23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    Bob1978

Apple TV 2 geeft groen beeld op televisie

Hallo daar,

Toch maar eens proberen. Afgelopen week heb ik mijn Apple Tv2 uit de states mogen ontvangen.. Werkt allemaal prima en ik ben er erg blij mee. Wat blijkt nu, de display op mijn televisie verkleurd soms in een soort groenachtige kleur. Wat blijkt dat in de States en Duitsland meer van dit soort problemen zijn. Komt veel voor bij Sony en Philips Tv’s. Hij doet het alleen bij mijn Sony tv beneden, boven niet. Uiteraard is voor de Atv2 geen support via Apple in Nederland, misschien later. Kan iemand mij helpen… Ik heb de laatste software update ed. Al veel geprobeerd. Ik hoor het graag.

Inactief
    Anoniem

Mijn bijdrage in deze is als nutteloos gekwalificeerd door iemand die er verstand van schijnt te hebben.

Bijdrager
    Moriarty

Kabels dubbel gechecked?

Connectoren gechecked?

Bijdrager
    Bob1978

Boven ook een Sony alleen een oudere (jaar of 6) beneden net nieuw!! Alle kabels dubbel gecheckt, nieuwe HDMI gekocht.. ed.

Bijdrager
    smalle50

Resolutie op atv al eens aangepast?

Bijdrager
    KarelWillem

Je kunt geen resolutie aanpassen op de Apple TV 2.

Bijdrager
    gIzMo01

Ik heb het ook gehad en heb het zo opgelost:

– GOEDKOPE HDMI vervangen door degelijke HMDI
    – UPDATE gedaan van de Apple tv

– Daarna geen probleem meer gehad

Bijdrager
    Bob1978

een betere HDMI is dan duurder dan 14 euro denk ik zo?….

Bijdrager
    gIzMo01

Niet altijd, als je een goedkope vrij legt is hij ook goed.

Bijdrager
    Bob1978

met vrij leggen bedoel je, los van alle andere kabels denk ik? Ik heb overigens sinds mij Atv ook wat signaal verlies gekregen op mijn Digitale televisie sommige Hd kanalen komen slecht door, zou dit ermee te maken kunnen hebben?

Bijdrager
    KarelWillem

Geen oplossing voorlopig.

En opnieuw een topic aanmaken heeft weinig zin.

Bijdrager
    KarelWillem

Niet altijd, als je een goedkope vrij legt is hij ook goed.

Onzin. Het is een digitaal signaal.
    Daar is geen enkel signaalverschil in merkbaar of hij nu in een bundel andere kabels ligt, of los van de rest.

Overigens is een kabeltje van minder dan 3 euro bij de Action om dezelfde reden even goed werkbaar dan een kabel van 30 euro bij de ‘speciaalzaak’.

Bijdrager
    Bob1978

Karel Willem,

Effe af wachten dus…? Zou het met een update door Apple opgelost worden denk je?

Gr Bob

Bijdrager
    KarelWillem

Zolang Apple dat niet zwart-op-wit ergens meld, weet je dat natuurlijk nooit.

Maar je zou het wel mogen verwachten, aangezien het toch een wereldwijd bekend probleem is.

Bijdrager
    sjaaksjaak

afgelopen maandag contact gehad met Apple helpdesk. ze zeggen dat er een update aan zit te komen. ze weten alleen niet wanneer en het probleem schijnt zich ook voor te doen bij bepaalde Panasonics.
    heb de mijne in Duitsland gehaald. vind het een slechte zaak dat het verkopende personeel je niet wijst op deze problemen.

Bijdrager
    Pieterr

Dit is inderdaad een bekend probleem. (Google op: “appletv hdmi handshake”).

Zie ook http://www.onemorething.nl/community/topic/apple-tv-2-hdmi-handshake-probleem

En http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=2600405

Bijdrager
    KarelWillem
    sjaaksjaak op 02 maart 2011

…ze zeggen dat er een update aan zit te komen. ze weten alleen niet wanneer…

Ja, die uitspraak zou ik ook wel durven doen.

Er komt altijd wel ergens een update voor. Zeker voor een apparaat dat net nieuw is.:wink:

Bijdrager
    semen

Ik heb hier in combinatie met een Phillips ook veel last van. Apple tv sluimeren en weer aanzetten is het enige dat helpt. Erg onhandig.

Bijdrager
    semen

Inmiddels de laatste update, die oa dit probleem aanpakt, erop gezet en het probleem lijkt opgelost. Tot nu toe geen groene schermen meer.

Bijdrager
    Pieterr

Alleen bij bepaalde films heb je daar nog af en toe last van…

Bijdrager
    Bob1978

Ik heb er ook geen last meer van.. heerlijk.

Bijdrager
    gillesvr

Ik heb ook een apple tv geinstalleerd op mijn philips tv en ik heb daarvoor een nieuwe HDMI kabel gekocht in een apple verdeler winkel. Nu, als ik de apple tv koppel aan mijn mac via thuisdeling dan krijg ik op mijn beeld op televisie maar de helft en ik heb geen geluid. Mijn beeldscherm kan ik wel instellen met pip-grootte genaamd, ik zou totaal niet weten waarvoor dit dient… Ik kan dan enkel mijn beeld instellen in klein,middel,groot of de helft van het beeldscherm maar nooit het volledige beeld. Dan nog het probleem met het geluid, normaal gezien zou er toch geluid moeten zijn als je je hdmi kabel aansluit? aangezien ik geen externe audiopoort heb op mijn tv kan ik deze kabel dus ook niet aansluiten, maar apple zegt wel in hun handleiding dat deze optioneel is als je bv een surround system hebt of geen rechtstreekse hdmi aansluiting.. Wat kan ik hieraan doen?

Bijdrager
    KarelWillem

PIP = picture in picture.

Ofwel: je kunt een tweede scherm over je eerste heen leggen (om zo tegelijk twee verschillende bronnen te kunnen zien).

Met PIP hoor je i.d.d. geen volledig beeld te krijgen.

Het PIP-beeld geeft normaal ook geen geluid geloof ik (anders wordt je gek, met twee beelden tegelijk).
    Dus wat dat betreft klopt je verhaal helemaal.

Je moet je Apple TV dus op een ander kanaal (HDMI-2 of 3, o.i.d.) instellen.

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.