5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    pdeleu

Apple tv samen met airport express

Ik ben van plan een ATV aan te schaffen. Toch heb ik eerst een vraagje. Nu gaat mijn muziek van mijn iMac en iPad2 via mijn Airport Express door mijn boxen(Logitech 3.1 Speakers met voeding). Dit is dus prima. Met mijn ATV zal mijn muziek waarschijnlijk te horen zijn via de luidsprekers van mijn Samsung TV. Is er een mogelijkheid om mijn Airport Express draadloos te connecteren met ATV zodat mijn muziek alsnog door mijn boxen via AE komt? Alvast bedankt.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Ik denk het niet.

Het is sowieso niet aan te raden omdat de draadloze verbinding voor vertraging zorgt waardoor beeld en geluid niet meer synchroon lopen.

Bijdrager
    jandoornbos

Volgens mij wordt dat met iOS 6 voor de ATV wel mogelijk!

Edit:
    Een artikel op OMT zelf:

AirPlay op Apple TV uitgebreid in iOS 6

Bijdrager
    Beech

Je kunt je TV toch ook doorlussen naar je boxen ?

Bijdrager
    gipsman

Hier gaat het zo:
    de AppleTV2 hangt dus in het airportnetwerk èn via hdmi aan een Samsung ledTV, de AE is (line in) in een vintage Sansui amplifier geplugd, die je voor weinig euros op een 2dehandssite kan kopen en die net zo goed -zoniet beter- klinkt dan state-of-art nieuw spul, dat minimum €450 kost.
    Ik heb dan de AUX playback ( je kan ook de tuneraansluiting gebruiken) van de Sansui aan de koptelefoon uitgang van de Samsung led-tv gekoppeld en dit werkt prima met ook vintage en toch spotgoedkope Sansui speakers die aan de amplifier hangen.
    Zet in de voorkeuren van de appleTV de toetsenbordgeluiden (van de remote app op de iPhone) op AAN, anders werkt de audio niet, althans hier is dat zo.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.