25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:
    Bijdrager
    Groeneveld

Apple TV2

Wie kan mij helpen? Gisteren een Apple TV2 gekocht, aan de slag gegaan maar het apparaat kan de computer niet vinden.
    Het apparaat gaf zelf het netwerk aan en vroeg het netwerkwachtwoord. Dat heb ik ingetikt en dan zou er een logo van het
    apparaat in het Itunes verschijnen en 5 letters op het TV scherm. De 5 letters zijn op het TV scherm verschenen maar op Itunes
    helemaal niets.
    De versie van iTunes is 10.4.1 (dus het laatste) en ook de software van het besturingsprogramma Snow Leopard opgewaardeerd,
    maar het mag allemaal niet helpen.
    Wat doe ik verkeerd?

Bij voorbaat hartelijk dank voor Uw reactie. M.vr.groet, Christina

Bijdrager
    Maverick9898

Je Mac is wel verbonden met hetzelfde netwerk als de ATV?

Bijdrager
    Sam Rijver

Je moet denk ik nog home sharing aanzetten in de settings in zowel iTunes als de atv2, dat gaat via je Apple id en daarna zou het moeten werken. Natuurlijk moet je computer wel aanstaan en aan hetzelfde netwerk verbonden zijn.

Bijdrager
    Groeneveld

Bedankt voor de reacties.
    M’n Imac is verbonden met hetzelfde netwerk als de ATV.
    Wel home sharing aangezet op Itunes maar niet niet op de atv2, want die geeft alleen maar die code
    (STUUR) en verder kan ik er niets mee. Ik laat de atv2 dan even zo staan en dan komen er allemaal
    foto’s van dieren, waar vandaan weet ik niet.

m.vr.groet, Christina

Bijdrager
    Stirf

De foto’s van de dieren is de standaard screensaver van de ATV.
    Heb je deze stap voor stap gevolgd?

Bijdrager
    Groeneveld

Ik heb inderdaad die handleiding gevolgd, maar desondanks lukt het niet om de ATV2 verbinding
    te laten krijgen met m’n Imac.
    Ik zie op het TV scherm drie mogelijkheden:
    internet computer instellingen

internet en computer reageren niet, bij instellingen naar algemeen gegaan en daar configureer Wi-Fi.
    de atv2 geeft het goede netwerk en vraagt om het netwerkwachtwoord, heb ik gegeven maar
    zonder resultaat.
    Wat nu? Ik word een beetje wanhopig, ben al sinds gistermiddag bezig, heb helaas geen mensen met Apple ervaring
    in de buurt die mij kunnen helpen en aangezien ik bij de catogerie “bejaarden” behoor, denk ik nu dat
    het allemaal een beetje te hoog gegrepen is. Maar ik blijf proberen.
    m.vr.groet, Christina

P.S. Er is nog wel een Apple Express op m’n versterker aangesloten om muziek van de computer
    op mn installatie te laten spelen. Zou dat de oorzaak kunnen zijn?

Bijdrager
    Maverick9898

Je zegt zonder resultaat: wat zegt de ATV dan als je het wachtwoord invoert? Gaat hij dan wel de code geven?
    Overigens vind ik het goed om te zien dat je het toch probeert, ondanks de leeftijd. Je geeft in ieder geval niet snel op ;)!

Bijdrager
    Stirf

Het lijkt er inderdaad op dat het netwerkwachtwoord fout is. Welk netwerk wil je benaderen, van je modem/router of van de Express?

Bijdrager
    Groeneveld

Ik wil het netwerkwachtwoord van de draadloze modem van de KPN in de meterkast benaderen.

Bijdrager
    Groeneveld

De atv2 geeft de code al voordat ik het netwerkwachtwoord heb ingevuld en na het geven van
    het wachtwoord zegt en doet ie niets, wel de screensaver met allemaal dieren. Leuk om te zien
    maar is niet de bedoeling

Bijdrager
    Maverick9898

Ja maar dat is logisch. De ATV verwacht een respons van iTunes en die krijgt hij kennelijk niet, omdat je de code niet invoert. Dan gaat hij op een gegeven moment een screensaver draaien bij gebrek aan respons. Het is gek dat hij de ATV niet laat zien in iTunes. Hoe zit het bij iTunes? Zit er links geen enkel iets met ‘Devices’ of ‘Apparaten’?

Bijdrager
    Groeneveld

Helaas niet, heb ik ook al naar gezocht.

Bijdrager
    Groeneveld

Het is wel zo als ik m’n Ipad verbind met de computer dan geeft Itunes wel Apparaten en vermeld dat

er een Ipad aangesloten is, maar zodra ik de Ipad verwijder verdwijnt ook de link Apparaten.

Bijdrager
    Bodevinaat

De Apple tv 1e generatie werd wel getoond jn iTunes, maar de 2e dus niet. Als je hem correct hebt aangesloten op je netwerk, kun je checken door bjjv. Een Youtube filmpje te spelen, dan moet je via Thuisdeling aanzetten onder het menuitem Computers je iMac kunnen zien. Je ziet niets in iTunes zelf.

Bijdrager
    r.heijma

Ik heb hier even gekeken. De atv2 is niet te zien in itunes. Maar de atv2 ziet wel alle itunes biebs die home-sharing aan hebben staan. Je hoeft hier geen nummer code voor in te voeren. Wel op de atv2 thuisdeling instellen. Je moet hiervoor je apple-id en password ingeven.

Bijdrager
    Maverick9898

Okay, dat wist ik niet (ik heb ATV 1). Maar wat zou er dan moeten gebeuren? De TS kan niet anders dan doen wat ze heeft gedaan…..

Bijdrager
    VSJ1

Heel debiel,
    ervan uitgaande dat deze apparaten eenvoudig vriendjes met elkaar worden, blijkt dit toch lastig te zijn.
    Ook ik kamp met hetzelfde probleem als “Groeneveld”. Heb de ATV2 enkele dagen geleden aangeschaft en heb sinds die tijd slechts 1 maal verbinding gehad en dit werkte gemakkelijk, perfect en leuk. Deed hem uit, vervolgens een aantal uren later weer aan en toen kreeg hij helaas geen verbinding meer. Op allerlei communities, de support van Apple en fora staan slechts hoe je het aansluiten moet en het werkende krijgt. Daar heb ik een gebruikshandleiding voor die ik inmiddels zo ongeveer uit het hoofd ken. Blijkbaar sla ik zelf een stap over (hopelijk, en kan ik met recht zeggen dat het aan mijzelf ligt) maar ga er stiekem vanuit dat het echt aan het apparaat of software ligt.

Kortom, ik zoek iemand die bemiddelen kan tussen ATV2 en iTunes, want naar mij luistert ie in elk geval niet :angry:

Bijdrager
    Stirf

Misschien dat jullie in je modem/router toegang hebben aanstaan op MAC-adres?

Bijdrager
    Groeneveld

Beste mensen,

Bedankt voor alle reacties maar helaas is het mij nog niet gelukt. Ik heb via de KPN een nieuw
    netwerkwachtwoord aangevraagd omdat ik vermoedde dat daar de fout zou kunnen zitten,
    maar ook dat heeft niet geholpen. Voor ik het apparaat Apple TV2 kocht, had ik op “kieskeurig.nl”
    gekeken en de bezitters van ATV2 waren laaiend enthousiast over de installatie. En nu vraag ik me
    vertwijfeld af waarom het mij niet lukt. Ik denk dat ik dat ding maar terug gaat brengen en nooit meer
    naar een mediaspeler omkijk.

met vr.groet/Christina (verdrietig)

Bijdrager
    Maverick9898

Ik denk dat het niet ligt aan je ATV2 installatie maar meer aan de modem. Heb je al gekeken of de poorten open staan bijvoorbeeld of het voorbeeld dat Stirf geeft? De installatie is namelijk erg makkelijk normaliter.

Bijdrager
    Groeneveld

Wat voor poorten bedoelt U? Iets op het modem zelf?

Bijdrager
    Maverick9898

Ja je kan als het goed is poorten openzetten die betrekking hebben op de ATV2. Mijn ATV zegt soms ook dat een bepaalde poort niet beschikbaar is, al denk ik dat dat bij mij gewoon een bug is, aangezien het haast nooit gebeurt;).

Bijdrager
    Groeneveld

Beste mensen,

Nogmaals bedankt voor jullie reacties. Ik ben heel gelukkig want mn ATV2 WERKT!! met behulp van
    Apple help desk. Er stond wel het woord Stuur op het TV scherm maar ik dacht dat je deze letters
    in Itunes moest coderen, maar het was een minder goede vertaling van “send”, dus ik moest dat woord met
    de afstandsbediening aantikken en toen ging er een heel nieuwe wereld voor mij open.
    De persoon die mij hielp zou ook de handleiding in het Nederlands naar mij mailen, maar helaas
    doet nu de email het weer niet, ik kan wel zenden maar niet ontvangen. Het is altijd wat! Helpdesk KPN en
    helpdesk Apple geraadpleegd maar kunnen het niet vinden. Heb nu een nieuw wachtwoord gevraagd
    en dat zal per post opgestuurd worden, dus we wachten af.

M. vr.groet/Christina

Bijdrager
    Maverick9898

In ieder geval doet je ATV2 het wel;)! Veel plezier ermee!

Bijdrager
    VSJ1

Na een behoorlijke tijd te hebben zitten klooien en de ATV2 te martelen ben ik achter het euvel gekomen.

Het blijkt dat hij moeite heeft met de modem/router die ik gekregen heb van Online. Een fijn apparaat totdat hij besluit zelf poorten te dichten en geen data door te laten. Kortom komt het er op neer dat ik om de zoveel tijd de stekker van de modem er een minuut uit moet hebben, de iMac en de ATV2 overnieuw opstarten moet.

Als iTunes er dan zin in heeft doet ie het. Remote moet je absoluut niet gebruiken, want zodra dit gebeurt is de verbinding direct naar de klote. Het frappante is dat je aan Remote niet veel veranderen kan en qua instellen van de overige apparaten stelt het weinig voor, het is een softwarematige zooi en dan werkt de modem ook niet bepaald mee. Ik hoop dat het blijft werken en ik weet wat ik ertegen doen kan inmiddels en ik hoop dat iTunes met een oplossing komt die de verbinding tussen beide apparaten in stand houden zal.

Succes ermee.
    Groet Vijay

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.