20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    wikniee

Apple TV werkt niet

Gisteren mijn Apple TV binnengekregen!
    ’s Avonds aangesloten op een Sony CRT breedbeeld maar het beeld is zwart/wit en de audio stoort. Betekent dit dat mijn televisie er toch niet voor gemaakt is of komen die component kabels niet overeen? Op de Apple TV is het Rood Blauw Groen, op de tv Geel Rood Wit. Verbinding met het netwerk (draad) lukte ook al niet! Zou die al stuk zijn?

Bijdrager
    Zout

Ik zou eerst de handleiding lezen…. Jij sluit het aan via je component aansluiting…..

Moderator
    unSOUND

Component aansluitingen zijn anders dan die 3 pluggen die jij achterop je TV hebt…

Apple geeft een aantal mogelijkheden op de Support-site… heb je die al geprobeerd ?

• Hold down the Menu and Menu up/scroll (+) buttons simultaneously on the Apple Remote for 6 seconds.
    • Apple TV will cycle through all of the available resolutions, displaying each for about 15 seconds.
    • Please wait, as it may take up to 2 minutes before a compatible resolution is found. If the display is incorrect or doesn’t show up, keep waiting while Apple TV continues to try and find a compatible resolution.
    • When a picture appears on the screen, navigate to OK with the remote and press the Select/Play/Pause button.

Bijdrager
    basiel

Hoi,

Je hebt duidelijk een connector probleem: de Gele connector op jouw tv is voor composite video, die rode en witte voor audio links en rechts.

Op apple TV die rood-blauw-groen naast de hdmi zijn enkel voor component video daar heb jij op jouw TV duidelijk geen aansluiting voor. Ik weet niet of er convertors van Component naar Composite video bestaan misschien dat er hier iemand op het forum iets vanaf weet.

Daarom altijd voor je iets koopt goed na gaan of je wel over de juiste aansluitingen bezit.

Bijdrager
    CalmCruiser

Een duidelijk geval voor de ‘media markt’

LCDtje halen

Bijdrager
    Barthvader

Een zwart/wit beeld en slechter geluid. komt waarschijnlijk omdat je de output van de AppleTV op het Amerikaase NTSC systeem hebt staan en niet op het Europese PAL

Bijdrager
    Rolf
    ”wikniee”

Gisteren mijn Apple TV binnengekregen!

Mag ik vragen wat je verwachte leverdatum was ? Die van mij is morgen, maar ik zou hem ook wel vandaag willen hebben ! Ik heb hem besteld zodra dat mogelijk was…….

Bijdrager
    computer space

HAHAHA! Een geluidsingang component video voeren. Geen wonder dat het beroerd klinkt. Waarom hebben die pluggen verschillende kleuren denk je? Sorry, maar dit is best grappig. 8)

Zal toch maar even helpen.
    Component is helderheid, kleurA en kleur B, net zo iets als LAB in photoshop. Wanneer je de helderheid aansluit op de gele ingang, krijg je inderdaad keurig zwartwitbeeld. Alleen stuur je de chrominantieinformatie (soort kleur) naar de links en rechts ingang voor het geluid. Helaas heeft de appleTV geen goede aansturing voor een analoge TV zonder composiet ingang. Nieuwe TV shoppen dus (een hdmi naar scart converter is waarschijnlijk net zo duur)

Bijdrager
    Zeekomkommer

Scart ondersteunt voor zover ik weet ook component video. Even een component naar scart adaptertje vinden. Bij mijn DVD speler kan ik ieder geval instellen of het signaal als composite of als component over de scart moet gaan en de TV van 20 jaar oud pakt het allebei.

Edit:
    Het kan zijn dat ik in mijn ervaringen RGB en Composite even door elkaar haal en dat die oude TV RGB pakte (klinkt aanneemlijker). Maar desalniettemin kan Component ook over Scart, het enige wat belangrijk is is of je TV het ondersteunt, dus dat zou ik even na gaan vragen.

Edit 2:
    Zie hier een pagina met spulletjes die je kan gebruiken:
    http://www.mcsnet.nl/nl/dept_86.html

Bijdrager
    computer space

Scart ondersteunt nooit component. Wel RGB, maar dat is dus anders.

Bijdrager
    Zeekomkommer

Ik heb het eens nagelezen op wikipedia en scart ondersteunt inderdaad officieel geen component, maar het wordt wel toegepast. Zie de link in mijn eerder post naar een pagina waar toch echt scart-component adapters verkocht worden.
    Maar de kans dat je tv het ondersteunt zal heel klein zijn. Waarschijnlijk zullen alleen bepaalde nieuwe HD TV’s het ondersteunen.

Bijdrager
    Gijs Raggers

Voordat de Apple TV en de PS3 in mijn woonkamer staan te pronken zal ik toch eerst een Full HD LCD neerzetten. En niet andersom.

Bijdrager
    Rolf

Die van mij is ook binnen !!! Kan niet wachten tot ik thuis ben

Edit: aangesloten en klaar. De apple TV vond mijn netwerk meteen (maar mijn iTunes niet mijn AppleTV). Maar na 2 of 3 keer iTunes uit en aanzetten begon de hele boel gelijk te syncen. Met muziek, foto’s en films is dat schijfje best snel vol denk ik, dus je moet snel een sync-strategie hebben (biedt AppleTV overigens een 10-tal aan of zo).
    Even tussendoor een filmpje getest – opgenomen via EyeTV en naar de keuken gestreamd- en dat was hartstikke goed ! Nu even kijken of EyeTV geschikte conversie formats aanbiedt die zowel voor iPod als voor Apple TV goed werken.

Maar tot nu toe helemaal blij met deze vervanging van mijn EyeHome. Helemaal blij !

Bijdrager
    milko

Vandaag ook de Apple TV ontvangen. E.e.a. werkt goed, maar ik heb wel wat kanttekeningen.
    – Om te beginnen: ik zou graag zien dat al mijn multimediabestanden op 1 plek staan (externe HD, bij voorkeur ethernet HD), waar alle multimedia-apparatuur (computers, apple tvs etc) toegang toe heeft. De Apple TV lijkt die mogelijkheid nog niet te ondersteunen. Wat kan is synchronisatie. Nadelen: extra werk voor de mac en (initieel) tijd, en een te bescheiden HD (mijn muziekverzameling alleen al telt ruim 31 GB. In combinatie met mijn fotocollectie zit ik ruim over de limiet). Alternatief is streamen met als nadeel dat daarbij de mac actief moet zijn.
    – Foto’s i.i.t. muziek kunnen niet gestreamd worden.
    – Radio-ontvangst (al sinds jaar en dag mogelijk in iTunes) lijkt niet tot de mogelijkheden van de Apple TV te behoren.

Dan nog een vraag: is het mogelijk om de Apple TV te bedienen met een universele afstandbediening (ingangscode?).

Bijdrager
    computer space

De AppleTV ligt zoals verwacht hier en daar al onder het mes (ook softwarematig zonder garantieinvloed):
    http://gizmodo.com/gadgets/home-entertainment/gizmodos-top-5-apple-tv-hacks-247378.php
    http://tutorialninjas.net/2007/03/26/hacking-the-apple-tv

Het ding draait een uitgekleed os X 10.4.8
    Vooral Watchdog is een bizar stukje software. Wanneer deze modificaties vermoed gaat de AppleTV na x minuten uit. Maar het is al gehacked dus
    :evil:
    Andere applicaties laten zich er op draaien.

Confirmed Working Apps:

* iTunes
    * VLC
    * CenterStage
    * Firefox
    * Quartz
    * Nano
    * World of Warcraft
    * Joost(currently fonts don’t work but you can watch videos)
    * Many More!

Bijdrager
    Esquare
    ”Martiniman”

De AppleTV ligt zoals verwacht hier en daar al onder het mes (ook softwarematig zonder garantieinvloed):

En zo te lezen, repareert Apple de boel dan weer.:)
    http://www.t3.co.uk/news/247/general/general/apple_tv_hacks_hackers

Bijdrager
    computer space

Dat is die Watchdog waar ik het over had. Die is al weer gemuilkorfd hoor! 8)

Bijdrager
    Esquare
    ”Martiniman”

Dat is die Watchdog waar ik het over had. Die is al weer gemuilkorfd hoor! 8)

Voor zolang het duurt. 8)

Bijdrager
    bartacus

Bij mij werkte de hdmi uitgang eerst niet. Balen natuurlijk. Gelukkig heeft de tv ook component in en dat zag er prima uit. afspraak gemaakt bij de apple store in de stad, maar eerst nog even geprobeerd of helemaal stroom er af zou helpen. En ja hoor, toen werkte de hdmi aansluiting in eens wel. Dus nu geniet ik van prima beeld kwaliteit. Heerlijk ook om je hele cd verzameling (in iTunes) via de tv beschikbaar te hebben, uiteraard is mijn audio installatie ook aangesloten op de AppleTV

Bijdrager
    macpro
    ”Martiniman”

Scart ondersteunt nooit component. Wel RGB, maar dat is dus anders.

Klopt niet. Er zijn TV’s die wel component over SCART ondersteunen.
    Daar worden dan dezelfde draden voor gebruikt die ook voor RGB worden gebruikt.
    Maar intern gaat de TV er dan anders mee om.
    Bij draait de AppleTV inmiddels op mijn CRT breedbeeld via een zelfgemaakte SCART kabel.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.