19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    cornholio3050

Apple TV vs. HD aan tv aansluiten

Ik zit al een tijdje te denken om een Apple TV te kopen of een externe HD die speciaal aan mijn tv aangesloten kan worden.

Nu heb ik op het moment nog geen HD televisie, maar ik wil er wel een kopen binnenkort, maar voordat ik dat doe, zou ik wel willen weten wat beter bij mij zou passen.
    Een apple TV of een externe HD om aan mijn tv te hangen.

Wat ik er precies mee wil doen is het volgende:

– Filmpjes bekijken die ik van internet heb (avi, mpg, mp4, mkv als extensies)
    – Evt. muziek luisteren
    – Foto’s bekijken

Kan iemand mij hier verder mee helpen aub?
    Alvast bedankt

Cornholio305

Bijdrager
    Nick Nack

Als jij het mooi wilt, de Apple TV.

Als jij het makkelijk wil, zo’n ander ding.

Die goedkope TV dingen zijn best goed. Je dondert al je troep op zo’n ding en je kan het afspelen, dat kan niet met een Apple TV. Die speelt alleen alles dat in je iTunes staat.

Bijdrager
    cornholio3050

Ik ben zelf nog niet zo handig met iTunes, maar iTunes die pakt toch alleen videobestanden die zijn gedownload via de store? Of doe ik zelf iets verkeerd?

Bijdrager
    mollie319

nee hoor,

je kunt ook bijvoorbeeld een dvd (VIDEO_TS) omzetten met bijvoorbeeld Handbrake, en deze dan kijken in iTunes of AppleTV. Werkt als een speer, en tegenwoordig met 5.1 geluid….:-)

Om .mkv bestanden af te spelen, zul je moeten knutselen aan je AppleTV, een patchstick oplossing, zodat je er plugins op kunt installeren, zoals Xbcm of Boxee.
    Hiermee kun je dan o.a. .mkv bestanden afspelen. Ook in 5.1 geluid etc.
    Makkelijker is het momenteel niet….

Ik zit momenteel zelf te kijken naar een Mac mini en (waarschijnlijk) VLC als afspeler (die speelt ook zo’n beetje alles af) en dit te koppelen aan mijn plasma.
    Er is een schil voor o.a. VLC die een beetje Frontrow achtig aandoed, zodat je VLC kunt besturen met je witte afstandsbediening die bij je mac wordt geleverd.
    Dat heet Sofacontrol…..

Volgens mij, een bere sterke combinatie, maar ga binnenkort testen ermee……

handbrake: http://handbrake.fr/
    Sofacontrol: http://gravityapps.com/sofacontrol/overview/

Xbmc for AppleTV: http://www.xbmc.org

Groeten,

Marcel

Bijdrager
    Kleintje

Hi,

Ik heb nu een paar weken een AppleTV en I LOVE IT!

Tuurlijk zullen er machines zijn die veel meer en beter kunnen maar het gebruikersgemak is top. Ziet er cool uit en het werkt gewoon lekker. Zodanig dat vrouw en kids er ook op kunnen (waar is het Adult slotje).

Bestanden zet ik om met Visual Hub. Las alleen wel net dat dit programma niet verder meer wordt ontwikkeld:(

Maar daarna is het een groot feestje.
    Voor HD materiaal adviseer ik wel om het netwerk te bedraden….

Succes

A.

Bijdrager
    cornholio3050

@Kleintje: Hoe bedoel je het netwerk bedraden?

Bedoel je hiermee dat het streamen van HD materiaal langzamer gaat? Dan kan ik het toch ook op de Apple TV zelf zetten?

Die patch oplossing van mollie lijkt me ook wel wat, maar wat doet dit met mijn garantie op de apple TV? En zijn er risico’s aan verbonden?

Bijdrager
    Pieterr

Zie ook dit topic: http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=133545 waar Karel Willem dezelfde vraag had.

Bijdrager
    SMac

Wat dacht je van een PS3? Kun je ook nog eens een spelletje spelen!

Bijdrager
    switched12

Of een Xbox 360??

Bijdrager
    Pieterr
    Bijdrager
    Rolf
    ”cornholio3050″

Ik ben zelf nog niet zo handig met iTunes, maar iTunes die pakt toch alleen videobestanden die zijn gedownload via de store? Of doe ik zelf iets verkeerd?

Met een US account (zonder creditcard en met iTunes gift cards van Ebay) kun je in de VS HD films kopen en huren op iTunes

Bijdrager
    Piels

Weliswaar zonder subtitles.

Bijdrager
    b2xtreme

AppleTV is prima! SSH Enablen, codecs erop, Sapphire en kijken maar! OS X based, dus super flexibel.
    Werkt perfect, heb er zelf ook nog een mysql/php/apache servertje op draaien als download server!

Via google is veel info te vinden wat betreft het uitbreiden van de appletv mogelijkheden (fluitje van een cent met de huidige usb-patchsticks).

Bijdrager
    cornholio3050
    ”Rolf”
    ”cornholio3050″

Met een US account (zonder creditcard en met iTunes gift cards van Ebay) kun je in de VS HD films kopen en huren op iTunes

Dit hoeft voor mij niet zo snel. Maar wat ik bedoel met die videobestanden, is dat ik mijn eigen videobestanden niet geimporteerd krijg in iTunes.

Bijdrager
    Pieterr

Over het omzetten van video bestanden zodat ze geschikt zijn voor iTunes/AppleTV is voldoende informatie op het forum te vinden. Begin hier bijvoorbeeld. En voor de iPod heb je iSquint (helaas is de maker er onlangs mee gestopt).

Bijdrager
    b2xtreme

Omzetten van video bestanden is volkomen overbodig. Met behulp van een path stick heb je in 5 minuten de AppleTV zo aangepast dat hij praktisch alle video bestanden kan afspelen. VIa sftp kun je files naar de AppleTV kopieren, je kunt er zelfs een externe (USB) HD aan hangen.
    De patch kun je altijd undo-en door de apple tv terug te zetten naar de fabrieksinstellingen (menu optie).

Bijdrager
    cornholio3050

Das mooi om te weten van die patch stick.

Nu denk ik dat Apple TV wel wat voor me is, als ik die patch stik eroverheen gooi. Maar een Mac mini die zou ook eventueel kunnen, toch?

Dan een kabel tussen mn mac mini en mn TV en dan met de Apple Remote de filmpjes, etc… selecteren via Front Row?

Bijdrager
    b2xtreme

Als je een intel mac mini hebt is die natuurlijk een stuk krachtiger dan de appletv. 720p quicktime filmpjes trekt hij net, maar 720p mkv files zijn geen succes. 1080p quicktime/mkv hoef je zowieso niet te proberen.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb een Popcorn Hour A100. Goedkoop en simpel.

Die hangt met een Ethernet-kabel aan mijn iMac en streamt de films vanaf de externe harddisk aan die Mac.

Configuratie is nul. En het speelt vrijwel alles af.
    Ik kieper films samen met de losse ondertiteling in een map en de Popcorn herkent die automatisch.

Enig ‘nadeel’ is de ietwat trage respons op het moment dat je na een tijd van inactiviteit je Popcorn benadert.
    Het duurt dan echt een minuut voordat de harddisk weer benaderbaar is.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.