5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    /dev/enschede

Apple TV, YouTube en kanalen

Sinds een tijdje heb ik een Apple TV. Leuk ding en we gebruiken hem veel.

Echter, wat kan ik nu precies met YouTube? Zowel bij ‘recent’ en ‘best gekeken’ kom ik altijd alleen maar Amerikaanse rommel tegen waar ik niet op zit te wachten.

Ik ben geregistreerd bij YouTube en heb daar een abo op twee Nederlandse kanalen. Mijn registratie zit ook in de Apple TV en de favouriten worden inderdaad gedeeld.

Hoe zorg ik er nu voor dat ik op de Apple TV simpelweg een keuze kan maken uit nieuw materiaal uit de twee kanalen waarop ik een abo heb?

Inactief
    Anoniem

Dat is op dit moment nog een beetje lastig. De YouTube content op Apple TV is spul met de H.264 codec, terwijl YouTube vroeger enkel Flash gebruikte. Voor nieuwe uploads gebruikt YouTube H.264 (kun je op Apple TV bekijken), maar de meeste dingen zijn nog steeds in Flash (en kun je dus niet bekijken). Zelfde principe kent de iPhone.

Geblokkeerd
    Anoniem

Youtube heeft nu enkele 1000’en video’s omgezet naar het nieuwe formaat, en is bezig om alle video’s om te zetten. Dus het kan kloppen dat je niet altijd Nederlandse films e.d. ziet;-)

Dat wil niet zeggen dat er geen Nederlandse films zijn, want ik ben ze wel eens tegengekomen…. maar degene die het meest bekeken worden zijn nu eenmaal de Amerikaanse o.a.;)

Inactief
    Anoniem
    ”joram”

Youtube heeft nu enkele 1000’en video’s omgezet naar het nieuwe formaat, en is bezig om alle video’s om te zetten.

Dat vraag ik me dus af. Volgens mij codeerde YouTube altijd tijdens het uploaden, en bewaarden ze niet het originele bestand. Als dit klopt heeft alles weer naar H.264 omzetten natuurlijk weinig zin. De originele film was al gecomprimeerd -> omzetten naar Flash -> en dat weer omzetten naar H.264… denk dat er in dat geval qua kwaliteit helemaal niks meer overblijft.:?

Geblokkeerd
    Anoniem

Valt heel erg mee nog hoor… niet alle filmpjes zijn even goed, maar er zitten
    er best een hoop tussen die nog qua kwaliteit nog best aardig zijn:)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.