7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    fraggle

Apple TV voor iTunes mét externe HD? Graag advies.

Beste mensen,

Ik overweeg een apple-TV te kopen, maar vraag me af of wat ik wil ook kan.

Momenteel moet ik de hele tijd een pc of macbook aan laten staan om via airport naar mijn itunes collectie te kunnen luisteren. Dat wil ik niet. Ik wil gewoon ergens low profile itunes hebben draaien en die dan via remote bedienen, waarbij het geluid naar de airport express gaat.

Nu heb ik me van alles laten vertellen over hacks etc, wat gezocht en gelezen, maar ben er niet uit of onderstaande kan.

Kan ik de appletv zo hacken dat ik er een externe hd op kan aansluiten met een biblitheek, zo, dat ik gewoon itunes kan draaien op de appletv?

Ik zal toch niet de eerste zijn die dit zo wil? Indien dit niet kan, zijn er dan mensen met andere ideen hoe ik zou kunnen realiseren wat ik wil (ja, minimac kopen)

Bijdrager
    iDephazer

Ja dat kan, heb ik ook gedaan maar is niet gemakkelijk. Mijn AppleTV draaide OSX 10.5.8, dus full OSX. Ook AppleTV kun je laten werken met een usb harddisk als je ATVFlash gebruikt.

Bijdrager
    gtabak

Je kan het jezelf veel makkelijker maken. Koop een AppleTV met 160 Gb HD er in, sluit die aan en sync (via WiFi of een netwerkkabel) je iTunes op PC of MAC. Boxen aansluiten op de AppleTV en je kunt dan lekker muziek e.d. afspelen van de AppleTV zonder dat je computer aan staat. Je kunt het zelfs nog fraaier maken als je een iPod Touch of iPhone hebt, dan kun je de App “remote” downloaden en vanaf je iPod of iPhone de muziek vanaf de AppleTV selecteren en afspelen. Nog fraaier (het houdt niet op) is het als je AirTunes gebruikt i.c.m. een Airport Express, dan kun je zelfs op meerdere plaatsen in huis de muziek vanaf de AppleTV afspelen. In tegenstelling tot wat hiervoor wordt beweerd, is dit niet ingewikkeld of zo, volg consequent de handleidingen van Apple en het werkt gewoon. Je hoeft hiervoor aTVflash niet te gebruiken, het werkt al zo uit de box. aTVflash voegt inderdaad nog een aantal functionaliteiten aan de AppleTV toe, maar voor wat jij wilt zijn die niet absoluut noodzakelijk

Bijdrager
    Sascha

Wel als Fraggle meer dan 160 GB aan muziek wilt stockeren op de Apple TV, en daarvoor een externe harde schijf wilt gebruiken…

Bijdrager
    wimbers

maak het jezelf nog makkelijker en koop geen apple TV. het is een kompleet verouderd apparaat dat zelfs door de meest simpele Blu-ray spelers en TV´s met netwerkfunctionaliteit voorbij wordt gestreefd.

Iedere mediaspeler of blu-ray speler kan van een USB medium alles afspelen. daar heb je geen overpriced apple tv voor nodig..

Als Apple nu en nieuw concept eromheen maakt (wereldwijd beschikbare content, afspelen meerdere formaten, en itunes music only maken, en iets als imedia ontwikkeld, met real time transcoding..), de hardware bijwerkt zodat hij 1080p aankan, zich gewoon houden aan de DLNA specs, etc. Maar ja. apple is apple, en doet alles US only, de rest van de wereld kan barsten..

Moderator
    unSOUND
    wimbers op 04 augustus 2010

Iedere mediaspeler of blu-ray speler kan van een USB medium alles afspelen…

Ik moet de eerste anders nog steeds tegen komen die alles af kan spelen wat ik op mijn Macs afspeel… Mede daarom heb ik altijd een MacBook of een Mac mini als mediaspeler aan mijn TV hangen.

Bijdrager
    fraggle

Ja, iedere mediaspeler kan dat, maar die kan ik niet remote bedienen.

Ik wil idd dmv mijn iphgone en airtunes de boel gewoon naar de stereo sturen en remote bedienen. En ja, 160Gb is veel te weinig.

Ik zoek dus een oplossing waarbij ik nog steeds remote de boel kan bedienen, eea direct naar de stereo kan sturen en ik ruime en eenvoudig uit te breiden opslag heb.

Maar, kan ik dan met ATVFlash i-tunes op de appletv de externe HD laten gebruiken? (dus zonder dat hij de hele boel gelijk naar de eigen 160GB interne schijf wil syncen?)

Jan

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.