOS 13 hebben ze het een en ander aangepast qua bediening. Om de Apple TV te activeren moet je nu op het TV icoontje drukken op de afstandsbieding. De fysieke knop zeg maar. Vroeger kon je ook op het glaasje (TrackPad) drukken maar dat is niet meer. Hebben ze denk ik gedaan omdat de Apple TV anders te snel aanging. Afstoffen van de tafel, even de afstandsbieding verplaatsen en je Apple TV sprong aan.

Wat ik ook heb gemerkt bij de NPO app is dat je een uitzending niet meer kunt pauzeren als je p dit glaasje drukt. Moet je ook echt doen met de Play/Pauzeer button maar volgens mij is dat een bug.

Bijdrager
    bert1976

Net getest en inderdaad het werkt…hoe dom van mij😊

Hiervoor klikte ik inderdaad altijd op het bovenste gedeelte vd afstandsbediening.

Bedankt voor de hulp👍

Bijdrager
    nnsa

Shmoo heeft het correcte antwoord gegeven, hierbij nog een aanvulling: afhankelijk van je (smart)TV zou bij het kiezen van de AppleTV via je input-selector voor de (hdmi)ingangen, je AppleTV ook op moeten starten en andersom eventueel je TV bij het bedienen van je AppleTV afstandsbediening met de rechter TV toets. Dit zou kunnen werken, afhankelijk van de ouderdom van je TV en hdmi-kabel (versie). Daarnaast dien je (soms) de Apple afstandsbedieningte activeren door er één keer op de klikken. Dat wordt rechts boven op het TV-scherm aangegeven.

Bijdrager
    bert1976

Het is onze 2de TV, deze is reeds 11 jaar oud, maar doet het nog prima

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.