17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    barnhoorn

Apple tv speelt geen thuisvideo's

Ik heb een Apple TV2 (gejailbreakt met atv flash) daarop speel ik vanaf mijn NAS allerlei films.
    Nu is mijn NAS stuk en ga ik me verdiepen om een nieuwe aan te schaffen. Omdat de kinderen ondertussen wel graag hun filmpjes willen kijken dacht ik dat ik wat films in iTunes kon zetten (mp4 bestanden). Thuisindeling staat ingeschakeld, ik zie de films ook staan, maar zodra ik ze wil afspelen blijft hete radertje maar draaien.

Weet iemand waardoor de films niet worden afgespeeld. (op de Mac en iPad worden deze wel afgespeeld)

Bijdrager
    barnhoorn

Zojuist geprobeerd te screamen vanaf mijn Mac, maar dat lukt ook niet.

Inactief
    Anoniem

Zou het misschien door de jailbreak komen?

Bijdrager
    barnhoorn

Ik heb geen idee. Apple TV vanaf het begin al gejailbreakt en nooit met iTunes afgespeeld, dus dat vraag ik me ook af.
    Kun je na een jailbreak niet meer van deze functionaliteit gebruik maken?

Bijdrager
    tinus_omt

iTunes en Apple TV stellen specifieke eisen waar niet alle MP4 bestanden aan voldoen.

Controleer eerst eens of je het bestand kan afspelen in iTunes. Als dat niet kan werkt het ook niet op de Apple TV.

Bijdrager
    barnhoorn

Ik weet dat er eisen aan gesteld worden. Ik had de bestanden met Handbrake naar apple tv formaat omgezet. Ik kan deze in iTunes gewoon afspelen.

Moderator
    Mac Daddy

iTunes slikt sowieso meer dan een Apple tv, maar opvallend is dat je meldt dat de iPad ze wel kan afspelen. En wat een iPad en Apple tv kunnen afspelen, komt meer overeen.
    Streamen werkt ook niet, maar kan je andere (gekochte speelfilms bijvoorbeeld) wel streamen?

Het zou wellicht een jailbreak dingetje kunnen zijn.

Bijdrager
    barnhoorn

Gekochte films kan ik inderdaad wel afspelen.

Bijdrager
    Beech

Misschien is het programma Beamer iets voor je ?

Inactief
    Anoniem
    barnhoorn op 31 augustus 2016

wat films in iTunes kon zetten (mp4 bestanden).

Moeten dat geen mkv bestanden zijn?

Bijdrager
    barnhoorn

Van de apple site:

H.264 video up to 720p, 30 frames per second, Main Profile level 3.1 with AAC-LC audio up to 160 Kbps per channel, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats

Bijdrager
    MacKeessie

En via AirPlay afspelen op de Apple TV?

Bijdrager
    Beech

Gebruik anders Infuse.

Bijdrager
    barnhoorn

Streamen en airplay doen het niet. Ook niet met Infuse.

Bijdrager
    Frank73

Klopt, om gebruik te maken van airplay op de apple tv 2 heb je de nieuwste firmware nodig. En die zit er vast niet op;)

Bijdrager
    Beech

Misschien heb je hier wat aan ?

Anders dit doorlezen, sterkte er mee.

Bijdrager
    barnhoorn

Heb wel de nieuwste firmware erg staan. Maar een herstart van de apple tv met tethered boot heeft het inmiddels opgelost. Ik kan de video’s afspelen.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.