13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    iRoyco

Apple tv3 verliest vaak verbinding met ios device

Zoals de titel al zegt, ik heb n apple tv 3 en die gebruik ik voornamelijk voor streamen op t apparaat zelf, nu gebruik ik sinds kort ook de streaming functie om audio vanuit spotify of de muziekapp vanaf de iphone 5s (ios7)of de ipad 3 (ios6)naar mijn stereo te streamen, maar t ding verliest op beide devices met regelmaat de verbinding. Dan staat t device op pauze en moet ik handmatig opnieuw airplay verbinden en op play drukken.

Als ik zonder opnieuw verbinden op play klik dan draait de muziek op t apparaat zelf….wie weet wat er loos is?

De volgende nummers staan er achter op de apple tv:
    ID:BCGA1427
    IC:579C-A1427F

Bijdrager
    aruba

Er was een omruil actie met appleTv 3,ik had het zelfde en door omruil werkt deze nu prima,er was een serie die niet goed was,zoek op google,serienummers van foute Apple 3 staan genoteerd.

Bijdrager
    Marg7

Hallo,
    heb jij ook nieuwe update I tunes binnen gehaald?
    Daar zijn veel problemen mee!

Bijdrager
    aruba

ja,geen enkel probleem, kijk naar model nummer en vergelijk dit in Google met de verkeerde serie,
    na omruilen geen enkel probleem,een hard core foute inside Apple3.

Bijdrager
    Shmoo
    Marg7 op 25 januari 2014

Hallo,
    heb jij ook nieuwe update I tunes binnen gehaald?
    Daar zijn veel problemen mee!

Werk je miss. met een oudere versie van Time Capsule or AirPort Extreme?

Zelf heb ik nog een eerste versie van de TC en als ik de Firmware-versie 1 (update) versie omlaag zet is er niets aan de hand en heb ik optimaal WiFi verbinding met de Apple TV 3. Upgrade ik het tot de laatset firmware dan heb ik continue slechte verbinding, bufferen, compleet wegvallen, bevriezen noem het allemaal maar op.

Volgens mij heeft dat gewoon te maken met de verschillende netwerkkaartjes die in beide producten zitten.

Bijdrager
    Gertf

Dit probleem heb ik ook, dus toch maar eens het serienummer gecheckt en inderdaad bleek het serienummer van mijn Apple TV op de lijst te staan. Gebeld met Apple en het probleem uitgelegd. Het omruilprogramma loopt nog steeds, dus ik kon vanmiddag de ATV naar het iCentre brengen en binnenkort een nieuwe ophalen.
    Dank voor de tip!

Bijdrager
    aruba

Ok,ook weer opgelost,op andere vraag over Apple beweerde iemand dat het alleen voorkwam in N Amerika,ik betwijfel dit,heb je hem in nederland gekocht of in USA?

Bijdrager
    Schrijnie

Ik heb ook een tijdje terug mijn ATV 3 omgeruild en die was in NL gekocht dus deze problemen kwamen zeker ook in NL voor.

Bijdrager
    iRoyco

Ik zal eens bellen met apple, bedankt mannen

Bijdrager
    Gertf

@ Aruba: Mijn ATV is gekocht in Nederland

Bijdrager
    iRoyco

voor de geĂ¯nteresseerden, gisteren met Apple gebeld en mijn ATV valt niet onder het ruiltraject en de klachten die ik omschrijf vallen daar ook helemaal niet onder, de probleemtypen hebben moeite met verbinding met wifi en zodra die er is hebben ze moeite met handhaven van die verbinding.
    Bij mij was het lastig om een airplay verbinding in stand te houden,

Ik heb op aanraden van de Apple medewerker de ATV dmv een mini usb aan itunes gehangen en dan herstelt, daarna getest en het lijkt er inderdaad op dat het nu goed is, maar ik blijf nog een poos testen. Normaal verloor hij elk liedje wel een keer de verbinding, nu iig 8 liedjes niet.

Grappig detail is dat ik iemand aan de lijn kreeg, toen ik uitlegde over mijn airplay probleem, toen vroeg die knaap “en dat Airplay waar u het over hebt, is dat een bepaalde App ofzo”, dus ik vroeg “je weet wel wat airplay is toch?”, zegt ie “ja klinkt als een bepaalde app waarmee je iets kunt streamen”, dus ik vraag aan hem of ik wel met Apple care spreek en of hij bij Apple werkt, klopte allemaal, dus ik zeg “ik spreek dus met een getrainde Applemedewerker die nog nooit van Airplay gehoord heeft?” Toen had ie even niks en kreeg ik iemand anders aan de lijn die volgens hem wist hoe het zit met het ruilprogramma…Ik vermoed/hoop dat het een nieuwe medewerker betreft, maar zelfs dan snap ik niet dat hij niet weet wat Airplay is, hij zit daar toch om meer te weten dan ik denk ik dan…

Bijdrager
    SunKeeper

Ik snap af en toe ook niet waarom sommigen die hier op het forum advies geven niet bij Apple aan de telefoon zitten, gezien het kennisniveau. Dat zou een aardige verbetering betekenen.

Zo kreeg ik een keer bij de iCentre het advies om iWork van een torrent af te halen. Pakket wordt in hun eigen winkel verkocht!
    Dat zou hetzelfde zijn als dat ze bij een CD-winkel zouden zeggen: ”kopen hoeft niet hier hoor, uit de baai downloaden is gratis.”
    :?:roll:

Bijdrager
    Peter F

Oh… Heb dit advies in het verleden al meermaals gekregen.
    Gebruik gekraakte versie, dan ligt je netwerk idd niet plat

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.