4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    richard1967

Apple TV2 of 3

Voordat ik Apple TV aanschaf, heb ik de volgende vraag:

Kan Apple TV de bestanden die op een externe schijf staan lezen?
    Het gaat om films, muziek en foto’s en het is teveel om alles op de iMac te zetten.

Kortom: Kan Apple TV via mijn iMac mijn externe schijf benaderen of moet alles in iTunes staan?

Richard.

Bijdrager
    makasa

ATV kan normaal niet bij je bestanden. ATV2 in een jailbreak versie kan dat wel. ATV3 niet. Je kan je iMac via de ATV wel alles streamen met airplay als jou iMac dat ondersteund. Hangt van de leeftijd van je iMac af.
    Als je delen in iTunes aanzet kan je de gedeelde bestanden via ATV afspelen.

Bijdrager
    k-the-ripper

aTV-2 Kun je jailbreaken en xbmc op zetten
    aTV -3 Kan dit niet( denk ook niet dat die jailbreak er ooit ook nog voor komt)

Echter voor beide geld: met programma Beamer kun je zo’n betje alles streamen ongeacht waar het staat.
    Beetje jammer dat prijzen voor 2e hands jailbreak aTV-2 hoger zijn dan nieuwe aTV 3

Ik heb beide en aTV-3 icm beamer heeft verreweg mijn voorkeur.
    Zelfs het doorsturen van 3d content is met een aTV-3 goed te doen

Bijdrager
    KarelWillem
    richard1967 op 01 november 2014

…Kan Apple TV de bestanden die op een externe schijf staan lezen?
    Het gaat om films, muziek en foto’s en het is teveel om alles op de iMac te zetten….

Je kunt bestanden toevoegen aan een iTunes bibliotheek zonder ze er naar toe te kopiëren.

Ofwel: ten eerste kan een iTunes bibliotheek op elke willekeurige externe harddisk staan, ten tweede kun je bestanden van 1, 2, etc. harddisks toevoegen aan je bibliotheek met ALT ingedrukt. iTunes ziet ze dan als bestand, terwijl ze er eigenlijk niet ‘in staan’.

Bijvoorbeeld:
    Mijn iTunes staat op de interne harddisk.
    De muziek staat op harddisk 2.
    De films staan op harddisk 3.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.