7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    twenske

Apple tv veel foutmeldingen na laatste update

Beste omters,

Sinds de laatste update van mijn Apple tv heb ik veel last van verschillende foutmeldingen.
    Vaak krijg ik de melding dat er geen netwerk beschikbaar is of dat er geen Apple id voor thuisdeling is ingeschakeld. Bijde problemen is makkelijk te verhelpen door bij instellingen thuisdeling uit en weer in te schakelen. Vandaag ontdekte ik een nog veel vervelendere fout melding die keer op keer op het zelfde punt in de film terug komt, nl. “Er heeft zich een fout voorgedaan bij het laden van dit materiaal”

Heeft iemand anders hier ook last van en misschiens wel een oplossing?

Gr.

Bijdrager
    MacRonald

Exact hetzelfde, bij het kijken van een film valt na 3 minuten de verbinding weg. Niet alleen tussen iTunes en de AppleTV maar op maar op m’n gehele netwerk. Dus vanaf het (KPN) modem. Na 2 minuten komt het vanzelf weer terug. Voor de update nergens last van…..lijkt wel of er een conflict optreed. Als ik muziek op de AppleTV afspeel gebeurt het niet, alleen bij films. Help!

Bijdrager
    meesje

Gisteren ook voor het eerst ervaren dat de apple tv aan gaf dat er geen itunes/bibliotheek aanwezig was. Het eerste waar ik aan dacht was de thuisdeling. Deze uit en weer aangezet en idd was het probleem verholpen.

Hopelijk blijft her hierbij. Of komt apple snel met een nieuwe update. En dan ook gelijk alle audio (dus ook van youtube, films, etc. en niet alleen je muziekverzameling) doorgeven naar airplay speakers/airport express.

Bijdrager
    Churchil

Ik heb een ATV2 en ATV3, beide ge├╝pdatet en gelukkig geen problemen. Heeft het misschien te maken met de wankele WIFI-verbinding na de update van ML?

Bijdrager
    meesje

In mijn geval is mijn iMac met ML bedraad aangesloten op het netwerk. En de Apple TV draadloos (maakt connectie met de UPC modem in de meterkast). Ik denk dus niet dat het te maken heeft met de combi WiFi en ML. Wel als mijn iMac draadloos in het netwerk hing.

Bijdrager
    francisbacon

Sinds de update gaat alles sneller. iMac (ML) en ATV3 draadloos via UPC modem. Het gaat wel om materiaal wat niet in iTunes store is gekocht. De problemen van TS had ik voor de update :/

Bijdrager
    MacRonald

Even gebeld met KPN en het probleem voorgelegd. Op hun advies het modem geheel gereset, daarna was het probleem verholpen. Na de reset had het modem echter geen optie meer om apparaten op N in te stellen, alleen nog B/G. Na telefoontje met KPN word er een nieuw modem opgestuurd, hadden ze nog niet eerder meegemaakt. Denk dat de voorgaande problemen met die aard te maken hadden.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.