15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Emielgroendijk

Apple Tv + Samsung TV

Terug uit Amerika, Apple TV meegenomen. Ik sluit hem aan op mijn tv op mijn kamer en hij werkt prachtig.
    Dacht ik lekker beneden in de huiskamer een filmpje te kijken. Dus ik sluit de HDMI aan en het werkt niet…

Hij zegt zoeken naar signalen en vervolgens geen signaal…

Dit kan aan de tv liggen want die heeft wel vaker kuren maar is het mogelijk dat er iets van een verkeerde setting in atv is ofzo waardoor het niet werkt??

iemand idee├źn om het op te lossen?

Bijdrager
    KarelWillem

Nee, een instelling in je Apple TV, die te maken heeft met HDMI, is er eigenlijk niet.

Het probleem kan je dus zoeken in je TV, of in de HDMI-kabel die daaraan hangt.

Bijdrager
    Melbuuln

Mijn oude Samsung R71 heeft ook problemen met de Apple TV , terwijl de ATV op de Sony Bravia en Panasonic GT20 perfect werkt.

Moet de Samsung meerdere keren opstarten voordat hij de handstake met de Apple TV accepteert.

Bijdrager
    racer1994

Ik heb hier ook last van, als je de hdmi-kabel loskoppelt van de Apple TV krijgt hij geen signaal. Het is heel gek want de Panasonic die boven staat heeft geen probleem, terwijl dat de Panasonic die beneden staat wel kuren heeft. De enige oplossing is de Apple TV opnieuw opstarten door de elektriciteitskabel eruit te trekken en de hdmi kabel rustig te laten zitten.

Bijdrager
    knippie

Bij sommige tv’s kun je in instellingen HDMI inplaats van scart aanvinken.

Geblokkeerd
    HereIsTom

Hier werkt de Apple TV prima met mijn Toshiba 46YL875, dus ik denk dat het aan je Samsung ligt!

Bijdrager
    bluepower

Al een andere hdmi kabel geprobeerd ?

Misschien resolutie instelling v/d tv veranderen (720p)

Of anders de hdmi instelling in je samsung tv veranderen ( op eigen risico )

Bijdrager
    Emielgroendijk

Na ongeveer 2 uur forums afspeuren en meerdere dingen geprobeerd is het gelukt.

Oplossing was alle hdmi’s eruit, tv helemaal uit (ook stekker) 1 minnutje zo laten. Hdmi’s er weer in en reboot. Toen deed hij het perfect!

bedankt voor de suggesties

Bijdrager
    Angelos

@Emielgroendijk

Bij mij was dit ook de oplossing, helaas maar voor tijdelijk..
    Er circuleren meerdere handshake problemen bij Samsung TV’s dus mijn keuze voor de volgende TV is een stuk makkelijker.
    Ik heb zoals bluepower ook aangeeft de instellingen van de TV zelf veranderd en in PC mode gezet. dan heeft hij geen handshake nodig, al vraag ik me af of hij dan wel 720P wel nu kan weergeven. Heb het idee het beeld een stuk minder is namelijk.
    Bedenk wel dat dit de Samsung garantie kan doen vervallen! Als je dit laatste uitvoert zorg dat het precies gedaan wordt als aangegeven.

Hopelijk zal het voor jou niet nodig zijn,

Succes!

Geblokkeerd
    HereIsTom

Tja Samsung is ook mijn merk niet en dit soort dingen bevestigd dit weer. Ben blij met mijn Toshiba 46YL875 zonder problemen:wink:

Bijdrager
    CyberCiska

In mijn zoektocht kom ik steeds op oude topics hier met net niet dezelfde vraag als die van mij.

Ik heb mijn macbook aangesloten via hdmi op mijn samsung smart tv. Bij de beeldscherminstellingen die ik dat de tv is aangesloten op het samsung scherm.

Maar hoe zie ik nu mijn macbeeld op de tv? Op welke zender, kanaal, source oid moet de tv staan?

Bijdrager
    stavos

Op het betreffende HDMI kanaal.:smile:
    Op de afstandsbediening van de TV zit een “source” knop. Daarmee kom je op het juiste kanaal terecht. (grote kans dat die knop tussen de blauwe knoppen zit om het volume en kanaal te wijzigen)

Bijdrager
    CyberCiska

hmm reactie onder het verkeerde topic, grr al die schermen ook

Bijdrager
    CyberCiska

thanx stavos toch voor het antwoord, dat dacht ik al, maar daar ziet hij de macbook dus niet

Bijdrager
    bluepower

Wat voor een HDMI kabel gebruik je
    probeer eens hdmi 1.4

bluepower op 06 januari 2012

Al een andere hdmi kabel geprobeerd ?

Misschien resolutie instelling v/d tv veranderen (720p)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.