9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Vluggie

Apple TV scramble Netflix

Ik heb sinds een maandje een abo op Netflix. Dit kijk ik via de app op Apple TV (3e gen.).
    Nu gebeurt het geregeld tijdens het kijken van een film of serie dat het beeld even een paar seconden gescrambled wordt.

Ik heb als router een Airport Express en de ATV en de router staan op 30 cm afstand van elkaar. Ik heb het geprobeerd op de 2,5 GHz en de 5 GHz frequentie, maar de scramble blijft.

Als ik Netflix via de app op mijn Iphone afspeel via Airplay gaat het wel goed.

In het verleden heb ik ook eens Netflix gekeken, maar toen had ik dat probleem niet. Ik had toen een andere router, maar ik mag toch verwachten dat de Airport Express en ATV goed met elkaar communiceren?

Iemand een idee wat het kan zijn?

Bijdrager
    macpro

Als ze zo dicht bij elkaar staan, probeer dan eens met een netwerk kabel tussen de Airport Express en de AppleTV.

Bijdrager
    Shmoo

Internetkabeltje verbinden lost voor 90% alle problemen op. Apple TV en wifi werkt alleen bij KarelWillem perfect.:)

Moderator
    Mac Daddy

Wat moeten we verstaan onder scramble? Gaat ie van HD naar een lagere resolutie of is het echt totaal door elkaar?

Een kabel is in dit geval een vrij eenvoudige oplossing ja, maar het kan uiteraard altijd ook nog de snelheid van het internet zijn.

Bijdrager
    Imade
    Shmoo op 13 april 2015

Internetkabeltje verbinden lost voor 90% alle problemen op. Apple TV en wifi werkt alleen bij KarelWillem perfect.:)

Bij mij werkt het ook 100% perfect met WiFi.
    Wat is je snelheid qua internet? Deze moet natuurlijk wel snel genoeg zijn.
    Probeer dit anders eens te testen via http://www.speedtest.net bijvoorbeeld.

Bijdrager
    puccini

Hier werkt Netflix ook prima en mijn DL is maar max 4 Mb (ADSL), m.a.w. aan de DL snelheid van Vluggie zou het niet kunnen liggen, tenzij hij een DL van minder dan 2Mb heeft.

Bijdrager
    Vluggie

Ik heb er al een een UTP kabel tussen liggen. Maar dat lost het probleem niet op.
    Mijn internetsnelheid is 30mbs volgens opgave, maar via speedtest vaak nog sneller en is volgens mij goed genoeg.

Het probleem doet zich alleen bij Netflix voor. HD films streamen via mijn Macbook gaat probleemloos en ook bij andere apps op de ATV heb ik geen probleem. Met scramble bedoel ik niet een lagere resolutie maar gepixeleerd beeld in delen van het scherm.

Moderator
    Mac Daddy

Die snelheid is het zeker niet. Heb hier een 7mb verbindinkje thuis en kijk met groot plezier films op mijn iPad in HD. En die kabel helpt dus ook niet?

De vraag is ook nog steeds wat je onder scramble verstaat?
    Heb je zowel OS en Netflix app geupdate? Zo ja. Installeer Netflix eens opnieuw.
    Wat ook nog kan, maar zou ik niet gelijk aan denken is de aansluiting tussen Apple TV en tv. Probeer eens een andere aansluiting op de tv of een andere kabel.

Bijdrager
    Vluggie

Toch nog even gechecked. Kabel zat er inderdaad niet in. Die had ik eruit gehaald tijdens de laat ATV update, omdat dit op de één of andere manier beter gaat via Wifi. Het lijkt nu beter te gaan.

Dank jullie.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.