30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 116)
  • Q:
    Bijdrager
    MausB

Apple tv uit Amerika

Hey, kun je een Apple tv uit Amerika halen en hier gebruiken? Denkend aan stroomvoorziening/andere stekkers?

Bijdrager
    Rolf

Als je alleen daaraan denkt: ja natuurlijk. Alleen verloopstekker ertussen zetten.

Misschien zijn andere specs van groter belang….PAL of NTSC bijvoorbeeld ?

Bijdrager
    nebilem

Hij gaat ook in Duitsland geleverd worden dus waarom niet.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb hem in Duitsland besteld.
    Lijkt me makkelijker dan uit Amerika. En verzending is gratis.

Bijdrager
    MausB

Vriend van me is in LA en kan er eentje meenemen, misschien. Maar inderdaad is mijn vraag te karig. Maar IS het mogelijk om hem hier te gebruiken? Waarschijnlijk kun je er ook gewoon een Nederlandse stekker in zonder verloopje?

Bijdrager
    Pieterr

Goed idee, Duitsland.
    Ik heb getwijfeld over België…

Bijdrager
    D.Bovens

Waar misschien ook handig is om even over na te denken is dat men in de USA 110 volt net heeft, terwijl het hier 230 volt is. Daarbij lijkt het me een stukje handiger om het te bestellen/ kopen bij de oosterburen.

Bijdrager
    MausB

Het idee erachter is dat hij in Amerika goedkoper is. Duitsland weer duurder…

Bijdrager
    fatboysmart
    Pieterr op 02 september 2010

Ik heb getwijfeld over België…

Omdat iedereen daar lacht?

Bijdrager
    Pieterr

@MausB: Als je je ticket niet meerekent, klopt dat….

Bijdrager
    Pieterr

@fatboysmart: Kijk, daarom kom ik op dit forum!:lol:

Bijdrager
    fatboysmart

Je moet natuurlijk wel je klassiekers kennen;-)

Bijdrager
    Yaris

Want dat taaltje is zo zacht.

Bijdrager
    MausB
    Pieterr op 02 september 2010

@MausB: Als je je ticket niet meerekent, klopt dat….

Dat snap ik, maar een vriend zit nu nog 4 weken in LA, dus die kan hem meenemen. Ik ga natuurlijk niet zelf op en neer. Sterker nog, ik heb vliegangst dus stap sowieso niet in een kist:-)

Bijdrager
    Pieterr

Stond zelfs in dubio…

Bijdrager
    Yaris

@MausB : eens zul je toch in een kist moeten …

Bijdrager
    Ouw

Ik heb even bij de specificaties gekeken op zowel de Duitse als de Amerikaanse site. Beide tonen hetzelfde plaatje en als ik me niet heel erg vergis past er voor de netspanning gewoon een eurosnoertje in en dat koop je voor 2 euries. Misschien slingert er nog wel eentje rond in je huis. Toen mijn echtgenote laatst met haar snijwiel over het netsnoer van haar naaimachine fietste had ik zo drie nieuwe snoertjes in huis gevonden. Het koste me meer moeite om te ontdekken van welke groep de zekering gepiept was.

Mag ik aannemen dat de interne voeding schakelend is en zowel 110 als 220 V pikt? (Tegenwoordig hier natuurlijk al 230V, maar dat terzijde.)

PAL c.q. NTSC lijkt me niet relevant. We hebben het nu toch over digitale TV? Schiet me maar af als ik het mis heb.

De hamvraag is natuurlijk wat je met dat ding kunt doen. Voor Nederland nog geen content in de iTunes store.

Bijdrager
    Pieterr

@Ouw: Je hebt helemaal gelijk.

Verder: de kreten PAL en NTSC worden tegenwoordig vaak (onjuist) gebruikt om 50Hz dan wel 60Hz weergave aan te duiden. Moderne TVs kunnen sowieso beide inputfrequenties verwerken.

Je zou het smurfen-appletv-tje kunnen gebruiken om je foto’s te streamen naar je TV. Wel jammer dat er alleen 720p uit de HDMI komt.

Bijdrager
    Oppie

Geen probleem om een US Apple TV hier te gebruiken, dus neem aan dat het ook voor de nieuwst loot geldt.

Bijdrager
    MausB

Voor mij vooral leuk om films, muziek en video vanaf mijn iPad of MacBook pro te streamen. Vga adapter is al €29,- Nu kan het met Apple tv draadloos!
    Of ik heb het mis en kan je dat niet doen….ook YouTube enzo kan wel in Nederland toch?

Bijdrager
    KarelWillem

Ik weet nog niet precies wat ik er mee ga doen.

Mijn TV heeft niet eens HDMI. Dus aansluiten wordt om te beginnen al een leuk project.
    Zal wel een nieuwe TV bij moeten komen.

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik heb hem online bij Apple Store UK besteld, met shipping naar Borderlinx adres. Heb bevestiging al binnen en zit je in ieder geval niet met importkosten en andere onzin (wat wel zo is uit de US).

Bijdrager
    MausB

Je mag toch tot 500 euro importeren ofzo?

Geblokkeerd
    Anoniem

440 dacht ik, als je het zelf meeneemt. Iets van 21 euro als het per post komt.

Bijdrager
    checkmac

……maar ik nam geen enkel risico…..

Bijdrager
    zulu

pff,
    al die moeite voor een paar tientjes verschil!
    En mocht hij niet electronisch switchen naar 240V dan is ie gewoon in een keer dood.
    Weg geld.
    Omvormer naar 240V is duurder dan het prijsverschil denk ik…

Bijdrager
    Bianco

‘k heb getwijfeld over België

Bijdrager
    KarelWillem
    zulu op 02 september 2010

…En mocht hij niet electronisch switchen naar 240V dan is ie gewoon in een keer dood…. … Omvormer naar 240V is duurder dan het prijsverschil denk ik…

Ik heb de laatste 23 jaar nog nooit consumenten-electronica getroffen die geen 110-240(220/230) voeding had.
    En zo’n omvormer kost ongeveer 5 euro.:lol:

Bijdrager

Vraag dan meteen of je vriend wat giftcards wil meenemen dan kun je ook gewoon (als je een Amerikaanse acount aanmaakt) films huren/kopen..

Bijdrager
    MausB
    zulu op 02 september 2010

pff,
    al die moeite voor een paar tientjes verschil!
    En mocht hij niet electronisch switchen naar 240V dan is ie gewoon in een keer dood.
    Weg geld.
    Omvormer naar 240V is duurder dan het prijsverschil denk ik…

een paar tientjes op ongeveer €100 vind ik veel geld, maar dat is persoonlijk natuurlijk.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 116)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.