14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Bas de Zwart

apple tv verschijnt niet in de lijst apparaten

Beste OMT-ers,
    Na 3 en een halve week eindelijk mijn iMac 21,5 weer terug. Harde schijf was na 10 maanden overleden, dus gelukkig had ik nog garantie.
    Het duurt dan toch even voordat alles weer op de juiste plek staat, zelfs met een uitgebreide TM backup.
    Wat nu nog niet werkt:
    apple tv (1st gen.) verschijnt niet in de lijst apparaten in itunes.
    Wel kan ik AirPlay naar hartelust gebruiken, ik kan weer over de stereo afspelen, maar ik wil nu mijn foto’s en filmpjes op de TV zien! Ook in het voorkeurenscherm van iTunes kan ik geen Apple Tv icoontje terugvinden.
    Waarom maakt Apple niet een applicaatje voor de Apple TV? ZOdat alle instellingen in een keer goed staan?
    Weet iemand raad?
    Hier een schermpje van de voorkeuren:
    /Users/bas/Desktop/schermpje itunes.jpg
    (Huh? hoe krijg je hier een jpg-je in?)

Bijdrager
    Yaris

Plaatje uploaden: klik in de grijze balk boven je reactie op Img en dan op Upload.

Inactief
    Anoniem

Komt vaker voor. Dingen die kunnen helpen:

-ATV herstarten / resetten
    -netwerk opnieuw aanmaken

Bron: uit mijn hoofd, ik heb hetzelfde probleem een keer gehad. Bij mij werkte de tweede optie.

Bijdrager
    Bas de Zwart

Super!
    Had ik niet eens gezien:
    Komt-ie dan:

:cool:

Bijdrager
    Bas de Zwart

Wat bedoel je met netwerk opnieuw aanmaken? In het Apple TV menu: via DHCP?
    Heb ik al gedaan.
    Ik krijg 192.168.1.13 voor de Apple TV.
    De hele zooi is gisteren al gereset dus het ding is leeg en weer opnieuw voorzien van de laatste software.
    Maar nu?

Inactief
    Anoniem

Nee, netwerk opnieuw aanmaken in je Airport configuratieprogramma.

Bijdrager
    Bas de Zwart

OK ga ik dat proberen. Time Capsule is inmiddels herstart.
    :grin:

Bijdrager
    Bas de Zwart

Time Capsule via Airport config opnieuw gestart. Nog steeds nix…..
    :sad:
    Het wordt zo langzamerhand plug and pray bij Apple apparaten. Dat zeiden we jaren geleden smalend over windows. Ik ben nu sinds 19.00 bezig en nog steeds geen verbinding, alleen via de airplay. Bij het opstarten zegt iTunes: verbinden met ‘apple tv’ maar deze weigert in de apparatenlijst te komen. GRRR. Wat doe ik fout?

Inactief
    Anoniem

De moed niet opgeven! Ik heb destijds drie keer opnieuw mijn draadloze netwerk aangemaakt en toen zag ik de ATV ineens wel.

Edit: hier al gekeken?

Bijdrager
    Henriboersema

zitten ze wel allebei (computer en ATV) in het zelfde netwerksegment? dus computer ip adres 192.168.1.1
    en ATV 192.168.1.2? en dus niet een van beide op 10.0.1.1
    kijk even wat het ip adres van je computer is en zet het ip adres vast op de ATV (geen dhcp dus) geef het ip adres het laatste getal een meer dus computer ip 192.168.1.1 en de ATV vast op 192.168.1.2

Bijdrager
    Bas de Zwart

Dat was gelukkig allemaal in orde.
    Magic, één ding waar ik geen rekening mee had gehouden:
    Het menuutje ‘Computers’ op de Apple TV!
    Daar stond in de oude voorkeuren nog een verbinding met iTunes.
    Opnieuw aangeklikt, je ziet dan een nummer verschijnen en voila….
    Daar komt Apple TV in de Apparatenlijst van iTunes!
    (Het stomme is alleen dat-ie denkt dat ik heb nieuw heb gekocht….)

OPGELOST!

Bedankt, alle lieden die zo snel hebben gereageerd.

Bijdrager
    Bas de Zwart

Ja hoorrrrrrr….

Niets is veranderd aan de instellingen, en toch….
    Weg Apple TV bij de apparatenlijst in iTunes. AirPlay werkt, ATV zie je wel bij de Voorkeuren staan maar weigert domweg bij de apparaten (devices) te verschijnen. Ik was op de helft met synchroniseren, met name de foto’s en wilde juist weer iets toevoegen.
    :sad:

Bijdrager
    Bas de Zwart

Eindelijk, een oplossing….

Ooit kocht ik de MacUpdate Promo. Daar zat een programmaatjes in, NetBarrier X5, dat er voor zou zorgen dat je Mac een extra netwerkbeveiliging krijgt. Handig, toch?
    Wat blijkt?
    Na de hd crash van afgelopen maand, en de reparatie ervan, moesten allerlei verbindingen opnieuw worden gelegd. Zo ook met de Apple TV. Deze was op de permanente Stop List terechtgekomen. Ik kwam er eigenlijk pas achter toen ik na 5 vruchteloze dagen, herstarts van alles en nog wat op het idee kwam om de ATV eens via Airport te laten lopen…
    Ineens verscheen hij terug in iTunes, met een gele melding van Netbarrier dat een ‘hostile’ apparaat mijn iMac ging aanvallen. het bracht me op een idee.
    Inmiddels hoort de ATV bij de Trusted Group en heb ik weer verbinding. Het heeft even geduurd, maar dan heb je ook wat!
    Bedankt voor alle hand en spandiensten, maccers!
    :slant:

Bijdrager
    Yggdrasil

Zo zie je maar dat ‘externe’ zogenaamde beveiligende software eerder kwaad doet dan goed.:wink:

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.