30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 64)
  • Q:

Bijdrager
    jeroentje

apple TV vs Mac Mini

wat is verstandiger..

een Apple TV

of een

Mac Mini

aan de TV (TV heeft VGA ingang en geen HDMI ingang)

Mac Mini wel wat duurder, zeker als je de 799,- uitvoering neemt… maar de mogelijkheden lijken mij wel talrijker

Bijdrager
    noxius

Ik dacht ook aan die keuze, maar heb toch een Apple TV gekozen.

Mijn macbook wordt het centrum en kan ik dan makkelijk, zonder kopieren films kijken/muziek luisteren. Eventueel een externe usb HD aan hangen, die dan ook nog eens genieten van het nieuwe n netwerk.

Juul

Bijdrager
    Skip

Hoe kijk je dan die films buiten iTunes om?

Bijdrager
    noxius

Zoals ik het begrepen heb, kan je met de apple tv alle films afspelen die in je “Film”map staan

Moderator
    unSOUND

Hoewel er op dit moment beweerd wordt dat de AppleTV enkel MPEG4 .mov films afspeelt, terwijl de mini elk wezenlijk formaat slikt, mits je de codecs er voor hebt… toch een voordeeltje voor de mini… als het natuurlijk waar is.

Bijdrager
    Skip
    ”noxius”

Zoals ik het begrepen heb, kan je met de apple tv alle films afspelen die in je “Film”map staan

Ik kan het niet vinden. Op de Apple site zie ik alleen telkens terugkomen dat je wat in je iTunes bibliotheek staat op je tv kan kijken. Nergens iets over andere locaties op je HD. Ik wacht daarom de eerste ervaringen nog maar even af.

Bijdrager
    jeroentje
    ”Skip”

Hoe kijk je dan die films buiten iTunes om?

nu via gewoon DVD speler..

Bijdrager
    Wallinator

Volgens de specificaties van de Apple TV:

Video formats supported: H.264 and protected H.264 (from iTunes Store): 640 by 480, 30 fps, LC version of Baseline Profile; 320 by 240, 30 fps, Baseline profile up to Level 1.3; 1280 by 720, 24 fps, Progressive Main Profile. MPEG-4: 640 by 480, 30 fps, Simple Profile

Hij ondersteunt dus alleen H.264 en MPEG-4, en dan ook nog alleen bepaalde resoluties. De enige HD-resolutie die hij ondersteunt is 720p (en dat moet dan dus ook H.264 zijn). Als je dus geen toegang hebt tot films uit de Amerikaanse iTunes Store kan je films vanaf Apple TV (voorlopig) op je buik schrijven. Of je moet bereid zijn om je gedownloadde XviD en x264 filmpjes te converteren (met kwaliteitsverlies) naar H.264.

Ik zou dus wel voor de Mac mini gaan ipv de Apple TV, al is het alleen maar omdat de eerste ook 1080(i/p) ondersteunt.

Bijdrager
    jeroentje

ik heb ook zoiets.. mocht :apple: TV floppen.. is er met een mini niks verloren gegaan..

Bijdrager
    1984

Kijk ook even of je wel een geschikte TV hebt voor AppleTV. Waarschijnlijk ben je met een Macmini goedkoper uit, en meer mogelijkheden

Bijdrager
    Oortjes

Koop een windows mediacentre, daar heb je veel meer aan. De :apple: TV is een regelrechte ramp, ’t is niet eens een echte computer.

Bijdrager
    Wallinator
    ”Oortjes”

Koop een windows mediacentre, daar heb je veel meer aan. De :apple: TV is een regelrechte ramp, ’t is niet eens een echte computer.

Windows mediacentre? Over rampen gesproken:D

Bijdrager
    jeroentje
    ”1984″

Kijk ook even of je wel een geschikte TV hebt voor AppleTV. Waarschijnlijk ben je met een Macmini goedkoper uit, en meer mogelijkheden

daarom neig ik erg naar de mini toe als :apple: TV, mijn tv heeft geen HDMI aansluiting.. terwijl deze wel is verkocht als HD ready..:evil:

Bijdrager
    noxius
    ”jeroentje”
    ”1984″

daarom neig ik erg naar de mini toe als :apple: TV, mijn tv heeft geen HDMI aansluiting.. terwijl deze wel is verkocht als HD ready..:evil:

En heeft je tv geen component aansluiting?

Moderator
    unSOUND
    ”jeroentje”

mijn tv heeft geen HDMI aansluiting.. terwijl deze wel is verkocht als HD ready.

Klok… klepel…

Bijdrager
    jeroentje
    ”noxius”
    ”jeroentje”
    ”1984″

En heeft je tv geen component aansluiting?

dat wel..

Moderator
    unSOUND

Hee… laat de AppleTV die nou ook hebben zeg… wat een toeval. :wink:

Bijdrager
    jeroentje
    ”unSOUND”
    ”jeroentje”

mijn tv heeft geen HDMI aansluiting.. terwijl deze wel is verkocht als HD ready.

Klok… klepel…

het HD verhaal was geen rand voorwaarde voor de TV.. het was meer de prijs wat toen de doorslag gaf :D en resolutie

Bijdrager
    jeroentje
    ”unSOUND”

en werkt dat samen met HD??

Bijdrager
    iStevie

Ik neem aan dat je het zo ook kan aansluiten

Bijdrager
    jeroentje
    ”iPodd”

Ik neem aan dat je het zo ook kan aansluiten

yep

Moderator
    unSOUND
    ”jeroentje”

het HD verhaal was geen rand voorwaarde voor de TV.. het was meer de prijs wat toen de doorslag gaf :D en resolutie

Maar HD ready is ook niet de goede resolutie… dat heet namelijk FullHD. HD ready is meer een term die in het leven is geroepen om goedkopere TV’s sneller te kunnen verkopen….

Bijdrager
    iStevie
    ”unSOUND”

HD ready is meer een term die in het leven is geroepen om goedkopere TV’s sneller te kunnen verkopen….

Dat is nu eens helemaal waar.

Als je budget het toelaat moet je altijd voor FULL HD gaan.

Bijdrager
    noxius
    ”Wallinator”

Volgens de specificaties van de Apple TV:

Video formats supported: H.264 and protected H.264 (from iTunes Store): 640 by 480, 30 fps, LC version of Baseline Profile; 320 by 240, 30 fps, Baseline profile up to Level 1.3; 1280 by 720, 24 fps, Progressive Main Profile. MPEG-4: 640 by 480, 30 fps, Simple Profile

Hij ondersteunt dus alleen H.264 en MPEG-4, en dan ook nog alleen bepaalde resoluties. De enige HD-resolutie die hij ondersteunt is 720p (en dat moet dan dus ook H.264 zijn). Als je dus geen toegang hebt tot films uit de Amerikaanse iTunes Store kan je films vanaf Apple TV (voorlopig) op je buik schrijven. Of je moet bereid zijn om je gedownloadde XviD en x264 filmpjes te converteren (met kwaliteitsverlies) naar H.264.

k zou dus wel voor de Mac mini gaan ipv de Apple TV, al is het alleen maar omdat de eerste ook 1080(i/p) ondersteunt.

Op de nederlandse site iets meer:

Video
    Ondersteunde videostructuren: H.264 en beveiligd H.264 (van iTunes Store); tot 1,5 Mbps, 640 x 480, 30 bps, LC-versie van Baseline Profile met AAC-LC-audio tot 160 Kbps in .m4v, .mp4 en .mov; tot 768 Kbps, 320 x 240, 30 bps, Baseline profile tot Level 1.3 met AAC-LC-audio tot 160 Kbps; MPEG-4 tot 2,5 Mbps, 640 x 480, 30 bps, Simple Profile met AAC-LC-audio tot 160 Kbps

Geblokkeerd
    Anoniem
    ”unSOUND”

Maar HD ready is ook niet de goede resolutie… dat heet namelijk FullHD. HD ready is meer een term die in het leven is geroepen om goedkopere TV’s sneller te kunnen verkopen….

Klopt, maar tegenwoordig heb je (buiten 480p) 3 soorten HD:
    – HD-ready (720p)
    – Full HD (1080p)
    – en tegenwoordig hoor je al Ultra HD (1440p)

HD-ready / 720p vereist geen HDMI aansluiting. Volgens mij vereist 1080p dat niet eens.
    Met DVI kom je ook een eind. HDMI-aansluitingen zijn alleen wel weer een stap beter
    dan DVI.

Bijdrager
    computer space

Alhoewel Apple zich van de domme houd (de telefonist bij Apple support niet) is de :apple: TV in feite een uitgeklede macmini, net zo rap ongeveer als een G4 macmini, maar zonder FireWire, optische schijf en Bluetooth, maar wel met iets handigere aanluitingen (minder dure kabels nodig).
    Er zit een 1.06 Ghz Core Solo in die maar 5.5 watt gebruikt, met 256 mb ram en 40Gb HD. Net zoiets als de eerste mini’s dus. Maar dan voor 299 euro. Wel weer wat goedkoper, maar daar heb je ook wel een G4 mini voor. Een G4 mini biedt echter weer geen HD 720 playback. Een intel wel, maar die is nog een stuk duurder. Nog een voordeel, die witte klomp is dit keer wel ingebouwd.
    Welk OS er op de :apple: TV draait is nog niet bekend, maar Apple kennende (zie iPhone) maken ze het niet heel moeilijk, dus gezien de hardware is het waarschijnlijk een afgesloten OSX kernel zonder finder maar met iets FrontRow achtigs.
    Maar er is hws zeer snel een geek die er WEL volledig OSX op aan de gang krijgt, of Linux. En dan kun je dus wel alle codecs spelen, een toetsenbord of muis aansluiten, externe HD’s gebruiken en noem maar op. Een zeer energiezuinige server zie ik ook al voor me. Apple zet het in de markt als een duffe box, maar er kan best wel wat mee met goede software. Afwachten dus. Echte miskoop is het niet, en het kan zelfs best leuk worden.
    Met de aan te sluiten TV’s valt het ook mee. DVI is volledig compatible met HDMI, dus een verloopstekker is snel gevonden. Overigens kan het apparaat 1080i genereren, alleen niet 1080i films decoden full speed. 720 gaat wel, en dat wordt desnoods geupsampeled naar 1080i, dat kan de Apple TV weer wel. Ook ben ik benieuwd of er DHCP ondersteuning is. Dat heeft een Macmini niet, en dat kan nodig zijn voor bepaalde DRM content.

Geblokkeerd
    Anoniem

Van wat ik me kan herinneren konden de Mac Mini’s (intelversie) wel 720p
    afspelen, maar zodra de beelden teveel actie bevatten (ontploffingen e.d.?),
    dan liep de framerate behoorlijk omlaag. Dus zo vloeiend HD speelt de Intel
    Mac Mini niet af… heb dat zelf ook ondervonden met m’n Mini (1.5Ghz + 1Gb ram).

Ik vraag me daarom toch af hoe ze de Apple TV wél vloeiend 720p kunnen laten
    afspelen, terwijl er minder ram in zit, een tragere processor, en zo te zien ook
    geen stevige videokaart. Daar ben ik eigenlijk bést nieuwschierig naar:)

Plus ik vraag me af hoe je je films erop afspeelt. Series e.d. kun je over een tijdje
    via iTunes kopen, maar alle andere films (downloads, DVD’s e.d.) zijn vaak AVI’s.
    Dan moet je die handmatig omzetten naar H.264 of MPEG neem ik aan, en ze
    dan in je Movie-folder zetten. Ben benieuwd hoe dat precies werkt en afspeelt:)
    Onder andere ook als je ondertitelingen wilt van bijvoorbeeld series;)

Bijdrager
    1984
    ”jeroentje”
    ”unSOUND”

en werkt dat samen met HD??

Apple TV is compatibel met de meeste breedbeeld-, enhanced definition- en high definition-tv’s, waaronder de hier genoemde populaire modellen. Binnenkort volgen er nog veel meer.

Hitachi
    26HDL52
    50VS69A
    32LD7200
    Panasonic
    TH-42PX60U
    TH-42PX600U
    TC-23LX60
    TC-26LX600
    PT-AE700U
    Philips
    26PF5321
    32PF9531
    Pioneer
    PDP-42A3HD
    Samsung
    LNS4041D
    LNS2651D
    HL-R5067W
    HL-R4266W
    HL-S5687W
    Sony
    KDL-40XBR3
    KDL-V40XBR1
    KDL-46X2000
    KDL-40V2000
    KDL-26S2000
    Sharp
    LC-45GD4U
    LC-20D30U
    LC-26SH20U
    LC-20SH20U
    Toshiba
    42HL196
    57H84
    27HL95
    20HLK86

Bijdrager
    computer space

Een TFT monitor over DVI zal ook best gaan met een HDMI-DVI verloopstekker, wellicht zelfs apples eigen schermen.

Bijdrager
    LEXY

Ik ben toch wel blij met mijn Mac mini Intel + EyeTV 250. Veel flexibeler en uitgebreider dan de :apple: TV. Probeer hiermee bijvoorbeeld maar eens wat van Uitzending Gemist op je televisie te kijken… Dan ben je wel even een nachtje bezig hahaha!!!

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 64)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.