23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    Johnyw

Apple tv verpest (weeral) onze avond (opgelost)

Voor de zoveelste keer wil ik met mijn kinderen naar een film kijken die ik op mijn mac in Itunes staan heb, en weeral zitten we nu reeds 30 minuten op een zwart tv scherm te kijken met in de linker onderhoek een spinnend wieltje. Om balorig van te worden.
    Ik heb hier reeds een andere post aan besteed maar daar was blijkbaar niemand die daar een oplossing voor had !!
    Akkoord, ik heb een waanzinnig trage internet verbinding, maar in hoeverre speelt dat mee ? Worden de films dan over het internet naar apple tv gestuurd ? Want in dat geval kan ik uren wachten hoor…

Bijdrager
    chris24924

Je film wordt inderdaad via internet (wifi of ethernetkabel) naar je Apple TV gestuurd, dus daarom zal het wachten lang duren, zoals je zelf al concludeert.
    Als je ATV nu via wifi verbonden wordt, probeer het dan eens met een kabel direct vanuit de router naar je ATV.

Sleutelbeheerder
    Night

Ik denk niet dat TS een trage (netwerk)verbinding (LAN) bedoeld, maar een trage verbinding met het worldwide web.

1) Heb je in iTunes ‘Home Sharing’ al eens uitgeschakeld, iTunes herstart en daarna ‘Home Sharing’ weer aangezet?
    2) Heb je de netwerkinstellingen van de AppleTV al eens gereset? ( http://support.apple.com/en-us/TS4546 )

Geblokkeerd
    Anoniem

Inbelmodem thuis staan?

AppleTV zal proberen een WiFi direct verbinding te leggen, maar dit gaat alleen op nieuwe macs. Als je een oudere mac hebt zit je router ertussen.
    Maar ik zou mn avond daardoor niet laten verpesten, zet die kinderen achter de iMac..

Bijdrager
    Niels

AppleTV zal proberen een WiFi direct verbinding te leggen, maar dit gaat alleen op nieuwe macs

En naar mijn weten alleen de Apple TV3 (rev.A)

Akkoord, ik heb een waanzinnig trage internet verbinding, maar in hoeverre speelt dat mee ?

Dit speelt mee als je een film vanaf de Apple servers streamt. Misschien wordt het dan toch tijd om te gaan upgraden? Als je Mac Airplay ondersteunt, kun je je scherm synchroon afspelen, dan ligt de beperking bij je lokale netwerk en niet je internet verbinding.

Geblokkeerd
    Anoniem

Ohja je hebt gelijk.

Bijdrager
    Nicci1964

Ik heb hier sinds de laatste update ook last van als ik de iPad naar de Apple TV stream. De snelste oplossing is om in het menu van de Apple TV naar herstart te gaan. Het streamen werkt dan wel weer probleemloos.

Bijdrager
    Link

Je schrijft dat de apple tv je avond verpest. Ik vrees dat het aan je netwerk ligt en niet aan de apple tv.

loop aub je netwerkinstellingen na of daar het probleem in zit.
    1. apple tv zelf. kan je daar goed youtube op draaien bijvoorbeeld of gehuurde films?
    2. hoe is de apple tv verbonden met je router?
    3. zit je mac op hetzelfde netwerk op de dezelfde router?
    4. hoe is de verbinding van de mac met internet/router?

Bijdrager
    Johnyw

Euh, er zit geen router tussen vrees ik , als je zo een plat wit vierkant bakje bedoeld ? Ik heb die wel , maar heb ik er van tussen uit gehaald, omdat dit al helemaal niet werkte ?

Bijdrager
    Johnyw

ik dacht dat dit alleen nodig was ( een router) als je via een kabel internet hebt, dat heb ik dus niet !

Bijdrager
    nebilem

@TS

Wat dacht je dan dat al die films op je ATV staan? hahahaha

Bijdrager
    Johnyw

Ik wil het proberen oplossen, allemaal bedankt voor de reacties.
    Ik heb dus mijn airport extreme aan mijn imac geschakeld en krijg dit:

Op de airport extreme blijft het gele lampje aan en uit gaan… en van die tekst onderaan: no airport base stations have been found, geen idee wat ik me daarbij moet voorstellen.
    En onder het wifi symbooltje op mijn mac krijg ik dit: de hele tijd aan het zoeken naar netwerken ?

Ik zou dit allemaal graag onder de knie krijgen omdat ik dinsdag aanstaande terug internet krijg.

Bijdrager
    Johnyw

Ik denk dat ik moet een nieuw netwerk maken met de airport, maar hoe doe je dat ?

Bijdrager
    Johnyw

Ik heb ook eens geprobeerd om apple tv verbinding te laten maken met You tube, maar dat werkt niet, ik krijg de melding dat You Tube niet beschikbaar is !

Bijdrager
    Johnyw

Ik heb nu geprobeerd om de airport terug te zetten naar de default settings, maat die zijn niet beschikbaar, tja… ik weet het niet meer…

Bijdrager
    Johnyw

En dit is het resultaat van de speedtest van de internet verbinding die ik nu heb

Bijdrager
    Johnyw

Wat heb ik dus gedaan:

Airport aan de Mac gekoppeld
    Apple tv herstart
    Itunes, home sharing afgezet, Itunes herstart, home sharing terug aangezet

Zowel mijn Imac, als apple tv zitten aan hetzelfde netwerk, hoe dat zit met airport weet ik niet (ik kan daar geen nieuw netwerk aanmaken voor zover ik dat ken)
    You tube werkt NIET op apple tv

probeer nu weer een film te starten op mij tv via apple tv en ik he nu weer reeds sinds 20 minuten een zwart scherm met een spinning wheel ????

Bijdrager
    KarelWillem

Ik probeer me even door al je posts heen te graven.:)
    (Weet je dat je een post ook kan bewerken, zodat het geen 33 verschillende stukken tekst worden?)

– Ik heb uit het hele verhaal niet kunnen distilleren waar die films staan die je wilt bekijken.
    Staan die fysiek in je eigen iTunes? Of huur je op dat moment een film bij Apple?

– Heb je een iPod, iPad of iPhone in huis?
    Wat gebeurt er als je vanaf één van die apparaten een filmpje met AirPlay naar de Apple TV stuurt?

Johnyw op 28 december 2014

…Ik zou dit allemaal graag onder de knie krijgen omdat ik dinsdag aanstaande terug internet krijg.

– Wat bedoel je daarmee?
    Je hebt toch Internet? Getuige je Speedtest van hierboven.

Bijdrager
    Johnyw

Neen, ik heb geen internet, zit op een WiFi van de buren…

Wat ik niet begrijp is dat ik , als ik via AirPort een nieuw netwerk wil instellen ( ik heb een Factory reset gedaan) er gevraagd word om een ethernet kabel met internet verbinding aan te sluiten, en dat heb ik dus niet, en ik vrees dat, als men dinsdag mijn nieuwe internet instalatie komt doen ( andere isp: Belgacom) alles bij hen uitsluitend over WiFi verloopt, en er dus waarschijnlijk ook geen ethernet kabel met internetverbinding zal zijn ?

enfin, ik heb dan maar de optie, bij het instellen van een nieuw netwerk , de optie zonder internet gekozen, en nu worden de films, die in de iTunes bibliotheek staan, wel iets sneller naar Apple tv gestuurd , toch reeds een verbetering

Bijdrager
    KarelWillem

…en ik vrees dat, als men dinsdag mijn nieuwe internet instalatie komt doen … alles bij hen uitsluitend over WiFi verloopt, en er dus waarschijnlijk ook geen ethernet kabel met internetverbinding zal zijn?…

Natuurlijk wel. Elke Interaansluiting is ook probleemloos met Ethernet-kabel te gebruiken.

Je provider zal dat echter niet voor je aan gaan leggen. Die stoppen gewoon in de meterkast (als je daar geen andere afspraken over hebt gemaakt).

Bijdrager
    Col

Johnyw, ligt het probleem aan jouw AppleTV of aan de WiFi-verbinding?
    Begin eens met de AppleTV te testen: http://support.apple.com/nl-nl/TS4546
    dan kan je al het een en ander uitsluiten. Blijkt het dan aan de WiFi-verbinding te liggen dan ben ik er van overtuigt dat het in orde zal komen wanneer Belgacom is langs geweest.
    Misschien kun je de Belgacom-mensen even vragen om te kijken of de WiFi in orde is. Het is toch de essentie dat wanneer ze het hele zooitje geplaatst hebben, het dan ook werkt. En WiFi hoort daar ontegensprekelijk bij. (velen hebben zelfs geen bedraad internetgebruik, dus draadloos moet zeker werken)
    Succes!

Inactief
    Anoniem

Neen, ik heb geen internet, zit op een WiFi van de buren…

Ben jij soms de buurman van hasseltse huzaar? :grin:

wie surft er mee

Bijdrager
    Johnyw

Het is uiteindelijk allemaal in orde gekomen. Belgacom modem verbonden met een ethernet kabel aan Apple tv en het loopt als een trein nu. Allemaal bedankt voor de vaak nuttige tips

Johny

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.