13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    joerske

Apple TV2

Ik neem aan dat ik een Apple TV2 ook via hdmi aan een reciever (Onkyo) kan hangen en dat het niet rechtstreeks in een tv moet?

De receiver stuurt dan beeld door naar tv…maar eventueel ook de audio van iTunes naar mijn speakers van mijn homecinema.
    Of zit ik er dan naast?

Die discussie had ik nl. in een electronicazaak zojuist. Zij beweerden dat een Apple TV2 ALTIJD rechtstreeks aan een tv moet hangen en dus niet eerst in een reciever kan.
    Wie helpt me uit de brand? Ik wil namelijk een Apple TV2 kopen, om o.a. iTunes te kunnen beluisteren in mn hele huis (via mn reciever) en eventueel wat video’s en foto’s (o.a. van iPhoto en af mijn iphone) op tv te kunnen eiken.

Bijdrager
    GuijVRIENDS

Hallo,

ik heb zelf ook al een tijd een ATV 2, ik heb deze ook via mijn receiver (Yamaha RX v765) op mijn tv en home cinema aangesloten. Dit werkt prima, dus gewoon kopen!

Bijdrager
    joerske

….en itunes afspelen over de speakers kan dus ook gewoon?
    Want ook daarover ontstond discussie: volgens de verkoper kon ik veel beter een Airport Express kopen…was “veel” goedkoper ook…terwijl dat maar 2 tientjes scheelt, maar de atv2 heeft veel meer mogelijkheden…

Bijdrager
    GuijVRIENDS

ja, je kan op je iphone of mac gewoon de airplay speakers selecteren. Als je dan voor je ATV kiest dan speelt die dat mooi af over je home cinema, je krijgt dan op je tv de album cover, titel, artiest, etc. te zien. Werkt perfect!

Bijdrager
    iMad

Werkt perfect via Onkyo Apple TV aansluiten, zowel beeld als geluid.
    AE heb je alleen geluid, ga dus voor de AppleTV.

Bijdrager
    joerske

Mooi…ik denk dat ik overtuigd ben:)
    ATV2 kopen, op hdmi aan mn Onkyo-receiver en hoppa….:)

Bijdrager
    KarelWillem

Ja hoor. Dat is een prima werkende optie.

Ik gebruik hem hier (mede) ook als Airport Express aan de installatie.

Bijdrager
    joerske

Je bedoelt dat je een aptv2 mede gebruikt “als zijnde” Epress, om muziek te beluisteren ?

Bijdrager
    KarelWillem

Ja. Oók.

Ik gebruik hem overdag voornamelijk om muziek te luisteren via de installatie.

En ‘s-avonds is het mijn media-player-vriendje.:lol:

Dé ideale mix dus.

Bijdrager
    bebitoes

even een vraagje uit interesse, mijn onkyo heeft geen hdmi.

Als je de atv2 via de onkyo doorkoppelt naar je tv, moet dan de onkyo altijd aan staan, of zit er een soort by pass op?

Bijdrager
    KarelWillem

Zolang er geen directie verbinding is tussen Apple TV 2 en TV, zal de Onkyo vanzelfsprekend aan moeten staan.

Ik snap alleen je vraag niet helemaal.

Ik heb een:
    – Apple TV 2
    – TV met HDMI
    – Stereo met optische ingang

De Apple TV 2 hangt met HDMI aan de TV
    De Apple TV 2 hangt met optische kabel aan de stereo

Dus:
    Apple TV kijken kan dan met of zonder stereo aan.
    Muziek luisteren doe je met alleen de stereo aan.

Je Onkyo heeft dus überhaupt geen HDMI nodig.

Bijdrager
    VieriTouch

Een Onkyo receiver uit een wat hogere prijsklasse hoeft niet aan te staan om via hdmi het signaal van de atv naar de tv door te geven (pass through?).
    Aan de andere kant: het geluid is via de receiver meestal beter, dus wat let je?

Bijdrager
    Qmagic

Blijkbaar is het met de kennis niet helemaal goed in die electronicazaak…:cry:

AppleTv is op een Onkyo (507) (via HDMI) aangesloten, werkt prima. Audio (ook 5.1) loopt via de HDMI dus geen optische kabel nodig. Ook schakelen op de onkyo naar een andere bron en terug naar AppleTv is geen probleem.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.