17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:

Bijdrager
    SvS

Apple TV springt de laatste tijd steeds aan

We hebben de gewoonte om vanuit Netflix app de Apple TV te uitschakelen. (Dus Sluimer)

De TV en Apple TV 4 zijn dan uit. Na verloop van tijd springt deze tòch weer aan. En nee, aanraakgevoelige afstandbediening ligt niet op de bank.;-) De iPhones zijn inactief. En toch gaat het aan.

Hoe komt dat? Het helpt wel om Netflix eerst te afsluiten om vanuit thuisscherm te sluimeren/uitschakelen, maar hoe komt het dat het tot kort geleden niet zomaar aansprong?

Bijdrager
    Cybertopian

Misschien een bugje in de laatste versie van de Netflix app? Even bij hun melden.

Bijdrager
    SvS

Contact opgenomen, bug is onbekend bij ze. Ik moet het even verwijderen en opnieuw installeren, vervolgens opnieuw contact opnemen mits het probleem zich dan nog dient.

Moderator
    Raymon Mens

Mijn partner heeft hier ook last van. Ik haak even aan, laat je later nog even weten of het probleem zich nog vaker voordoet?

Bijdrager
    erwinde

Ik zie iets soortgelijks als de Apple TV via airplay met mijn Denon versterker is verbonden. Af en toe springt de Denon dan spontaan naar Airplay. Het was me nog niet opgevallen, maar het lijkt inderdaad zich alleen voor te doen als ik de Netflix app gebruikt heb.

Bijdrager
    SvS

Netflix-app verwijderd en opnieuw installatie gedaan.
    Ingelogd en vanuit een aflevering op pauze & sluimer gedrukt.
    En nu afwachten.

Bijdrager
    SvS

En ja hoor: het springt nu weer spontaan aan als je eerder gestopt bent tijdens aflevering en op sluimer zette. En we deden verder helemaal niets.

Moderator
    Night

Wellicht een nieuwe of aangepaste functie (sluimer = pauze met “licht uit”)?

Moderator
    Raymon Mens

Ik ga dit zelf ook eens testen. Als het idd een bug in de Netflix-app is, is dit gewoon voorpaginanieuws.

Bijdrager
    SvS

Night op 5 februari 2018 om 13:01

Wellicht een nieuwe of aangepaste functie (sluimer = pauze met “licht uit”)?

Zou kunnen. Maar toch vreemd. Iedereen hier moet zichzelf aanleren om eerst naar thuispagina van Apple TV te gaan alvorens het ‘sluimert’. (dus netflix.app verlaten) Dat betekent dus 2x tikken extra.;-) Is dat een verbetering? Nee.

Moderator
    Raymon Mens

Voor de zekerheid: je hebt een Apple TV 4 en geen Apple TV 4K, right? Kun je vertellen welke apps je nog meer op je Apple TV hebt staan.

Bijdrager
    Joid

Heeft dit misschien met Homekit te maken?

Bijdrager
    GoeieDag

Of de buren die ook een Apple TV hebben en die van jou selecteren?

Bijdrager
    Frans

Toevallig is dit verschijnsel mij een paar dagen geleden ook opgevallen, voor het eerst, en ik sluimer vrijwel altijd vanuit Netflix. Een paar dagen geleden heb ik ook een update van tvOS geinstalleerd. Aangezien dit verschijnsel me daarvoor nooit is opgevallen vermoed ik een bug in de laatste tvOS update. Bij mij betreft het een Apple TV 4 (zonder K) en ik heb maar heel weinig apps geinstalleerd naast Netflix (alleen NOS, YouTube, Trailers en Apple Events naast wat er standaard op stond).

Bijdrager
    SvS

<p class=”cite”>Raymon op 5 februari 2018 om 15:13</p>
    Voor de zekerheid: je hebt een Apple TV 4 en geen Apple TV 4K, right? Kun je vertellen welke apps je nog meer op je Apple TV hebt staan.

Wat games en VLC, echter, voornamelijk Netflix wordt er gebruikt.
    En ja, ik heb dus Apple TV 4, geen Apple TV 4k.
    We verdenken, net als de anderen hier, Netflix.app.

En… hier geen Homekit of Apple-minded buren.;-)

Moderator
    Raymon Mens

Frans op 5 februari 2018 om 20:51

Toevallig is dit verschijnsel mij een paar dagen geleden ook opgevallen, voor het eerst, en ik sluimer vrijwel altijd vanuit Netflix. Een paar dagen geleden heb ik ook een update van tvOS geinstalleerd. Aangezien dit verschijnsel me daarvoor nooit is opgevallen vermoed ik een bug in de laatste tvOS update. Bij mij betreft het een Apple TV 4 (zonder K) en ik heb maar heel weinig apps geinstalleerd naast Netflix (alleen NOS, YouTube, Trailers en Apple Events naast wat er standaard op stond).

Ik heb het meegenomen naar de voorpagina. Het is een duidelijk probleem dat veel meer mensen treft.

Bijdrager
    MrJvG

Ja! Ik heb er ook last van!

Sinds een week of 2. En ook inderdaad als ik Netflix heb gekeken en vanuit daar sluimer, nu ik er zo aan terugdenk.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.