14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    rudi010

[opgelost] ATV instellen: iCloud geeft verificatiecode die niet is in te voeren

sorry, maar ik ben even moe van het zoeken naar een vast ontzettend simpel antwoord. en aangezien apple tegenwoordig bijna een windows kloon lijkt te zijn geworden, is even lastig om op de ondersteuningspagina’s een helder antwoord te vinden.

probleem: heb nog een apple tv2 die ik nu even wil instellen op een ander e-mailadres/appleID. als ik dat instel op de atv2 dan wordt er een verificatiecode ‘ iemand probeert in te loggen’ naar mn iPhone gestuurd. maatja, die code kan ik onmogelijk in de atv2 invoeren. dus toevoegen van een icloudaccount is me nog altijd niet gelukt. waarschijnlijk is het zo simpel als: ‘even al je beveiliging op je account uitzetten, dan atv2 instellen en dan de 2-staps-verificatie weer instellen’. Belachelijk als dat de oplossing is.

maar ik hoor het graag. iemand met een prachtige workaround hier?

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Dat zal waarschijnlijk inderdaad de oplossing zijn. De Apple TV 2 draait nog op iOS 7, en is nooit geüpdatet om tweestapsverificatie te ondersteunen.

Bijdrager
    rudi010

lol… echt zo simpel. hoewel, moet nog nodige handelingen verrichten neem ik aan. wel geweldig dat deze ondersteuning verder op de applesite niet te vinden is (zal vast aan mijn zoek argumenten liggen hoor:P ) maar bedankt waffel… ik zal een actie nemen. :lol:

Bijdrager
    Shmoo

Je kunt proberen om de verificatie code aan je wachtwoord te plakken.

Probeer dat maar eens.

Dus je wachtwoord invullen [ ********** ] en dan de verificatie code eraan plakken. Zodat je iets krijgt als [ **********345172 ]

Je moet dan wel een stapje terug en opnieuw je wachtwoord invullen zodra de eerste code verzonden is.

Bijdrager
    rudi010

hoi Shmoo. aha, ok dat klinkt ook als een goeie workaround, maar dan moet je dus inderdaad na het invullen van je appleID plus wachtwoord even wachten op de code. dan in de atv2 het nog in beeld staande paswoord aanvullen met de codecijfers? ik ga dat zeker proberen. thnx

Bijdrager
    Shmoo

Ik zie zojuist dat Apple TV 2 vintage is geworden dus ben bang dat het niet meer gaat werken. Apple TV 3 (welke ook al een tijdje uit de handel is) is wel nog steeds supported dus daar werkt dat wel op.

.

Bijdrager
    rudi010

@shmoo(y) big like for vintage

Bijdrager
    GoeieDag
    rudi010 op 28 april 2017

Dat klinkt ook als een goeie workaround, maar dan moet je dus inderdaad na het invullen van je appleID plus wachtwoord even wachten op de code.

Hoezo ‘workaround’? Een prima manier van Apple om oudere apparaten ook nog te ondersteunen met de tegenwoordige veiligheids-protocollen.

Bovendien staat het gewoon in het ‘code-venster’ hoe je het moet gebruiken:

Ik heb het zojuist op mijn ATV2 uitgevoerd, en dat loopt prima; fluitje van een cent.
    Maar nee hoor, TS besteedt zijn tijd liever aan het zeuren over Apple -“windows kloon”- dan aan een doelgerichte oplossing.

Bijdrager
    rudi010

@goeiedag: whahaha ik lach je gewoon even uit hoor voor de geïrriteerde noot. Maar, ik kan lezen, alleen die oplossing die in het ‘code-venster’ staat werkt bij mij niet op de ATV2. Dus dan heeft u wellicht een andere ATV2 versie dan ik heb of is de werking niet universeel. maar fijn dat het bij u een fluitje van een cent is, dat verdient u.

daarnaast ben ik niet helemaal thuis in de afkortingen die u gebruikt. een mogelijkheid om een tip van de sluier op te lichten en TS te verduidelijk wellicht? ik mag wel hopen dat het iets netjes is overigens

en het zeuren over “windows-kloon” is niet van het ene moment op het andere gekomen hoor. te vaak is de sublimiteit van de apple-cocon waarin ik me bevind gewoon niet van die orde die ik verwacht op basis van de vele lyrische fanboy-uitlatingen. een voorbeeld uit vele: moet eens een film spelen opgeslagen op mn SE via de Video’s app naar atv2…dramatisch. 90% van de gevallen wordt het bij zo’n poging een boek lezen als alternatief. het werkt gewoon niet! en zo zijn er nog tal van systeem-dingen die niet meer zo feilloos werken als ooit het geval was.

evenwel, bedankt voor de feedback. misschien dat het op een dag toch opeens wel werkt.

Bijdrager
    GoeieDag

Je mag lachten wat je wilt, want lachen is altijd (nou ja, meestal) oké.
    Alleen helpt het je niet verder; integendeel, blijkbaar.
    Ik vind het het ‘ouwewijven’ gedrag: over van alles lopen zeuren. Jij vraagt hulp met dit betreffende probleem, en dan heeft het geen zin om al je andere (vermeende) problemen erbij te halen. Hebben mensen die je willen helpen, ook niks aan.

Een ATV2 is een ATV2, maar daar nou geen onzinverhaal omheen.

TS betekent: Topic Starter. In dit geval ben jij dat dus.

Bijdrager
    rudi010

@goeiedag thnx. integendeel inderdaad, het blijkbaar mag weggelaten worden:) wat betreft een atv2 is een atv2, helemaal mee eens, maar de software of iCloud of weet ik veel wat er achter hangt werkt dus niet bij iedereen gelijk. dat is geen onzinverhaal maar een feit:)

ik ben reuze blij dat mensen die me willen helpen dat ook doen. daarom post ik de vraag hier, omdat je met wat losse zoektermen echt niet verder komt. dus hulde aan de komt-bezoekers die kennis delen hoor. dat staat buiten T (topic) en kijf.
    en tja, dat ‘ouwewijfen’ gedrag is geen afspiegeling van mijn werkelijkheid…het is denk ik gewoon een soort van uitlaatklep op dt soort momenten wanneer de feilloosheid dus weer niet feilloos blijkt te zijn. dat is zo vermoeiend…in dat verband moet (wil) je mijn vergelijk tussen apple en windows dan maar beschouwen. toch goed dat, ondanks mijn ouwewijvenpraat, de kern van de vraag toch over is gekomen want er zijn gesubstantiveerde antwoorden geleverd!

thnx allen, ik ga gewoon weer verder klooien. op een dag werkt het gewoon weer helemaal goed, net zoals windows dat regelmatig opeens weer doet:)

mooi weekend allemaal!

Bijdrager
    rudi010

*PS dat komt-bezoekers slaat nergens op hierboven (tweede alinea, derde zin). dat is een autocorrect van O M T-bezoekers die categorisch naar ‘komt-bezoekers’ gecorrigeerd wordt:P

verder: gesubstantiveerde is gesubstantieerde

zo weer helemaal compleet.

Bijdrager
    GoeieDag

Als je op het pijltje klikt wat op je plaatje (avatar) verschijnt als je er met de pointer overheen gaat (‘mouse over’), dan krijg je een uitrol menuutje met ‘Bewerk’ erin zodat je je bericht kunt …. etc.

Bijdrager
    rudi010

@goeiedag jeetje, wat zit die techniek vandaagdedag goed verstopt lol thnx

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.