10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Shmoo

Apple TV sluimert tijdens het kijken van een wedstrijd

Ik heb een abonnement genomen op Game Center Live maar als ik een wedstrijd aan het kijken ben valt ineens mijn Apple TV in slaap na 5 of 10min.

Het gekke is dat ik in de settings heb aangegeven dat mijn Apple TV juist op dat moment moet sluimeren wanneer er geen activiteit meer is.

Blijkbaar ziet de Apple TV het afspelen van deze content niet als video of bezigheden – ook krijg ik ineens ondertiteling tijdens de wedstrijden :S

Bijdrager
    Maverick9898

En als je ‘m niet laat sluimeren? Bij een Apple TV maakt dat geen bal uit namelijk. Een Apple TV is altijd actief, ook al lijkt het alsof hij geen beeldsignaal uitzend. Dat doet hij wel namelijk, maar gewoon een zwart beeld.
    Dus opzich kan je ‘m gewoon aan laten staan of handmatig laten sluimeren;)!

Bijdrager
    Shmoo

Dat viel mij ook al op, als je hem uitzet en weer aan dan is hij wel heel erg snel opgestart voor een apparaat met software erop. Terwijl als je op herstart in het menu druk dan duurt het echt een minuut of twee voordat hij weer op het homescreen is en komt het bekende Apple flashscreen in beeld.

Ik denk dat het aan de laatste software update ligt want er gaat van alles fout.

– Kies ik de broadcast van het thuisspelend team dan heb ik ondertitels tijdens de wedstrijd en kies ik de broadcast van het uitspelend team dan is er niets aan de hand.

– Verbinding blijft haperen, niet eens op een manier dat je kunt zeggen dat het een * internetverbinding is zodat het beeld stil gaat staan en dan moet de buffer bijladen maar gewoon een clean beeld maar om de seconde een frame of twee er tussen uit (flikkeren) van het beeld dat is zwaar irritant bij een snelle sport natuurlijk.

– Standaard hebben we nu gele ondertitels die wel erg hoog gepositioneerd staan

Nee ik ben niet blij met mijn Apple TV het kost maar 99,- maar daar is dan ook echt alles mee gezegd want het is echt dramatische rotzooi voor Apple’s begrippen en het kan mij irriteren dat ik nu op mijn iPod of iPhone wedstrijden moet kijken omdat het daar wel smooth op draait.

Volgens mij kan het ook nog aan mijn Time Capsule liggen, die werkt ook niet meer zoals het hoort sinds de laatste firmware update.

Bijdrager
    Maverick9898

Nee ik ben niet blij met mijn Apple TV het kost maar 99,- maar daar is dan ook echt alles mee gezegd want het is echt dramatische rotzooi voor Apple’s begrippen en het kan mij irriteren dat ik nu op mijn iPod of iPhone wedstrijden moet kijken omdat het daar wel smooth op draait.

Maar dan is het probleem toch opgelost? Stream die wedstrijden via AirPlay;)!

Terwijl als je op herstart in het menu druk dan duurt het echt een minuut of twee voordat hij weer op het homescreen is en komt het bekende Apple flashscreen in beeld.

Klopt en dat is het dus ook. Je kan een Apple TV niet uitzetten, alleen door de stekker eruit te trekken. Als je een Apple TV 1 hebt, dan merk je dat helemaal. Dat ding is één grote heat-sink en blijft permanent super warm;)!

Sluimerstand is slechts het uitzenden van een zwart beeld, maar is de facto niet anders dan wat je al had:).

Bijdrager
    KarelWillem

– Standaard hebben we nu gele ondertitels die wel erg hoog gepositioneerd staan

Kleur en maat is aan te passen in het menu Instellingen.

– Verbinding blijft haperen, niet eens op een manier dat je kunt zeggen dat het een * internetverbinding is…

Dat is vreemd. Ik heb hier echt nergens ook maar de flauwste hapering in.

Anyway; heerlijk ding die Apple TV.

Bijdrager
    Shmoo

Maar dan is het probleem toch opgelost? Stream die wedstrijden via AirPlay;)

Dan zit je weer met het WiFi probleem en kwaliteit verlies. Ik heb vandaag een hele dag lopen stoeien om een kabel door het plafond te trekken zodat de Apple TV niet meer via het WiFi werkt. De Apple TV staat zo’n 5 meter van het modem en ik zag op de Apple TV dat er één blokje van het WiFi signaal niet gevuld was dus dacht ik laat ik maar eens een kabeltje trekken.

Als het vanavond weer niet fatsoenlijk werkt dan gaat de Apple TV terug de doos en stop ik er voor goed mee want als ik ergens een hekel aan heb dan is het wel aan producten die niet doen wat ze moeten doen ongeacht hun prijs.

Ik heb geen moeite met producten die amper mogelijkheden bevatten maar als een sticker niet plakt of een theedoek niet afdroogt dan kun je mij echt kwaad krijgen.

Bijdrager
    Maverick9898

Maar treedt er zoveel kwaliteitsverlies op bij AirPlay dan? In mijn ervaring is dat altijd prima, zeker als je bedenkt dat een TV sowieso niet hele hoge kwaliteit uitstuurt. En hoe ver staat je Apple TV van je WiFi station af?

Ik begrijp je frustratie. Ik heb hetzelfde met netwerken. ALTIJD ruzie mee en als het niet werkt word ik echt pisnijdig.

Bijdrager
    Shmoo

Nou ik bekijk vaak de Uitzending gemist App (iPod) via AirPlay op mijn TV wanneer ik een uitzending op TV gemist heb maar van die kwaliteit kun je echt niet vrolijk worden je merkt gewoon duidelijk dat de bron (video) niet van voldoende kwaliteit is om op een TV toestel te tonen maar geoptimaliseerd is voor iOS devices.

Serieus ik ben de laatste die zeurt over beeldkwaliteit – Full HD en weet ik veel wat voor termen maar dat van Uitzending gemist is echt slecht, op je TV niet op je iPhone of iPad.

De TV met daaronder de Apple TV staat tegenover de Time Capsule + Ziggo modem ( 60,- p/maand internet-abonnement ) wat ongeveer 4 a 5 meter is. De iMacs staan verder weg binnen het netwerk dan de Apple TV en hebben nooit echt problemen gehad met het WiFi netwerk, al moet ik toegeven dat sinds de laatste Time Capsule firmware update wij allemaal in het huis last hebben van websites die niet meer zo snel laden als voorheen. Op dat moment merkten we gewoon dat websites vaak bleven hangen op bepaalde momenten (drempel) maar wanneer we dan nogmaals op refresh drukten dan liep de Safari-balk ineens wel door zonder problemen.

_ Ik heb gedaan,

Een ethernet kabel in het plafond gelegd vanaf mijn Time Capsule richting de Apple TV + de Time Capsule een firmware versie teruggezet wat overigens een van de aller mooiste manieren is om software versies aan te passen.

Schitterend…. Dat mag gezegd worden ik had al 2 weken knikkende knieën omdat ik bang was dat ik mijn Time Capsule moest gaan resetten en leegmaken om de firmware een versie terug te zetten als dat al mogelijk was want Apple heeft er natuurlijk een handje aan om iemand te laten updaten en ze dan hun downgrade mogelijkheid af te nemen zodat ze kunnen pronken met cijfers over hoeveel mensen al geüpgraded hebben.

Op deze manier zou het bij alle soorten software moeten werken, Apps , iOS en Mac OS. Gewoon option-click op het versienummer en dan één versie terug selecteren terwijl het kastje de rest doet.

_ Conclusie,

Het werkt, ik heb gisteren zonder problemen in beter dan verwachte kwaliteit op mijn TV één wedstrijd gekeken en op mijn iPod kon is switchen tussen alle andere wedstrijden + stats in de gaten houden.

Super gelukkig nu als ik dit een seizoen lang kan volhouden(y)

Bijdrager
    Maverick9898

Mooi! Heeft het terugzetten van de firmware ook je internet op je iMacs weer verbeterd? Inderdaad, een bizar makkelijke manier van het terugzetten van firmware en ik ben het helemaal met je eens. Het enige probleem is, denk ik, dat meeste software updates te groot zijn voor deze praktijk. Firmware-updates zijn vaak kleiner en dus zou dat makkelijker kunnen. Alhoewel ze die oude versies ook gewoon op die servers van hun kunnen laten staan.

Ik denk echter wel dat jouw Apple TV met name heel raar doet. Ik bedoel, zo beperkt zou hij niet moeten werken met WiFi. Toen ik in Amerika woonde hopte ik op iemand anders zijn WiFi netwerk mee (met de Apple TV) en ik kon gewoon full-HD streamen met AirPlay. En dat was met een modem van Comcast ook nog….talking about crap! Het blijft vreemd…

Bijdrager
    Shmoo

Ja deze iMac waar ik nu op werk heeft merkbaar verschil in stabiliteit van het netwerk de andere hebt ik nog niet getest.

Ik weet niet of het nu de firmware is geweest of het ethernet op de Apple TV maar gelukkig werkt het nu dus blijf ik er maar vanaf, dan kan ik ook niets stuk maken.:)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.