19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    Pieta

Apple TV3 Recall actie

Ruim een jaar geleden heb ik bij Dixons een Apple TV (derde generatie) gekocht.
    Deze gebruik ik eigenlijk alleen voor airplay (films streamen vanaf mijn MBP naar TV). Helaas heb ik sinds dat ik hem heb gekocht al problemen ondervonden met de wifi verbinding. Bij het verbinden met de Apple TV viel vaak de hele verbinding weg in huis. Ook viel het signaal regelmatig weg.

Nu las ik een aantal dagen geleden het bericht over een terugroepactie van de Apple TV3 met WIFI-problemen op OMT
    (http://www.onemorething.nl/2013/04/wi-fi-problemen-bij-aantal-apple-tvs/)

Mijn Apple TV3 voldoet aan het serienummer in het bericht (H9 + eindigt op DRHN). Gisteren ben ik daarom ook met de Apple TV3 terug naar Dixons gegaan. Deze kon helaas nog niks voor mij doen aangezien ze (in Nederland) nog geen officieel bericht hebben ontvangen van Apple hierover. Ook viel mijn ATV3 buiten de garantie (na amper 1 jaar). Advies van Dixons: wachten tot Apple een terugroepactie opzet in Nederland.

Mijn vraag is dan ook: heeft iemand enig idee of dit er (überhaupt) aan zit te komen, of dat ik hier nog maanden op kan wachten? Iemand ervaring met andere winkels in Nederland die ze wel terugnemen? Zo ja, hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Ik heb ook hetzelfde maar ga niet naar Amsterdam. Of kan het ook bij APR’s?

Bijdrager
    Akoni

Mijn suggesties zijn
    Probeer Apple zelf eens of een officiele Apple store, bel die eens.

Bijdrager
    Nickalicious

Mijn suggestie is Dixons hun eigen website te laten lezen:

3 jaar garantie op alle Apple producten
    Dixons geeft vanaf 1 mei 2012 maar liefst 3 jaar garantie op alle Apple producten: iMac’s, MacBooks, iPad’s, iPod’s en randapparatuur. Uitzondering hierop zijn (ingebouwde) accu’s/batterijen, stroomadapters en andere bijgeleverde accessoires.

http://www.dixons.nl/klantenservice

Bijdrager
    Pieta

Helaas heb ik mijn ATV3 op 19 maart 2012 gekocht, twee maanden voordat deze “3 jaar garantie” actie inging. De enige kans op een kosteloze vervanging lijkt dus door middel van een officiële terugroepactie te zijn. Misschien dat ik binnenkort maar eens direct contact met Apple opneem.

Even naar een Apple store rijden zit er helaas voor mij niet in, ik woon namelijk in de omgeving van Nijmegen..

Bijdrager
    Nickalicious

Dan zou ik Dixons verwijzen naar consumentenrecht. Ik vind het zelf niet normaal om uit te gaan van een levensduur van 12 maanden, daarbij doen ze dat zelf nu ook al niet meer (3 jaar garantie). Gebruikelijk in de ‘mediaplayer-markt’ is (tenminste) 24 maanden, het is dan ook niet netjes van Dixons om zo met deze situatie om te gaan.

Ze kunnen overigens wel geld vragen binnen een dergelijke situatie. Stel de levensduur even voor het gemak op die door Dixons gestelde 36 maanden en jij hebt hem al 13 maanden gebruikt dan betaal jij 13/36e deel van de reparatiekosten zelf mits dit de levensduur aanzienlijk zou verlengen. Dus stel reparatie is 80 euro, dan kan Dixons je 29 euro in rekening brengen.

Echter, kan je je afvragen of Dixons dan nog een partij is waarmee je samen wilt werken. Zij veranderen hun beleid en nemen daarin alleen nieuwe klanten mee. Bespottelijk. Daarbij zien we andere partijen zoals Media Markt en wat andere retailers veelal nog reparaties uitvoeren in dat hekele tweede jaar.

Bijdrager
    bluap

“nog geen officieel bericht hebben ontvangen van Apple ”

Dat kan je bij Apple navragen (0900-7777703). Ik kreeg bericht dat dit wél sinds 12 april het geval zou zijn. Voor mij was er dus ook geen probleem, klinkt alsof Dixons ontkennertje speelt.

Bijdrager
    ramrod

Zit met het zelfde probleem , de mijne is in Augustus 2012 gekocht , ga volgende week maar eens kijken bij Dixons bij mij in de buurt hoe daar op gereageerd wordt .

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Wat gebeurt er precies? Want die van mij valt ook binnen de serienummers maar die heeft geen problemen.
    Kan je ATV niet verbinden met het internet? Of zijn er nog andere problemen?

Bijdrager
    Pieta

Ik heb de volgende problemen: Apple TV werkt in principe prima zolang ik geen enkel apparaat probeer te verbinden. Op het moment dat ik de airplay knop in de menubalk mijn MBP indruk, crasht het (draadloos) netwerk/internet in het hele huis. Tien seconden later doet het netwerk het weer. Het kan dan ook zomaar zijn dat airplay het dan wel gewoon doet als ik het weer probeer. Dit probleem doet zich dus niet altijd voor, maar zo af en toe. Het lastige ervan vind ik dat het niet alleen invloed heeft op mijn ATV, maar dat het hele (draadloze) netwerk ervan crasht.

Ook valt de verbinding regelmatig weg wanneer ik via airplay series/films kijk. Aangezien ik mijn Apple TV3 alleen gebruik voor de airplay functionaliteit, kan dit nog wel eens irritatie opwekken.

Bijdrager
    bergmans

Op 13 sept. 2012 een ATV3 gekocht bij a-mac Heuvelgalerie Eindhoven. Ben dinsdag terug geweest ivm WIFI probleem. Ik kwam in aanmerking voor een nieuwe atv. Hebben het opgestuurd naar hun TD en daar hebben ze de klacht gegrond verklaard. Van Apple komt er een nieuwe, daar is het wachten op.
    Ik moet zeggen dat ze dit keurig netjes afhandelen. Alle lof voor ze.

Bijdrager
    ElTollo1978

Gewoon de Apple store in Amsterdam bellen. Die maken een call aan, vervolgens word je huidige Apple TV thuis opgehaald en binnen een paar dagen krijg je een nieuwe thuis, ook weer met UPS.

Bij mij was dit allemaal binnen een week geregeld. Topactie dus, dan weet je weer waarom je een Apple hebt.

Bijdrager
    ramrod

Net Apple support gebeld , als je naar een IAm store gaat ,de ATV hoeft hier niet gekocht te zijn ,zou het omruilen geen probleem geen probleem zijn .

Bijdrager
    Soulshaker

Ik heb vandaag mijn apple tv ook naar de apr gebracht. Daar vertelde ze mij dat de apple tv grondig nagekeken word en indien het probleem vastgesteld is , word de apple tv vervangen. En ja , zij waren op de hoogte van deze actie. (Easy-m)

Bijdrager
    bergmans

[email protected] Heb de atv’ alweer terug. Wel snel. Wel vind ik het gek dat de update mislukt (bedraad) Met wifi gaat het wel.

Bijdrager
    nigelllv

en dixons maar adverteren met hun ‘zeldzame’ lange garantie op apple producten..
    vind dixons zelf ook nooit een fijna zaak, al helemaal de website niet, werkt voor geen meter!!

Bijdrager
    Soulshaker

En mijn Apple TV werd dus een nieuwe:) , leuk !

Bijdrager
    Kristof Vantorre

Print dit bewijs af:
    Apple says small number of Apple TVs have WiFi issues, opens replacement program
    En ga langs bij je apple dealer, heb ik ook gedaan en ze hebben direct men apple tv in reparatie genomen.
    Een week later had ik een nieuwe.
    Als ze die niet willen ter reparatie opnemen kun je naar apple bellen en je apple tv naar apple opsturen.
    Trouwens ik heb ook ergens gelezen dat apple de garantie van de apple tv’s 3 met defecten zou verlengen tot 2 jaar.
    Dus weigeren kunnen ze niet in de winkel.

Bijdrager
    Soulshaker

Bij mij zeiden ze trots dat ik nu weer 3 maanden garantie heb op de apple tv.
    Vanuit Apple zelf .
    Maar de apple TV is amper een jaar oud , met de tweejarige garantie van Fnac , waar het verkocht werd.:roll:

Apple zou er goed aan doen om zijn consumentengarantie op te schroeven naar 2 jaar.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.