6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    knippie

Apple tv wil geen podcast in HD van iTunes Store importeren.

Ik heb in iTunes store een abonnement op Potcasts van Hubblecast die automatisch de potcasts ophaal en in iTunes zet, vervolgens gaat mijn Apple tv dan synchroniseren en ik kan ze dan afspelen op mijn TV.
    Nu heb ik sinds gisteren een abonnement op dezelfde potcast, maar dan in full HD. Deze zijn ook mp4,
    maar apple tv weigert om ze te kopiƫren en geeft de foutmelding:

Het Onderdeel ‘Hubblecast 06: is niet naar de Apple TV gekopieerd, omdat het niet op deze Apple TV kan worden afgespeeld.

Als ik hem in iTunes aan klik speelt hij hem gewoon af.
    Ook heb ik de potcast met visualhub nog een keer geconverteerd naar Apple TV, maar met deze verzie deed hij het nog niet. Ik weet wel dat ik hem gewoon kan oproepen met mijn Apple TV, maar ik wil ze graag bewaren zodat, als ze niet meer worden ondersteunt ik ze later nog kan afspelen via de Apple TV.
    Heeft iemand anders misschien dit probleem gehad? Zo ja, wat is er aan te doen!
    Misschien is er een Apple TV gebruiker die dit voor mij kan testen of hij dit filmpje wel kan importeren.
    De potcast heet: “Hubblecast 06 A battle of giants-telescopes in space and on the ground” en is te vinden
    in de store door in de zoekfunctie in te vullen Hubblecast.

Bijdrager
    Pieterr

Waarschijnlijk is de resolutie en/of de bitrate van het filmpje te groot.
    Je kunt het filmpje in iTunes zelf converteren om het af te kunnen spelen op de AppleTV.
    Selecteer het filmpje in iTunes en kies: Advanced –> Create Apple TV Version

http://www.apple.com/appletv/specs.html

Video formats supported

* H.264 and protected H.264 (from iTunes Store): Up to 5 Mbps, Progressive Main Profile (CAVLC) with AAC-LC audio up to 160 Kbps (maximum resolution: 1280 by 720 pixels at 24 fps, 960 by 540 pixels at 30 fps) in .m4v, .mp4, and .mov file formats

* iTunes Store purchased video: 320 by 240 pixels, 640 by 480 pixels, 720 by 480 pixels (anamorphic), or high-definition 720p

* MPEG-4: Up to 3 Mbps, Simple Profile with AAC-LC audio up to 160 Kbps (maximum resolution: 720 by 432 pixels at 30 fps) in .m4v, .mp4, and .mov file formats

Bijdrager
    macoky

Knip0020,

Ik heb het voor je uitgeprobeerd. In de iTunes store kwam ik dus drie verschillende versies tegen van hublecast . De gewonen versie, de hd versie en de full had versie. Bij de full hd versie krijg ik dus op mijn apple tv ook een foutmelding dat dat het filmpje niet aan voorwaarden voldoet. ( ik heb filmpje rechtstreeks via mijn apple tv opgezocht en afgespeeld) Dus Pieterr had gelijk. Maar je hoeft niet zelf het filmpje aan te pasen. Neem gewoon een op abonnement op de hd versie. Die ziet er prima uit op een full hd tv;) . Nog ter aanvulling: Je kunt alllen maar bestanden naar de Apple TV tv syncen als je Apple TV het betreffende formaat ook ondersteund. De beelden van hublecast zijn idd de moeite waard.

Bijdrager
    knippie

Oke ik ben blij dat macoky het uitgeprobeerd heeft, nu weet ik dat het niet bij mijn ligt.
    Bedankt daarvoor.
    Pieterr
    Ik ben nu de film in iTunes aan het converteren, maar dit gaat ongelofelijk langzaam.
    Als dit lukt laat ik het jullie weten.
    Ook jij bedankt voor het reageren.

Bijdrager
    Pieterr

Omdat ze via de iTunes Store in meerdere formaten worden aangeboden zoals door macoky genoemd is het ook enigszins overbodig om ze zelf om te gaan zetten. Download gewoon de stream die direct afspeelbaar is op je AppleTV. Dat gaat sneller dan een transcodering.

Bijdrager
    knippie

Dat ga ik doen.
    Bedankt

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.